به روز رسانی اپلیکیشن‌

چرا نباید حالت خودکار به روز رسانی اپلیکیشن‌ ها در موبایل تان را غیرفعال کنید؟

علل فعال کردن حالت خودکار به­ ­­روز رسانی اپلیکیشن‌ ها در موبایل

بیشتر گوشی های هوشمند اندرویدی و ios ها، به صورت پیش فرض حالت خودکار به روز رسانی اپلیکیشن‌ ها را در فروشگاه Google Play و App Store  فعال دارند. احتمالا شما به علت حجم دیتای محدود بسته های اینترنتی تان بخواهید این به روزرسانی ها را غیرفعال کنید.

اما این کار درستی نیست! شما باید حتی در صورت محدودیت حجم نت، گزینه به روز رسانی خودکار در زمان اتصال به یک Wi-Fi را فعال کنید. گوشی ‌های هوشمند اندروید و آیفون دلایل مهمی برای فعال بودن حالت خودکار به‌ روز رسانی‌ اپلیکیشن ها را دارند.

ما در این مطلب به بررسی ۵ علت مهم درباره این که چرا نباید به ‌روز رسانی ‌های خودکار برنامه‌ ها را در دستگاه خود غیرفعال کنید پرداخته ایم.

۱)آسیب پذیری امنیتی گوشی شما

هنگامی که به روز رسانی اپلیکیشن انجام میشود، در برابر نقض ‌های امنیتی و آسیب ‌پذیری ‌ها محافظت می شود. اما آسیب ها و مشکلات جدید ممکن است در طول زمان پدیدار شوند. زمانی که این اتفاق رخ می دهد توسعه دهندگان و برنامه نویسان سریعا روی مشکلات جدید کار می کنند و به محض برطرف شدن آن ها، به روز رسانی ها را انجام می دهند.

شما باید آپدیت های جدید را نصب کنید تا دستگاه شما از پچ های امنیتی بهرمند شده و از گزند هکرها و افراد مخرب در امان باشد. اگر به روزرسانی های خودکار را غیرفعال کنید قطعا آسیب پذیری امنیتی برای گوشی شما در پی خواهد داشت.

مطالب مرتبط  چگونه با کاهش مصرف رم گوگل کروم سرعت سیستم را افزایش دهیم؟

۲) عدم بهبود باگ ها در زمان غیرفعال بودن حالت خودکار به­ ­­روز رسانی اپلیکیشن‌ ها

بعضی از قابلیت های یک اپلیکیشن مشخص ممکن است مطابق انتظار کار نکنند. اگر کاربران زیادی دچار این مشکل شوند، طراح و کدنویس برنامه فورا برای پیدا کردن علت و بهبود باگ ها اقدام میکند و پس از رفع، به روز رسانی اپلیکیشن را در app store یا گوگل پلی بارگزاری میکند.

یک اپلیکیشن که دچار باگ شده است به تجربه و عملکرد کاربر آسیب می رساند. جهت عدم مواجهه با این مشکلات، به ‌روز رسانی اپلیکیشن ها احتمال استفاده از یک برنامه باگ دار و ناایمن را به حداقل می رساند.

معرفی بهترین برنامه های ویندوز در سال ۲۰۲۳

به روز رسانی اپلیکیشن‌

۳)امکان ناپایداری برنامه ها

اپلیکیشن ها مانند اتومبیل ها برای ارائه یک عملکرد مناسب نیاز به تعمیر و نگهداری منظم دارند زیرا ممکن است دچار ناپایداری شوند. تغییرات بزرگی همچون به روز رسانی سیستم عامل می تواند بر نحوه اجرای یک برنامه قدیمی تأثیر بگذارد. به همین دلیل، توسعه دهندگان همه تلاش خود را می کنند تا عملکرد و پایداری آنها را بهبود بخشند.

توسعه ‌دهندگان همچنین سعی می ‌کنند راه‌ هایی بیابند تا برنامه ‌هایشان بهبود تجربه کاربری را ارائه دهد یا کاهش مصرف باتری بهتر و پرسرعت ‌ترداشته باشد. در نهایتوجود آخرین ورژن اپلیکیشن در گوشی شما به معنای تجربه اجرای بهتر برنامه نسبت به قبل است.

۴)از دست رفتن ویژگی های جدید در هنگام غیرفعال بودن حالت خودکار به روز رسانی اپلیکیشن‌ ها

کدنویسان و توسعه دهندگان به مرور زمان راه‌ های جدیدی برای بهبود عملکرد یک برنامه پیدا می کنند. آنها ممکن است قابلیت ‌های نه چندان مهم را حذف کنند، برای بهبود ویژگی ‌های موجود تلاش کنند یا ویژگی‌های کاملاً جدیدی اضافه کنند که عملکرد برنامه را بهتر کند. همچنین آنها ممکن است طراحی اپلیکیشن ها را بهبود بخشند تا زیباتر و یا رابط کاربری آسان‌ تر داشته باشد. اگر دوست دارید به محض در دسترس قرار گرفتن این قابلیت ها از آن ها بهره مند شوید، گزینه به روز رسانی‌ اپلیکیشن ها به صورت اتوماتیک را فعال کنید.

مطالب مرتبط  معرفی و بررسی 7 راهکار برای تامین امنیت CPU سرور

۵ نرم افزار برتر بهینه سازی ویندوز را بشناسید!

به روز رسانی اپلیکیشن‌

۵)از کار افتادن اپلیکیشن ها

به جهت تامین امنیت کاربر، برنامه های حساس مانند اپلیکیشن های بانکی و کیف پول های دیجیتال به محض در دسترس قرار گرفتن نسخه جدید منسوخ می شوند. اگر حالت خودکار به روز رسانی اپلیکیشن‌ خاموش است، قبل از استفاده باید به ‌روز رسانی ‌های دستی برنامه‌ ها را اعمال کنید.

گاهی اوقات اینگونه برنامه‌ ها نمی‌توانند به شما اعلام کنند که چرا کار نمی‌کنند و منجر به مراحل عیب یابی غیر ضروری می شوند. فعال کردن به ‌روز رسانی ‌های خودکار تضمین می ‌کند که بدون هیچ وقفه‌ ای می توانید به استفاده از خدمات برنامه بپردازید.

آخرین به­ روز رسانی اپلیکیشن‌ ها در موبایل تان را انجام دهید!

اگر حالت خودکار به ‌روزرسانی‌ اپلیکیشن ها را با وجود تمام دلایل بالا غیرفعال کردید، بهتر است به‌ صورت دستی آپدیت ‌ها را انجام دهید تا اشکالات را برطرف کنید، عملکرد را بهبود بخشید و آخرین پچ‌ های امنیتی را داشته باشید. ما توصیه می‌کنیم که به ‌طور متداول فروشگاه برنامه موبایلتان را برای نصب به ‌روزرسانی ‌های جدید بررسی کنید. اگر حجم مصرف دیتا موبایل دغدغه اصلی شماست، توصیه ما استفاده از Wi-Fi برای انجام به‌ روزرسانی ‌های خودکار است.

فعال کردن حالت خودکار به روز رسانی اپلیکیشن‌ ها در موبایل جهت حذف باگ‌ از برنامه‌ ها، بهبود عملکرد و محافظت از دستگاه شما در برابر جدیدترین آسیب ‌پذیری ‌ها ضروری است. در نهایت باید بدانید که روشن گذاشتن این گزینه هیچ آسیب قابل توجهی درپی ندارد.

مطالب مرتبط  5 راه دسترسی ویندوز 11 به اطلاعات شما و نحوه توقف آن برای حفظ حریم خصوصی

بیشتر بخوانید : عرضه ی رایگان برنامه ی Photoshop Camera

به روز رسانی اپلیکیشن‌

رفرنس ها:

3 دیدگاه دربارهٔ «چرا نباید حالت خودکار به روز رسانی اپلیکیشن‌ ها در موبایل تان را غیرفعال کنید؟»

  1. بازتاب: راهنمای جامع حذف اکانت های قدیمی در همه پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی

  2. بازتاب: معرفی 10 اپلیکیشن تحت وب کاربردی برای انجام کارهای روزمره به همراه لینک

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

021-88916789