اپلیکیشن تحت وب

معرفی ۱۰ اپلیکیشن تحت وب کاربردی برای انجام کارهای روزمره به همراه لینک

اپلیکیشن تحت وب چیست و چرا محبوب است؟

بیشتر مردم وب سایت‌ ها و اپلیکیشن‌ های تحت وب را با هم اشتباه می ‌گیرند. وب اپلیکیشن‌ها برنامه‌ ها یا نرم‌ افزارهایی هستند که توسط شخص ثالثی ساخته شده‌، بر روی یک سرور از راه دور نصب شده‌ و از هر مرورگر وب روی هر دستگاهی قابل دسترسی هستند. از طرف دیگر، یک وب سایت بیشتر در مورد ارائه اطلاعات است.

اپلیکیشنی که با شبکه تعامل داشته باشد، وب اپلیکیشن نامیده می شود. این تعریف بسیار گسترده است، زیرا انواع زیادی از اپلیکیشن ‌ها وجود دارند که در وب اجرا می ‌شوند. وب اپلیکیشن ‌ها ممکن است به عنوان برنامه‌ های «کلاینت» یا «سرور» نامیده شوند، اما این اصطلاحات گمراه ‌کننده هستند چراکه همه برنامه های کاربردی وب مدرن دارای اجزای کلاینت و سرور هستند.

وب اپلیکیشن ‌ها به دلیل قابل دسترس بودن برای هر فرد فقط با اتصال اینترنت و ارائه ‌ی مجموعه ‌ای از ویژگی ‌ها و قابلیت‌ ها، محبوب هستند. نمونه هایی از وب اپلیکیشن ‌ها شامل خرید آنلاین، ایمیل، شبکه‌ های اجتماعی و بانکداری هستند.

جهت مطالعه بیشتر در این زمینه می توانید به مقاله بهترین برنامه های اندروید برای تقویت مغز مراجعه کنید.

مزایای نرم ‌افزارها و وب اپلیکیشن ها

نرم ‌افزارها و برنامه‌ های تحت وب مزایای بسیاری دارند. برخی از این مزایا عبارتند از:

  • از هر کجای دنیا از طریق یک مرورگر وب قابل دسترسی هستند.
  • می توان آن ها را با استفاده از فناوری های مختلف توسعه داد که باعث می شود اپلیکیشن های تحت وب برای کارهای مختلف مناسب شود.
  • آنها را می توان بر روی یک وب سرور نصب یا به صورت محلی اجرا کرد و تنظیم و استفاده از آنها را بدون نیاز به نصب آسان می کند.
  • به چندین کاربر اجازه دسترسی به نسخه مشابه یک برنامه را می دهند.
  • شما می توانید از طریق پلتفرم های مختلف دسکتاپ، لپ تاپ یا موبایل به آنها دسترسی داشته باشید.
    چرا نباید حالت خودکار به روز رسانی اپلیکیشن‌ ها در موبایل تان را غیرفعال کنید؟
مطالب مرتبط  معرفی و دانلود 5 اپلیکیشن کاربردی هوش مصنوعی رایگان
اپلیکیشن تحت وب

کاربردی ترین اپلیکیشن های تحت وب خارجی به همراه لینک

Microsoft Office 365  

Microsoft Office 365  مجموعه ای از برنامه های کاربردی بهره وری cloud-based  است که نسخه تحت وب از نرم افزار دسکتاپ محبوب خود را نیز ارائه می دهد. تعدادی از معروف ترین برنامه های مبتنی بر وب Microsoft Office 365  در زیر برای شما نام برده ایم:

Microsoft Word Online، Microsoft Excel Online، Microsoft PowerPoint Online، Microsoft Outlook Online، Microsoft OneNote Online، Microsoft OneDrive، Microsoft Teams  و…

برنامه های کاربردی مبتنی بر وب مایکروسافت آفیس ۳۶۵ انعطاف پذیری، قابلیت دسترسی و ویژگی های همکاری را ارائه می دهند که کار با یکدیگر را برای کاربران از مکان ها و دستگاه های مختلف آسان تر می کند. توجه داشته باشید که برای استفاده از این وب اپلیکیشن باید حساب کاربری مایکروسافت بسازید.

لینک وب اپلیکیشن Microsoft Office 365

Adobe Creative Cloud

Adobe Creative Cloud  مجموعه ای جامع از نرم ‌افزارها و خدمات برای متخصصان خلاق است که طیف وسیعی از ابزارهای طراحی، عکاسی، ویرایش ویدئو و توسعه وب را ارائه می دهد. در حالی که Adobe Creative Cloud در اصل شامل نرم ‌افزارهای دسکتاپ است، Adobe نسخه‌ های تحت وب و خدماتی را معرفی کرده است که ابزارهای دسکتاپ را تکمیل می کنند.

برخی از ابزارهای تحت وب Adobe Creative Cloud  آورده شده است:

Adobe Creative Cloud Web Interface ، Adobe Spark، Adobe Portfolio، Adobe Color، Adobe Fonts (formerly Typekit) ، Adobe Capture، Adobe Stock، Behance

این ابزارها و خدمات مبتنی بر وب، انعطاف ‌پذیری و گزینه‌ های همکاری بیشتری را برای کاربران Adobe Creative Cloud فراهم می ‌کنند. آنها  افراد متخصص و خلاقان را قادر می ‌سازند به فایل هایشان دسترسی داشته باشند، روی پروژه‌ ها کار کنند و نمونه کارهای خود را از هر دستگاهی با اتصال به اینترنت به نمایش بگذارند.

مطالب مرتبط  معرفی 10 سرویس فضای ابری رایگان برای اندروید و ios

وب اپلیکیشن Adobe Creative Cloud

Google Workspace

Google Workspace (که قبلاً G Suite نامیده می شد) مجموعه ای از ابزارهای بهره وری و همکاری مبتنی بر ابر است که توسط Google توسعه یافته است. این نرم افزار شامل انواع برنامه های تحت وب است که نیازهای ارتباط، همکاری و بهره وری را برآورده می کند. چند نمونه از برنامه های این نرم افزار که نسخه وب دارند برای شما معرفی کرده ایم: Gmail، Google Drive، Google Docs، Google Sheets، Google Slides و…

نسخه وب Google Workspace

AutoCAD 360

اتوکد ۳۶۰ که اکنون با نام اتوکد وب و موبایل شناخته می شود، یک اپلیکیشن مبتنی بر وب و موبایل می باشد که توسط Autodesk توسعه یافته است. این نسخه از AutoCAD با نسخه دسکتاپ سنتی آن ترکیب شده و مجموعه‌ای از ابزارها برای مشاهده، ویرایش و همکاری در نقشه ‌های AutoCAD را در مرورگر وب یا موبایل ارائه می ‌دهد.

اپلیکیشن مبتنی بر وب AutoCAD 360

Todoist

Todoist  یک برنامه مدیریت کار و بهره وری محبوب است که به کاربران کمک می کند تا پروژه های شخصی و لیست کارهای خود را سازماندهی کنند. Todoist یک پلتفرم مبتنی بر وب را ارائه می دهد که کاربران می توانند از طریق مرورگرهای وب به آن دسترسی داشته باشند.

لینک نسخه وب Todoist

بیشتر بخوانید: بهترین سایت های اشتراک گذاری فایل در وب

اپلیکیشن تحت وب

کاربردی ترین اپلیکیشن های تحت وب ایرانی به همراه لینک

آپ

آپ یکی از کاربردی ترین اپلیکیشن های ایرانی در زمینه ارائه‌ انواع خدمات پرداخت است. این اپلیکیشن با ارائه نسخه مبتنی بر وب، دسترسی به خدمات خود را از طریق همه دستگاه ها فقط با اتصال به اینترنت امکان پذیر کرد. برای دسترسی به نسخه وب آپ روی لینک زیر کلیک کنید.

مطالب مرتبط  حفاظت اتاق سرور و 8 مورد ضروری

برنامه مبتنی بر وب آپ

اسنپ

همانطور که می دانید اسنپ یک اپلیکیشن کامل در زمینه ارائه خدماتی همچون: درخواست خودرو، سفارش غذا، خرید بلیط برای سفر و… است. اگر امکان نصب این اپلیکیشن را ندارید می توانید از نسخه تحت وب اسنپ استفاده کنید.

ورود به وب اپلیکیشن اسنپ

برنامه بانک ملت

سامانه وب اپلیکیشن همراه بانک ملت با شباهت حداکثری به سامانه همراه بانک و ارائه خدمات مشابه، بدون نیاز به پرداخت هزینه راه اندازی شده است. در حال حاضر این سامانه فقط برای سیستم عامل iOS و از طریق مرورگر safari در دسترس می باشد.

سامانه وب اپلیکیشن همراه بانک ملت

بانک تجارت

بانک تجارت نسخه همراه بانک تجارت در بستر وب (PWA) را راه اندازی کرده است. اگر شما از مشتریان بانک تجارت هستید روی لینک زیر کلیک کنید.

همراه بانک تجارت نسخه وب

اپلیکیشن بانک شهر

بانک شهر به منظور ارائه خدمات بانکی بهتر به مشتریان خود از طریق تلفن همراه نسخه تحت وب همراه شهر پلاس را طراحی و ارائه کرده است. جهت استفاده از این نسخه به لینک زیر بروید.

همراه شهر پلاس نسخه وب

اپلیکیشن تحت وب

رفرنس ها:

1 دیدگاه دربارهٔ «معرفی ۱۰ اپلیکیشن تحت وب کاربردی برای انجام کارهای روزمره به همراه لینک»

  1. بازتاب: بهترین برنامه های اندروید برای تقویت مغز - سخت افزار سازان رسام

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

021-88916789