اهدای کفش به کودکان کار - شرکت سخت افزار سازان رسام

طرح مسئولیت اجتماعی رسام در سال ۱۴۰۲

حدود ۱۶۰ میلیون کودک ۵ تا ۱۷ سال در سراسر جهان به علل مختلف مشغول به کار هستند و نزدیک نیمی از آن ها در شرایط خطرناک کار میکنند. کار کردن در این سنین آن ها را از کودکی کردن محروم می کند و در روند تحصیل شان اختلال ایجاد می کند به طوری که در برخی موارد به دلایلی مانند تامین مخارج خانواده درکل ترک تحصیل را انتخاب می کنند.

شاغل بودن برای کودکان به رشد ذهنی، جسمی و اجتماعی آنان آسیب می رساند و عواقب بلند مدتی تا بزرگسالی شان به همراه خواهد داشت.

شرایط بد کودکان کار در جهان در طی سالیان متمادی باعث آسیب به جوامع نیز شد و در نهایت منجر به تصویب قوانینی برای حمایت از این کودکان معصوم در کل دنیا گردید. برخی از این قوانین شامل:

سال ۱۹۳۸: قانون استانداردهای کار منصفانه ایالات متحده، ساعات و انواع مشاغل را برای کودکان زیر ۱۶ سال محدود کرد.

سال ۱۹۹۹: قراردادی که توسط ۱۸۶ کشور تصویب شد، مستلزم پایان دادن به بدترین اشکال کار برای کودکان مانند برده داری، قاچاق کودکان، کار اجباری، حضور در درگیری های مسلحانه، فحشا، قاچاق مواد مخدر و سایر فعالیت های غیرقانونی است.

سال ۲۰۲۱: مجمع عمومی سازمان ملل این سال را سال حذف کار برای کودکان اعلام کرد.

این ها فقط تعدادی از قوانین تصویب شده برای حمایت از کودکان کار در تمام دنیا است. ما معتقدیم که هر شخص به سهم خود در این زمینه مسئولیت اجتماعی دارد و می تواند دخیل باشد و قدمی برای کمک به کودکان کار بردارد. یکی از مهم ترین قدم ها در این زمینه مهیا کردن شرایط تحصیل و اسباب آن است که این کودکان در بزرگسالی شرایط زندگی و شغلی بهتری را تجربه کنند.

مطالب مرتبط  گامی جدید در تحقق مسئولیت اجتماعی رسام

ما نیز امسال بر طبق سنت سال های قبل و مسئولیت اجتماعی رسام قصد داریم قدم خیری در مسیر سبک کردن بار سنگین زندگی از شانه های نحیف کودکان کار برداریم و با اهدای تعدادی کفش به ۴ مدرسه کودکان کار، قدم های این فرشتگان را در راه تحصیل علم و دانش و داشتن آینده ای روشن استوارتر کنیم، باشد که این نیت خیر مقبول درگاه الهی و این فرشتگان پاک بیفتد. 

طرح مسئولیت اجتماعی سال ۱۴۰۱

اهدای کفش به کودکان کار - شرکت سخت افزار سازان رسام

1 دیدگاه دربارهٔ «طرح مسئولیت اجتماعی رسام در سال ۱۴۰۲»

  1. بازتاب: نوروز 1401 - سخت افزار سازان رسام

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

021-88916789