چیزهایی که نباید در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذاریم

ده چیزی که هرگز نباید در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

امروزه شبکه های اجتماعی برای ارتباط و همگام شدن با دوستان و خانواده بسیار عالی هستند و شما می توانید در پلتفرم هایی مثل فسبوک و توییتر اطلاعات زیادی را به اشتراک بگذارید.

بسیاری از مردم نگران این هستند که این شرکت ها با اطلاعات ما چه کاری انجام می دهند، اما در واقع این ما هستیم که اطلاعاتی بیشتر از چیزی که فکر می کنیم را ارائه می کنیم.

در این مقاله قصد داریم شما را با مواردی که هرگز نباید آنها را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذاریم آشنا کنیم که  اشتراک این موارد می تواند به حریم خصوصی و امنیت شما آسیب برساند.

برنامه سفر

قبل از اینکه با ارسال عکس های متعدد هنگام سفر آخر هفته مشغول لاف زدن و بزرگنمایی تعطیلات حودتان باشید یک بار دیگر به این موضوع فکر کنید که شما هرگز نمی دانید چه کسی می تواند این اطلاعات را ببیند و از آن استفاده می کند تا به خانه شما بیاید.

برنامه سفر

اگر کسی می داند که شما کجا زندگی می کنید و نیت بدی هم داشته باشد ، دانستن اینکه به مدت دو هفته هزاران کیلومتر دورتر خواهید بود ، دعوت علنی برای سرقت از خانه شما است.

به عنوان یک جایگزین امن تر ، تا بعد از بازگشت هیچ جزئیات یا تصویری درباره سفر خود به اشتراک نگذارید. اگرچه این امر هیجان کمتری دارد اما حداقل به بقیه اعلام نمی کنید که شما برای مدت طولانی در خانه نیستید.

اطلاعات موقعیت مکانی

علاوه بر تلفن هوشمند شما که مختصات GPS خود را ردیابی می کند ، مرورگر شما نیز بر اساس آدرس IP یا حساب های وارد شده خود اطلاعات کلی درباره مکان شما به دست می آورد.به این اطلاعات منطقه جغرافیایی گفته می شود و اغلب در رسانه های اجتماعی برای نشان دادن پست شما با موقعیت فعلی خود استفاده می شود.

قبل از به اشتراک گذاشتن هر پستی در شبکه های اجتماعی بررسی کنید که اگر آن سایت به طور خودکار موقعیت مکانی شما را به آن اضافه می کند، قبل از به اشتراک گذاری پست آن را غیرفعال کنید.بیشتر اوقات هیچ دلیلی برای به اشتراک گذاشتن موقعیت مکانی شما با همه افرادی که می توانند پست را مشاهده کنند وجود ندارد.

آیا می دانید که بیشتر عکس ها شامل متا دیتا هایی هستند که موقعیت دقیق مکان عکس گرفته شده را نیز نشان می دهد ولی اگر از این امر آگاه نیستید ، عکس هایی که در رسانه های اجتماعی ارسال می کنید می تواند حریم شخصی شما را به خطر بیاندازد.

این احتیاط همچنین در مورد آدرس فیزیکی یا شماره تلفن شما نیز صدق می کند. شما هرگز نباید آدرس یا شماره تلفن خود را در یک کانال عمومی به اشتراک بگذارید ، زیرا هیچ اطلاعاتی درمورد اینکه چه کسی می تواند اطلاعات را در دست بگیرد وجود ندارد.

مطالب مرتبط  15 راهکار حیاتی برای تقویت امنیت ویندوز سرور

جهت مطالعه بیشتر در این زمینه می توانید به مقاله ویژگی جالب توییتر برای یافتن توییت خنده دار مراجعه کنید.

اطلاعات تشخیص هویت شخصی

سایت هایی مانند فیسبوک پر از اطلاعات ارزشمند برای افرادی است که از مهندسی اجتماعی استفاده می کنند تا هویت شما را سرقت کنند و هویتتان در شبکه های اجتماعی استفاده کنند. بنابراین باید از اشتراک اطلاعاتی که برای تأیید هویت شما استفاده می شود ، مانند تاریخ تولد کامل خودداری کنید. هرگز عکس هایی از مجوز ، گذرنامه یا کارت اعتباری راننده خود را که حاوی اطلاعات شخصی است که نمی خواهید عمومی کنید ، به اشتراک نگذارید.

همچنین باید مواظب باشید از “آزمونهای سرگرم کننده” که هرچند وقت یکبار در رسانه های اجتماعی دست به دست می چرخند. اینها از شما می خواهند که به سؤالاتی از قبیل کجا به مدرسه رفتید ، نام اولین حیوان خانگی خود و غیره را پاسخ دهید.

نین باید مواظب باشید از “آزمونهای سرگرم کننده” که هرچند وقت یکبار در رسانه های اجتماعی دور می زند. اینها از شما می خواهند که به سؤالاتی از قبیل کجا به مدرسه رفتید ، نام اولین حیوان خانگی خود و غیره را به چه صورت پاسخ دهید.

این نوع سؤالات اغلب به عنوان سؤال امنیتی برای محافظت از حساب های آنلاین شما استفاده می شود. بنابراین ، انتشار این پاسخ ها می تواند به هکرها اجازه دهد تا وارد حساب شما شوند ، بنابراین از این قبیل کارها خودداری کنید.

شکایات و ایرادات شخصی

رسانه های اجتماعی جای مناسبی برای پخش شکایات شخصی شما نیست. اگر می خواهید از رئیس ، همکاران یا بستگان خود شکایت کنید ، رسانه های اجتماعی مکان وحشتناکی برای انجام این کار است. این احتمال وجود دارد که کسی آن را ببیند و به فرد اطلاع دهد ، در نتیجه وضعیت آشفته ای را ایجاد می کند.

بسیاری از افراد به هر دلیلی از حساب های رسانه های اجتماعی خود به عنوان مکانی برای شکایت استفاده می کنند. به عنوان یک جایگزین سالم تر ، چرا یک ژورنال خصوصی را راه اندازی نکنید که بتوانید همه آنچه را می خواهید بگویید؟

به هر حال این موضوعی است که خودتان درباره ی آن تصمیم می گیرید اما نگه داشتن خشم خود در فضای عمومی رسانه های اجتماعی یک ایده هوشمندانه است.

شواهد و مدارک متهم کردن خود

نقض کردن یک قانون با به اشتراک گذاشتن آن در شبکه های اجتماعی دو چیز کاملا متفاوت است و قرار دادن این شواهد و مدارک برای دیدن عموم کار هوشمندانه ای به نظر نمی رسد.البته بعید است که شما شاهد جنایات فجیع در توییتر یا اینستاگرام باشید اما ممکن است شاهد پست هایی باشید که از رانندگی در حال مستی یا عکس های سلفی در بزرگراه ها باشند.

مطالب مرتبط  4 مورد از رایج ترین مشکلات کارت گرافیک + روش حل آن ها
متهم کردن خود

برخی از آنها حتی عکسهایی از مواد مخدر ، اسلحه غیرقانونی غیرقانونی یا پول نقدی را که به سرقت برده اند به اشتراک می گذارند. این همچنین در مورد عکس های صریح و روشن از خودتان صدق می کند – این یک ایده وحشتناک است که می توانید آن را در هر بستر اجتماعی قرار دهید.

با ارسال نکردن مطلبی از این دست در رسانه های اجتماعی ، به همه (از جمله خودتان) کمک کنید. معدود لایک هایی که ممکن است به شما وارد کنند ، ارزش ندارند به اعتبار شما آسیب برسانند یا حتی به خاطر ارتکاب جرم به زندان بروند.

خریدهای گران قیمت جدید

بسیاری از مردم دوست دارند که تصاویر اسباب بازی های جدید خود را در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارند. این اسباب بازی ها برای افراد می تواند تلفن ، لپ تاپ ، اتومبیل ، تلویزیون ، قطعه جواهرات یا هر چیز جدید دیگری باشد ، نباید این خرید را در رسانه های اجتماعی عمومی کنید.

مبتدی هایی که چنین پست هایی را به اشتراک می گذارند در بوجود آمدن یک مشکل بزرگ و تاثیر آن بر فضاهای اجتماعی دیگر همکاری می کنند بطوریکه فضای مجازی به محلی تبدیل می شود که احساس ناامنی ها و ناکامی را در ما تقویت می کند.

هنگامی که نقاط برجسته و هایلایت های زندگی تان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارید، ناخواسته باعث می شوید که حسادت و خشم دیگران نسبت به شما برانگیخته شود.

دلیل دوم کاربردی تر است، گفتن این مساله به بقیه که شما یک وسیله ی جدید و ارزشمند دارید می تواند منجر به این شود که برخی افراد قصد سرقت آن را پیدا کنند یا بخواهند به هر طریقی از شما بهره ببرند.

مشاوره شخصی

همه ی ما در شبکه های اجتماعی دیده ایم که برخی افراد به دنبال گرفتن مشاوره هایی در زمینه های داروهای خانگی،مسائل حقوقی و غیره هستند.مهم نیست که چقدر به خودتان اطمینان و اعتماد داشته باشید به نفع همه است که که توصیه های پزشکی یا قانونی را به مردم از طریق رسانه های اجتماعی ارائه ندهید.حتی اگر پزشک یا وکیل باشید.

مشاوره شخصی

نکته اصلی این است که شما به راحتی نمی توانید همه واقعیت ها و اطلاعات را بدانید. اگر کسی مریض باشد باید به دنبال کمک حرفه ای باشد. این همچنین در مورد مشاوره در مورد ورزش ، کاهش وزن ، رژیم غذایی ، امور مالی ، روابط و سایر موضوعات حساس صدق می کند.

بهتر است در مورد همه این موارد ساکت باشید زیرا اگر توصیه ای به شما ارائه شود که به کسی آسیب برساند ، آنها می توانند علیه شما اقدام قانونی کنند.

مطالب مرتبط  ChatGPT و همه نکاتی که درباره آن باید بدانید!

هدایا و مسابقات کلاهبردارانه

راه اصلی شرکت ها برای اجرای مسابقات مختلف شبکه های اجتماعی هستند زیرا کیک کردن روی “اشتراک گذاری” راحتتر انجام می شود و کاربران معمولا بدون فکر این کار را می کنند.

در حالی که تعداد زیادی از مسابقات قانونی در فیسبوک وجود دارند اما در هر صورت باید قبل از اشتراک گذاری آنها دقت کرد.

مسابقات کلاهبردارانه

اگر دائماً هدایا ، مسابقات و دعوت از بازی های فیس بوک را به اشتراک می گذارید ، احتمالاً دوستانتان را اذیت می کنید. مهمتر از همه ، برخی از آنها به اصطلاح مسابقه هستند اما در واقع کلاهبرداری در مبدل هستند. شما می توانید بصورت ناآگاهانه بدافزارها را پخش کنید یا افراد را در ارائه اطلاعات حساس فریب دهید.

برای اینکه در محیطی امن باشید باید نسبت به پست هایی که شما را به اشتراک گذاری تشویق می کنند نهایت دقت و احتیاط را داشته باشید.

اطلاعات خاص داخلی

ارسال اطلاعات خصوصی در کانال عمومی یک اشتباه آسان است. با این وجود ، باید در افشای اطلاعات داخلی شرکت در رسانه های اجتماعی مراقب باشید همچنین اگر از جزئیات محافظت شده در شغل خود آگاه هستید ، موارد آن را به ویژه آنلاین به اشتراک نگذارید.

صحبت درباره کسی که هفته ی آینده بازنشسته می شود ، استراتژی شرکت شما برای سال جدید و سایر اطلاعات داخلی می تواند شما را دچار دردسر بزرگی کند.

هر چیزی که شما نمی خواهید عمومی کنید

این بخش شامل تمام چیزهایی است که در دسته های بالایی نمی گنجد.اگر یک قانون برای زندگی با شبکه های اجتماعی وجود داشته باشد آن این است: ” هرگز چیزی را که نمی خواهید تمام دنیا از آن مطلع شوند را به اشتراک نگذارید

در اینترنت ، هنگامی که چیزی منتشر شد ، حذف کامل آن بسیار غیرممکن است. حتی اگر محتوای خود را فقط روی حالت “دوستان” تنظیم کنید ، نمی توانید بدانید چه کسی پست ها و عکس های شما را واقعاً دیده است ، آنها را ذخیره کرده یا آنها را با شخص دیگری به اشتراک گذاشته است.

بنابراین اگر امروز چیزی را ارسال کردید و پس از دو سال پشیمان شدید ، ممکن است بتوانید آن را از حساب خود حذف کنید ، اما هرگز نمی توان آنرا کاملاً از اینترنت پاک کرد. یک قانون خوب این است که هرگز مطلبی را که نمی خواهید در صفحه اول روزنامه قرار دهید به اشتراک نگذارید.

کانال تلگرام رسام

صفحه اینستاگرام رسام

www.rasamco.ir

سخت افزار سازان رسام

اخبار روز تکنولوژی

منبع : makeuseof

021-88916789