خوشحالی حق همه کودکان است

تناقضات آماری زیادی در مورد تعداد کودکان کار وجود دارد. برخی تعداد آنان را ۸۰۰۰ نفر و برخی سازمانها بین ۴ تا ۸ میلیون نفر قلمداد میکنند و اظهار میکنند که فقط در شهر تهران تعداد ۸۰۰۰ نفر کودک کار وجود دارد.

اینها اعداد و ارقامی هولناک و دلهره آور فقط در یکی از گروه بندی های کودکان در معرض خطر هستند که دلایل مختلفی برای آنها متصور هستند.

این آمار در هر جامعه ای گاها نتیجه فروپاشی برخی خانواده ها و گاها نتیجه فروپاشی برخی هنجارهای اجتماعی و اصول اخلاقی می باشد و صد البته که برخی نیز نتیجه مرگ انسانیت در گوشه و کنار هر جامعه ای ست.

مرگ انسانیت و عدم رعایت اصول اخلاقی در جوامع امروزی باعث بوجود آمدن واژه های جدیدی در فرهنگ لغات برده داری شده است که یکی از دردآورترین آنها ” کودک برده ” می باشد.

فاجعه آمیزترین اتفاقات ممکن آنجایی ست که تعداد بسیاری از این کودکان در سراسر دنیا به عنوان بردگان جنسی به کار گرفته میشوند.

صد البته که حل برخی مشکلات در تمام جوامع تنها از دست دولت ها بر نمی آید و تمام آحاد جامعه باید در آن مشارکت داشته باشند سخت افزارسازان رسام به نوبه خود سعی در ایفای نقش هر چند حداقلی در تسهیل زندگی برای اقشار در خطر جامعه دارد که تمرکز این بخش از خدمات در رسام بروی کودکان کار می باشد.

مطالب مرتبط  طرح مسئولیت اجتماعی رسام در سال 1402

ما فکر میکنیم که این کودکان در کنار جبر زمانه و شرایط خویش باید فرصتی برای توسعه خویش نیز داشته باشند، ما میخواهیم به جای داشتن جامعه ای که در آن بزرگسالانی آسیب دیده، خشن و ناآگاه به حقوق مدنی خویش داشته باشد در ساختن جامعه ای سهیم باشیم که هر کودک کار امروز شخصی مفید برای جامعه خویش باشد و در بهترین حالت هر کودک کار امروز کارآفرین فردای این جامعه گردد.

ما معتقدیم که تمام کودکان از جمله کودکان کار در بدترین حالت ممکن باید به حقوق اولیه خود از جمله تغذیه، تفریح  و تحصیل دسترسی داشته باشند که این مهم توسط بسیاری از سازمانهای مردم نهاد تا حدودی برآورده می شود ولی این گونه سازمانها به تنهایی و بدون پشتوانه اجتماعی به هیچ وجه قادر به ادامه فعالیت خود نخواهند بود. در همین راستا رسام با انجمن کودکان کار همکاری خود را آغاز کرده و برنامه های متنوعی برای این خدمات طراحی کرده است که با ارتباطی نزدیک و همفکری با مسئولین این انجمن سعی در انجام رسالت خویش دارد.

همکاری رسام و انجمن حمایت از کودکان کار در جهت تحقق مسئولیت اجتماعی

رونمایی از لوگوی جدید رسام

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

021-88916789