همه چیز درباره CHATGPT

ChatGPT و همه نکاتی که درباره آن باید بدانید!

آیا تاکنون درباره ChatGPT چیزی شنیده اید؟ چقدر درباره ChatGPT و میزان اهمیت آن اطلاع دارید؟ اگر به بحث هوش مصنوعی علاقمندید در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا به بررسی معروف ترین ابزار هوش مصنوعی این روزها با نام ChatGPT بپردازیم.

ChatGPT چیست؟

ChatGPT  یک ابزار پردازش زبان معمولی است که توسط فناوری هوش مصنوعی هدایت می ‌شود و به شما این امکان را می ‌دهد که مکالماتی شبیه به صحبت انسان ها باهم و تجربه گفت و گو با ربات را داشته باشید. ChatGPT یک نوع مدل زبانی است که می تواند به انواع سوالات پاسخ دهد و در انجام کارهایی مانند نوشتن ایمیل، مقاله و کدنویسی به شما کمک کند. استفاده از آن در حال حاضر برای عموم رایگان است زیرا ChatGPT در مرحله تحقیق و جمع آوری بازخورد قرار دارد. در تاریخ ۱ فوریه، یک نسخه اشتراک پولی به نام ChatGPT Plus نیز برای آن به وجود آمد.

چه کسی ChatGPT را ساخته است؟

ChatGPT  توسط  OpenAI، که یک شرکت تحقیقاتی و هوش مصنوعی می باشد ایجاد شده است. این شرکت ChatGPT را در ۳۰ نوامبر ۲۰۲۲ راه اندازی کرد.

OpenAI  همچنین مسئول ایجاد  DALLE•۲، که یک تولید کننده هنر هوش مصنوعی محبوب بوده و   Whisper، که یک سیستم تشخیص خودکار گفتار است می باشد.

تفاوت بین ChatGPT و موتور جستجو چیست؟

ChatGPT  یک مدل زبانی است که با هدف برقراری مکالمه با کاربر نهایی ایجاد شده اما یک موتور جستجو صفحات وب را در اینترنت فهرست می کند تا به کاربر کمک کند اطلاعاتی را که خواسته است پیدا کند. ChatGPT   توانایی جستجوی اطلاعات در اینترنت را ندارد.

مطالب مرتبط  چگونه بدون شماره موبایل از چت جی پی تی استفاده کنیم؟

در ادامه این مقاله به بررسی نحوه ورود و مراحل ساخت اکانت در ChatGPT خواهیم پرداخت.

ChatGPT چیست

نحوه ساخت اکانت در Chat GPT

دانستیم که ChatGPT یک ابزار پردازش زبان است و چیزی که باعث خاص بودن آن می شود توانای مدل صحبت و پاسخگویی این ربات است به طوری که گویی با فردی بسیار آگاه صحبت می کنید. همچنین حتی می‌توانید با Chat GPT درباره گذشته، حال و آینده بحث کنید.

مراحل استفاده از Chat GPT و ساخت اکانت در آن:

۱)ابتدا به وب سایت رسمی OpenAI یعنی https://chat.openai.com/auth/login بروید.

۲)صفحه اصلی وب سایت با دو گزینه بر روی صفحه باز می شود : Log in  و  Sign-Up

3)اگر حساب کاربری در OpenAI ندارید، روی دکمه Signup کلیک کنید.

۴)اگر قبلاً یک حساب کاربری در OpenAI ایجاد کرده اید، روی دکمه Log in کلیک کنید.

۵)صفحه ورود به سیستم روی صفحه باز می شود.

۶)اکنون، برای ورود به حساب کاربری ای که ساختید از اطلاعاتی که هنگام ثبتنام وارد کردید، استفاده کنید.

۷)پس از آن، حساب خود را با استفاده از OTP دریافتی در شماره تلفن همراهتان (با شماره ایران امکان پذیر نیست) تأیید کنید.

در ادامه و بعد از تأیید موفقیت آمیز اکانت، صفحه جدیدی باز می شود. اکنون جزئیات مورد نیاز مانند نام پروفایل و غیره را وارد کنید. سپس بر روی گزینه New Chat کلیک کرده و پرس و جو را برای دریافت پاسخ مطرح کنید.

ChatGPT پیشرفته تر با موتور جست و جوی Bing

مایکروسافت چندی پیش چت جدید خود را با هوش مصنوعی موتور جست وجوی Bing راه اندازی کرد و توسط آن به وضوح نشان داد که ChatGPT AI برای هر سؤالی آماده است. جالب است بدانید که بینگ با طیف وسیعی از سؤالات از جمله بسیاری از سؤالات که هیچ ارتباطی با نیازهای روزمره مانند سفر، دستور العمل ها و برنامه های تجاری ندارند، پر شده است. همچنین واضح است که هوش مصنوعی احساسات انسانی ندارد اما ما درمکالمات خود با چت هوش مصنوعی بینگ، مشاهده کرده ایم که طوری صحبت می کند که گویی این احساسات را دارد!

مطالب مرتبط  معرفی و بررسی روش های آپدیت فریمور سرور HPE

در نظر داشته باشید که بینگ دوست شما نیست؛ در توضیح این موضوع از خود بپرسید که آیا قبل از پیدایش ربات ‌های چت، به استفاده از گوگل برای اصلاح زندگی عاشقانه‌ تان، توضیح خدا یا جایگزینی دوست و معشوق فکر می‌ کردید؟ امیدواریم که اینطور نباشد…

پرسیدن هر چیزی از هوش مصنوعی هدف بلندمدت واضحی ست، اما هیچ مجموعه ای به جایگاه و دانش مناسب در آن نرسیده است. مایکروسافت نیز در این زمینه پیشرفت کرد اما اکنون در جنگلی از پاسخ های مشکوک در حال سقوط آزاد است.

در نهایت تا زمانی که Bing AI Chat بسیار باهوش ‌تر و محتاط ‌تر نشود یا مایکروسافت برای آموزش مجدد کمی هوش مصنوعی خود را قطع نکند، آینده جالبی برای سیستم هوش مصنوعی اش پیش بینی نمی شود.

رفرنس ها:

1 دیدگاه دربارهٔ «ChatGPT و همه نکاتی که درباره آن باید بدانید!»

  1. بازتاب: کاهش استفاده از شبکه های اجتماعی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

021-88916789