چت جی پی تی - 1

چگونه بدون شماره موبایل از چت جی پی تی استفاده کنیم؟

نحوه استفاده از چت جی پی تی بدون نیاز به شماره موبایل

همانطور که می دانید برای ثبت نام و استفاده از چت جی پی تی باید شماره تلفن همراه خود را به جهت تأیید هویت ارائه کنید. اما اگر شماره موبایل ندارید، چت gpt شماره شما را تایید نمی کند و یا نمی خواهید شماره خود را به ChatGPT بدهید باید به چه روشی در این پلتفرم اکانت بسازید؟

نگران نباشید زیرا هنوز چند راه وجود دارد که می توانید این پلتفرم های هوش مصنوعی را امتحان کنید! ما در این مقاله به شما نشان آموزش می دهیم که چگونه از ChatGPT بدون شماره موبایل استفاده کنید و در ادامه ۵ گزینه جایگزین ChatGPT را که اصلاً به شماره موبایل نیاز ندارند، معرفی خواهیم کرد.

چت جی پی تی - 2

چرا برای ساخت اکانت در ChatGPT  به شماره موبایل نیاز است؟

چت جی پی تی به دلایل امنیتی برای ایجاد یک حساب کاربری به شماره موبایل نیاز دارد.

OpenAI شرکت سازنده  ChatGPT، از شماره موبایل برای تأیید اینکه شما یک شخص واقعی هستید استفاده می کند. دلیل دیگر این کار شناسایی کشوری ست که در آن زندگی می ‌کنید، زیرا ChatGPT در همه کشورها در دسترس نیست. ثبت نام در چت جی پی تی با شماره تلفن ثابت نیز امکان پذیر نیست.

بیشتر بخوانید: CHATGPT و همه نکاتی که درباره آن باید بدانید!

۵ روش استفاده از چت جی پی تی بدون شماره موبایل

۱) از WhatsApp استفاده کنید! (فقط در برخی کشورها)

از اوایل سال ۲۰۲۳، قابلیت استفاده از واتسپ به جای شماره موبایل برای تأیید حساب ChatGPT در برخی کشور که ChatGPT به طور رسمی برای آن ها در دسترس نیست، فعال شده است. اگر در هند، امارات متحده عربی، مالزی، مصر، ترکیه و… (تعدادی از کشورهای آسیایی) زندگی می‌ کنید، می ‌توانید از گزینه ارسال کد تایید در واتسپ برای ساخت اکانت در چت gpt استفاده کنید.

مطالب مرتبط  چگونه می توانیم در محیط ویندوز اسکن بارکد انجام دهیم؟ + 5 روش اسکن QR کد

هنگام ایجاد حساب ChatGPT خود، کشورتان را از منوی کشویی پلتفرم پیدا کنید. اگر یکی از کشورهای پشتیبانی شده توسط WhatsApp را انتخاب کنید، گزینه “آیا واتسپ دارید؟” برای شما ظاهر خواهد شد. روی Yes ضربه بزنید، سپس ارسال کد از طریق  WhatsApp  را انتخاب کنید تا کد را دریافت کنید. در نهایت، کد را برای تأیید اکانتتان وارد کرده و شروع به استفاده از ChatGPT کنید.

چت جی پی تی - use whatsapp

۲) یک ابزار تأیید پیامک آنلاین را امتحان کنید. (online SMS verification)

این ترفند همیشه کار نمی کند زیرا ChatGPT اکثر این سرویس ها را مسدود کرده است. با این حال، برخی از کاربران موفقیت خود در دسترسی به چت جی پی تی را با استفاده از سرویس هایی مانند SMSPool.net و Autofications.com گزارش می دهند. وبسایت ها و اپلیکیشن های رایگان در این زمینه وجود دارند اما محدوداند. برخی از پلتفرم های تایید پیامک نیز رایگان نیستند، بنابراین آن ها را با مسئولیت خود امتحان کنید.

چت جی پی تی - sms verfication

۳) از Bing استفاده کنید.

موتور جستجوی مایکروسافت اکنون نسخه ChatGPT خود را دارد که می توانید بدون نیاز به تأیید شماره موبایل از آن استفاده کنید. برای این کار شما باید فقط یک حساب مایکروسافت داشته باشید که ساخت آن تنها چند دقیقه زمان خواهد برد. برای شروع، به https://www.bing.com/new بروید. البته در نظر داشته باشید که این ورژن از چت جی پی تی بر پایه موتور جست و جو بوده و دارای محدودیت هایی نیز می باشد.

چت جی پی تی - use bing

۴) به کانال چت جی پی تی در Reddit بپیوندید.

برای استفاده از این روش به لینک https://www.reddit.com/r/ChatGPT بروید، روی Discord server کلیک کنید و روی Accept Invite بزنید. هنگامی که حساب Discord خود را ایجاد کردید (یا وارد حساب موجود خود شدید)، لیستی از ربات های چت شامل  ChatGPT-1، ChatGPT-2، Bing-AI-1  و Bing-AI-2 را مشاهده خواهید کرد که می توانید بدون ارائه شماره موبایل با آنها چت کنید.

مطالب مرتبط  بررسی انواع پورت سوئیچ اترنت + مقایسه پورت RJ45 و SFP

(Reddit و subreddit: ردیت وبسایت و گروه بزرگی از انجمن های گفتگو درباره موضوعات مختلف است. به انجمن های گفتگوی تخصصی در این پلتفرم، subreddit می گویند که با نام تاپیک (Topic) نیز شناخته می شوند.)

چت جی پی تی - use reddit

۵) دو اکانت چت gpt با یک شماره موبایل!

در این روش اگر یکی از بستگان و دوستان شما قبلا در چت جی پی تی اکانت تایید شده ساخته باشد، می تواند به شما نیز به عنوان اکانت دوم دسترسی استفاده از chatgpt بدهد.

در حقیقت با استفاده از هر شماره موبایل قابل تایید می توان دو اکانت داشت و اکانت دوم زیرمجموعه آن شماره احتیاج به تایید خاصی ندارد. در این ترفند فقط یک اشکال وجود دارد! دوست شما می تواند با تنظیم مجدد رمز عبور به حساب شما دسترسی پیدا کند.. پس ترجیحا از این روش فقط با کسی که واقعاً به او اعتماد دارید مشترک استفاده کنید.

۵ جایگزین ChatGPT  بدون نیاز به تأیید شماره موبایل

۱) Perplexity

این ربات چت کاملا رایگان هوش مصنوعی از مدل زبانی OpenAI  درست مانند ChatGPT استفاده می کند، اما نیازی به ایجاد حساب کاربری ندارد. برخلاف  ChatGPT، Perplexity  حتی می ‌تواند منابعی را برای پاسخ ‌های خود ذکر کند. این بدان معناست که استفاده از Perplexity برای نوشتن مقاله‌ ها نسبت به ChatGPT کمی آسا ن‌تر خواهد بود. برای استفاده از Perplexity به لینک https://www.perplexity.ai  بروید.

چت جی پی تی - Perplexity
۲)ColossalChat

این چت بات فرآیند ثبت نام ندارد، بنابراین نیازی به ارائه شماره موبایل، آدرس ایمیل یا حتی ایجاد حساب کاربری ندارید. ColossalChat  یک ربات چت هوش مصنوعی بر اساس مدل LLaMA متا است، به این معنی که می تواند از چت های شما بیاموزد. برای دسترسی به این ربات وارد لینک https://chat.colossalai.org  شوید.

چت جی پی تی - ColossalChat
۳)Google Bard

اگر حساب Google دارید، می توانید ربات چت هوش مصنوعی گوگل را بدون ارائه شماره موبایل امتحان کنید. Bard  بر اساس مدل زبان LaMDA مخصوص گوگل به جای GPT-3 بوده و کمی محدودتر از ChatGPT است. برای مثال، Bard نمی تواند به شما در نوشتن کد کمک کند. اگر نمی خواهید شماره موبایل خود را به ChatGPT بدهید،  Google Bard  می تواند مقدمه ای عالی برای ربات های چت هوش مصنوعی باشد. برای امتحان Bard از https://bard.google.com  دیدن کنید.

مطالب مرتبط  Screen Mirroring چیست؟ راهنمای اسکرین میرورینگ کردن صفحه گوشی در رایانه
چت جی پی تی - Google Bard
۴) Character.ai

اگر می ‌خواهید به وسیله هوش مصنوعی با افراد مشهوری مانند بیلی آیلیش، زیگموند فروید، ایلان ماسک یا کانیه وست چت کنید، از گذراندن وقت با Character.ai  لذت خواهید برد. علاوه بر شبیه سازی مکالمات با افراد مشهور، می توانید از این چت بات برای ایجاد شخصیت خود برای چت نیز استفاده کنید. برای شروع استفاده از این ربات چت به https://beta.character.ai بروید.

چت جی پی تی - Character.ai
۵) Neeva

این پلتفرم که به نوعی جایگزی موتور جستجوی گوگل نیز هست، اکنون ربات چت هوش مصنوعی خود را دارد که می توانید بدون ارائه شماره موبایل از آن استفاده کنید. برای ساخت اکانت در آن باید از یک آدرس ایمیل استفاده کنید، اما هیچ محدودیتی برای استفاده از آدرس ایمیل وجود ندارد. هنگامی که یک حساب کاربری ایجاد کردید، می توانید از چت ربات هوش مصنوعی در بالای صفحه جستجو برای پرسیدن همان نوع سوالاتی که از ChatGPT می پرسیدید استفاده کنید. Neeva  را در https://www.neeva.com بررسی کنید.

چت جی پی تی

3 دیدگاه دربارهٔ «چگونه بدون شماره موبایل از چت جی پی تی استفاده کنیم؟»

  1. بازتاب: همه چیز درباره نوتیفیکیشن های اسکرین شات اینستاگرام 🧐 - سخت افزار سازان رسام

  2. بازتاب: راهنمای جامع حذف اکانت های قدیمی در همه پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی

  3. بازتاب: بهترین نرم افزارها با قابلیت هوش مصنوعی ادیت عکس که شما را شگفت زده خواهند کرد!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

021-88916789