سی پی یو سرور

چگونه بهترین سی پی یو سرور برای انواع عملکرد را انتخاب کنیم؟

مزایای سی پی یو سرور

سی پی یو سرور یک تراشه قدرتمند است که به اجرای عملکرد سرور شما کمک می کند. این تراشه می تواند کارهای مختلفی مانند کمک به مدیریت حافظه، پردازش اطلاعات و تامین امنیت آن ها انجام دهد. مزایای و همچنین تنوع زیادی در هنگام انتخاب پردازنده سرور وجود دارد، بنابراین باید قبل از خرید آن، نیازهای سرور و مجموعه تان را در نظر بگیرید. در این بخش تعدادی از دلایل کلیدی میزان اهمیت انتخاب یک پردازنده سرور را برای شما برشمرده ایم:

۱)مدیریت حافظه

پردازنده های سرور نسبت به CPU های سنتی می توانند به مدیریت بهتر حافظه کمک کنند. این بدان معنی است که سرور شما می تواند برنامه های بیشتری را به طور همزمان اجرا کند و اطلاعات بیشتری را بدون تمام شدن حافظه ذخیره کند.

۲)قدرت پردازش

سی پی یو سرور برای مدیریت حجم زیادی از اطلاعات طراحی شده است. همچنین به سرعت درخواست های کاربران را پردازش کرده و به اجرای روان تر وب سایت شما کمک می کند.

۳)امنیت

Cpu های سرور ویژگی های امنیتی را ارائه می دهند که برای محافظت از وب سایت و اطلاعات شما ضروریست. این ویژگی ها شامل محافظت در برابر ویروس ها و سایر بدافزارها و همچنین اقدامات ضد سرقت می باشد.

۴)سازگاری

تراشه های سی پی یو سرور برای کار با انواع سرورها و دستگاه های مختلف طراحی شده اند. ویژگی سازگاری به این معناست که بدون توجه به نوع سروری که دارید، می توانید آنها را به راحتی نصب و پیکربندی کنید.

پردازنده سرور چیست؟ | انتخاب CPU سرور مناسب

سی پی یو سرور

برترین برندهای CPU سرور

Intel

اینتل با طیف گسترده ای از پیشنهادات که نیازهای کسب و کارهای مختلف را برآورده می کند، یکی از نیروهای مسلط در بازار سی پی یو سرور است. سری پردازنده های سرور Xeon نیز یکی از محبوب ترین و پرکاربردترین ها در بازار است. خانواده پردازنده‌ های توسعه ‌پذیر Xeon متناسب دیتاسنترها طراحی شده‌ اند. این چیپست ها قابلیت ‌های محاسباتی با کارایی بالا، ویژگی‌های پیشرفته مانند مجموعه دستورالعمل AVX-512 اینتل و پشتیبانی از حافظه پایدار Intel Optane DC را ارائه می ‌کنند.

مطالب مرتبط  بررسی و خرید استوریج HPE DAS – سری ذخیره سازهای Enclosure

پردازنده‌ های Xeon E اینتل متناسب با سرورها و ایستگاه‌ های کاری سطح پایین هستند و گزینه ‌ای مقرون‌ به‌ صرفه را برای کسب ‌و کارها فراهم می ‌کنند که همچنان عملکردی قوی ارائه می ‌دهد. این پردازنده‌ ها مجهز به ویژگی ‌هایی مانند فناوری Intel Turbo Boost و پشتیبانی از حافظه ECC هستند که صحت اطلاعات را حتی در هنگام خطای حافظه، تضمین میکند.

AMD

خانواده پردازنده های AMD EPYC نیز گزینه مناسب برای دیتاسنترها هستند و حداکثر ۶۴ هسته دارند که عملکردی استثنایی برای بارهای کاری سخت را ارائه می دهد. این پردازنده ها همچنین بسیار مقیاس پذیر هستند و به کسب و کارها این امکان را می دهند تا در صورت نیاز به راحتی قابلیت های پردازشی خود را گسترش دهند. علاوه بر این، سری EPYC از PCIe 4.0 پشتیبانی می‌کند که سرعت انتقال داده‌های سریع‌تر و عملکرد I/O را بهبود می‌بخشد.

AMD همچنین اخیرا سری Ryzen Threadripper PRO را راه اندازی کرده است که عملکرد workstation-class در CPU سرور ارائه می دهد. این سری ۶۴ هسته و ۱۲۸ thread دارد که آن را برای برنامه های کاربردی مانند رندر سه بعدی و ویرایش ویدیو ایده آل می کند.

بررسی ۱۵ تفاوت اصلی CPU سرور و CPU دسکتاپ

سی پی یو سرور

انواع سی پی یو سرور برای عملکردهای مختلف

A)محاسبات با عملکرد بالا  (HPC)

وقتی صحبت از بارهای کاری محاسباتی با کارایی بالا می شود، وجود CPUهایی با تعداد هسته زیاد و سرعت کلاک بالا ضروریست. سی پی یو سرور زیر برای بارهای کاری HPC بهینه شده اند:

سری Intel Xeon Platinum 9200 – این پردازنده‌ ها حداکثر ۵۶ هسته و ۱۱۲ رشته را ارائه می ‌دهند که آنها را برای شبیه ‌سازی علمی و تجزیه و تحلیل اطلاعات ایده آل می ‌کند.

B)مجازی سازی (Virtualization)

بارهای کاری مجازی سازی به پردازنده هایی نیاز دارند که بتوانند چندین ماشین مجازی را به طور موثر اداره کنند. مدل های سی پی یو سرور زیر قابلیت مجازی سازی بسیار متناسبی دارند:

مطالب مرتبط  خرید cpu سرور Intel Xeon : g10 قلب تپنده سری HPE G10

سری Intel Xeon Gold 6200 – این سری پردازنده‌ ها تا ۲۸ هسته دارند و از Hyper-threading پشتیبانی می‌ کنند که آنها را برای مجازی ‌سازی ایده‌ آل می ‌کند.

C)سرورهای دیتابیس

دیتابیس ها به  CPUهایی نیاز دارند که بتوانند پردازش و ذخیره سازی اطلاعات را در مقیاس بزرگ را انجام دهند. نمونه مدل های سی پی یو سرور زیر برای سرورهای دیتابیس بهینه شده اند:

سری Intel Xeon Platinum 8200 – این پردازنده‌ ها با ۲۸ هسته از حافظه پایدار Intel Optane DC پشتیبانی می ‌کنند. این ویژگی آنها را برای پردازش و ذخیره ‌سازی اطلاعات در مقیاس بزرگ ایده‌ آل می ‌کند.

خانواده Intel Xeon E7-8800 v4 – با حداکثر ۲۴ هسته و پشتیبانی از حداکثر ۲۴ ترابایت حافظه، این CPU ها برای حجم کاری دیتابیس ها بسیار مناسب هستند.

جهت مطالعه بیشتر در این زمینه می توانید به مقاله بررسی ۱۵ تفاوت اصلی CPU سرور و CPU دسکتاپ مراجعه کنید.

D)وب سرورها

وب سرورها به  CPUهایی نیاز دارند که بتوانند چندین درخواست همزمان را به طور موثر مدیریت کنند. CPU های سرور زیر برای کمک به میزبانی وب و وب سایت های پربازدید طراحی شده اند:

خانواده  Intel Xeon E5-2600 v4 – این سری سی پی یو سرور با حداکثر ۲۲ هسته و پشتیبانی از  Hyper Threading، می ‌توانند وب ‌سایت‌ های پربازدید را به طور موثر مدیریت کنند.

E) پخش جریانی ویدئو و Transcoding

برنامه‌ های پخش جریانی ویدئو و Transcoding به نوعی از سی پی یو سرور نیاز دارند که در پردازش و Transcoding ویدیوی همزمان عالی باشد. سی پی یوهای سرور زیر برای پخش ویدئو و Transcoding ایده آل هستند:

Intel Xeon Platinum 9200 Series –  با حداکثر ۵۶ هسته و پشتیبانی از Intel Deep Learning Boost (DL Boost)، این سی پی یوها می ‌توانند به راحتی پردازش و Transcoding ویدیو را همزمان انجام دهند.

F) سرورهای ذخیره سازی

سرورهای ذخیره‌ سازی به سی پی یو سرور هایی نیاز دارند که بتوانند حجم زیادی از اطلاعات را مدیریت کرده و انتقال کارآمد دیتا را تسهیل کنند.

مطالب مرتبط  5 ویژگی مهم در خرید سوئیچ شبکه

نمونه های مناسب سی پی یو سرور برای سرورهای ذخیره سازی:

Intel Xeon E5-2600 v4 – سی پی یوهای این سری با حداکثر ۲۲ هسته و پشتیبانی از  Intel Advanced Vector Extensions 2 (AVX2)، به راحتی می ‌توانند بارهای کاری فشرده را مدیریت کنند.

G) رایانش ابری (Cloud Computing)

محیط‌ های Cloud Computing به پردازنده‌ هایی با توسعه ‌پذیری و کارایی انرژی عالی نیاز دارند. انواع سی پی یو سرور متناسب برای Cloud Computing:

Intel Xeon Series – این پردازنده‌ ها با ۲۸ هسته از دستورالعمل‌ های جدید استاندارد رمزگذاری پیشرفته اینتل (AES-NI) پشتیبانی می ‌کنند که آنها را برای محیط ‌های رایانش ابری و انتقال امن اطلاعات ، عالی می ‌کند.

AMD در مقابل  INTEL: بهترین CPU سال ۲۰۲۳ کدام است؟

سی پی یو سرور

بهترین سی پی یو سرور بین Ryzen و اینتل کدام است؟

قبل از اینکه اینتل پردازنده های خود را با تراشه های Alder Lake عرضه کند، AMD  بهترین گزینه برای پردازنده های گیمینگ بود. در حال حاضر بهترین سی پی یو سرور موجود در بازار Intel است. در نهایت قبل از خرید باید نیازهای تان را در نظر بگیرید؛ شما می توانید برای انتخاب بهترین cpu سرور، مشاوره و خریدی مطمئن با متخصصان سخت افزار ما تماس بگیرید.

سی پی یو سرور

رفرنس ها:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

021-88916789