هواوی میت‌بوک ایکس پرو: بهترین لپ‌تاپ ویندوز ۱۰ جایگزین مک‌بوک پرو

هواوی در کنفرانس خبری رویداد MWC 2018 خود (۷ فروردین ۹۷) از MateBook X Pro رونمایی کرد.

لپ‌تاپی که از همان ابتدا نظر و توجه رسانه‌ها را به خود جلب کرده و از آن به عنوان بهترین لپ‌تاپ هواوی تا کنون و بهترین جایگزین برای لپ‌تاپ‌های گران‌قیمتی مانند مک‌بوک پرو یاد می‌شود.

هواوی میت‌بوک ایکس پرو یک نمونه کامل از لپ‌تاپ‌های نسل جدید است. لپ‌تاپ‌هایی با وزن سبک، کارایی فوق‌العاده و جنس عالی! طراحی این لپ‌تاپ نظر بسیاری از کاربران را جلب کرده و طراحی خلاقانه دوربین وب‌کم آن می‌تواند جذابیت دو چندانی به آن بدهد.

لپ‌تاپ MateBook X Pro با پردازنده‌های هشت هسته‌ای اینتل، ۱۶ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی، کارت گرافیک انویدیا MX 150 و صفحه‌نمایش ۱۳.۹ اینچی برای اغلب کاربران یک لپ‌تاپ ایده‌آل به نظر می‌رسد.

سبک، نازک، زیبا و خلاقانه

میت‌بوک ایکس پرو یکی از سبک‌ترین لپ‌تاپ‌های دنیا است. وزن این لپ‌تاپ به لطف جنس بدنه فلزی و کیفیت ساخت فوق‌العاده‌اش است به ۱.۳۳ کیلوگرم می‌رسد. ضخامت این لپ‌تاپ هم شنیدنی است چون کمتر از بسیاری از لپ‌تاپ‌های رده بالای دنیا است. میت‌بوک ایکس پرو تنها ۱۴.۹ میلی‌متر ضخامت دارد.

سبکی و ضخامت پایین این لپ‌تاپ باعث می‌شود بهترین گزینه برای قابلیت‌های حمل و همراه باشد. در تصاویر کاملا مشخص است که این لپ‌تاپ چقدر نازک و خوش ساخت است. لبه‌های این محصول تراش‌خورده است و پنل نمایشگر آن حاشیه‌های بسیار باریکی دارد. به گفته هواوی، نسبت پنل به کل قاب صفحه‌نمایش ۹۱ درصد است که یک رکورد در میان لپ‌تاپ‌های سبک‌وزن به حساب می‌آید.

البته، در طراحی این لپ‌تاپ و به‌خصوص وضعیت ترک‌پد، صفحه‌کلید، موقعیت بلندگوها و کلیدها از طراجی مک‌بوک پرو ۱۳ تا حدودی تقلید شده است ولی شاید جذاب‌تر به نظر برسد. چون گفتیم قاب دور پنل نمایشگر بسیار نازک است و شما تصاویر بزرگ‌تری می‌بینید.

مطالب مرتبط  ChatGPT و همه نکاتی که درباره آن باید بدانید!

به علاوه، این لپ‌تاپ یک درگاه USB-A در کنار دو درگاه USB-C دارد که یکی از این درگاه‌ها از تاندربولت ۳ نیز پشتیبانی می‌کند. حسگر اثر انگشت این لپ‌تاپ نیز روی همان کلید پاور تعبیه شده است تا جای کمتری اشغال شود و زیبایی بیشتری به دست آید.

کیفیت این حسگر خیلی خوب گزارش شده است. به طور همزمان می‌توانید لپ‌تاپ را روشن کرده و مکانیزم احرازهویت را نیز انجام دهید.

وب‌کم

باید درباره وب‌کم این لپ‌تاپ بیشتر صحبت کنیم. وب‌کم میت‌بوک ایکس پرو نه در لبه بالایی صفحه‌نمایش بلکه در صفحه‌کلید و میان کلیدهای F6 و F7 تعبیه شده است.

با فشار دست می‌توانید این دوربین را دوباره سر جای خود قرار دهید. هر زمان نیاز به استفاده از این وب‌کم باشد؛ به طور خودکار فعال شده و از جای خود تکان می‌خورد و بالا می‌آید. البته، با فشار دست هم می‌توانید آن را فعال کنید.

 

هواوی این طراحی را برای دستیابی به یک قاب بسیار نازک انجام داده است. استفاده از دوربین وب‌کم در پنل صفحه‌نمایش اجازه نمی‌دهد یک نمایشگر ۱۴ اینچی این‌قدر بزرگ به نظر برسد.

البته، کمی زاویه دوربین خوب نیست و تصاویر در هنگام تایپ کردن و ویدیو کنفرانس جالب نیستند. در ضمن، دقت این دوربین ۱ مگاپیکسل است.

صفحه‌نمایش

خبر خوب اینکه نمایشگر ۱۳.۹ اینچی این محصول هواوی، لمسی است. روی آن پوششی از جنس گوریلا گلس استفاده شده است تا هم مقاومت نمایشگر در برابر خراشیدگی بالا برود و هم حرکت انگشت دست روی آن بسیار نرم باشد.

دقت تصویر پنل صفحه‌نمایش میت‌بوک ایکس پرو به ۳۰۰۰ در ۲۰۰۰ پیکسل می‌رسد. روشنایی این پنل بسیار خوب و ۴۵۰ نیتی است. نسبت کنتراست هم ۱۵۰۰:۱ با زاویه دید ۱۷۸ درجه است. فکر می‌کنید نمایشگر با چنین مشخصاتی می‌تواند تصاویر زنده، شفاف، دقت رنگ بسیار بالا، و تجربه لذت‌بخشی از تماشای ویدیو و عکس به شما ندهد؟

مطالب مرتبط  4 جایگزین Adobe PDF Reader برای ویرایش PDF با ویژگی های رایگان بیشتر!

صفحه‌نمایش لمسی این لپ‌تاپ اجازه می‌دهد در مواقع لزوم بتوانید کارهایی را سریعا و بدون ماوس و صفحه‌کلید انجام دهید.

اجازه دهید به شما بگوییم که کنتراست این صفحه‌نمایش در بالاترین روشنایی بسیار بهتر از مک‌بوک پرو ۱۳، ایسوس زن‌بوک فلیپ ۱۴ و حتی لنوو ThinkPad X1 است.

مشخصات سخت‌افزاری

هواوی ترجیح داده از پردازنده‌های نسل هفتم اینتل با رم ۸ و ۱۶ گیگابایت برای این لپ‌تاپ استفاده کند. دو پیکربندی میت‌بوک ایکس پرو با پردازنده‌های Core i5-8250U و Core i7-8550U به بازار عرضه شده است.

برای کارت گرافیک هم گفتیم انویدیا MX150 با دو گیگابایت رم GDDR5 در کنار کارت گرافیکی مجتمع اینتل UHD Graphics 620 استفاده شده است.

بلندگوهای این لپ‌تاپ صدای دالبی پخش می‌کنند و شامل دو بلندگوی دو توییتر (برای صدای زیر) و دو بلندگوی دیگر برای صدا‌های بم است. باتری این لپ‌تاپ ۵۷.۴ وات‌ ساعتی است که به گفته خود هواوی عمر باتری ۱۲ ساعت در حالت پخش فیلم دارد.

با استفاده از درگاه USB-C و فناوری شارژ سریع (که معمولا در گوشی‌های هوشمند شاهدش هستیم)؛ با نیم ساعت شارژ، می‌توانید ۶ ساعت عمر باتری داشته باشید.

 

وقت‌اش رسیده

به نظر می‌رسد وقت‌اش رسیده که هواوی را یک برند موفق در ساخت لپ‌تاپ هم بدانیم. گوشی‌های هواوی فروش بالایی دارند و جزو سه شرکت برتر دنیا هستند ولی شاید چنین دیدگاهی تا کنون درباره لپ‌تاپ‌های این شرکت وجود نداشته باشد.

هواوی میت‌بوک ایکس پرو به معنای کامل یک لپ‌تاپ خوش‌ساخت، سبک، نازک، قابل حمل، قدرتمند با تصاویر شفاف و بسیار واضح است. اگر از تعصب و برند امریکایی اپل دست برداریم؛ این لپ‌تاپ چینی حسرتی برای شما باقی نخواهد گذاشت و البته در بودجه و هزینه‌های شما یک صرفه‌جویی بزرگ است.

مطالب مرتبط  رونمایی از لوگوی جدید رسام

قیمت نسخه پایه هواوی میت‌بوک ایکس پرو با پردازنده‌ Core i5‌، رم ۸ گیگابایتی و حافظه‌ ۲۵۶ گیگابایتی، ۱۰۰۰ دلار است. مدل دارای پردازنده‌ Core i7، حافظه‌ ۵۱۲ گیگابایتی و ۱۶ گیگابایت رم معادل ۱۵۰۰دلار و البته مدل پردازنده‌ Core i7، حافظه‌ ۵۱۲ گیگابایتی و رم ۸ گیگابایتی نیز با برچسب قیمتی ۱۲۰۰ دلار عرضه می‌شود.

www.rasamco.ir

سخت افزار سازان رسام

منبع: digitaltrends

021-88916789