خطاهای سرور hp

خطاهای سرور hp  و نحوه عیب‌یابی آن‌ها + مشکلات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری

سرورهای بهینه و با کارایی بالا برای موفقیت هر کسب‌وکاری ضروری هستند؛ بنابراین، وقتی یک شرکت با خطاهای داخلی سرور مواجه می‌شود،  تأثیر منفی آن را بر فعالیت‌های مهم کارکنان و مشتریان خواهید دید و در نهایت ممکن است تصویر کلی کسب‌وکار را به خطر بیندازد. به‌عبارت‌دیگر، یک سرور تجاری با عملکرد خوب و دانستن نحوه عیب‌یابی خطاها به شما بهره‌وری بیشتری خواهد بخشید و از رقبایتان پیشی خواهید گرفت. ما در این مقاله، به بررسی رایج‌ترین خطاهای سرور hp را می‌پردازیم تا شما را به اهداف برتر گفته شده نزدیک کنیم.

دلایل متعددی می‌تواند منجر به‌کندی یا کاملاً خراب ‌شدن سرور شود. نکته قابل اهمیت این است که توجه داشته باشید مشکلات فنی سرور و مشکلات سخت‌افزاری سرور باهم تفاوت دارند.

بررسی رایج‌ترین خطاهای سرور hp و نحوه عیب‌یابی آن‌ها

چرا سرور کار نمی کند؟

دلایل متعددی می تواند باعث خطاهای سخت افزاری سرور در مجموعه خطاهای سرور hp باشد، از جمله:

۱)قطعی برق

نوسانات و قطع برق تأثیر فوری بر تأمین برق سرور شما دارند که اغلب باعث قطع کامل جریان کار و دسترسی به فایل می‌شود.

در برخی موارد، حتی زمانی که برق وصل می‌شود، مدتی طول می‌کشد تا سرور مجدد راه‌اندازی شود. اگر قبلاً این کار را نکرده‌اید، اکنون به دنبال پیاده‌سازی یک سیستم برق پشتیبان (UPS) باشید. این سیستم باید قادر به تأمین نیاز برق سرور شما باشد. اگر کسب‌وکار شما در مکانی است که شرایط آب‌وهوایی ناپایدار یا منبع تغذیه نامناسبی دارد، این ابزار بسیار مهم است.

۲) مشکلات عناصر طبیعی

برخی از کسب‌وکارها به جهت حفظ سلامت فیزیکی سخت‌افزارها، ترجیح می‌دهند سرورهای خود را در مکانی کمتر تردد قرار دهند. علت این کار جلوگیری از نفوذ رطوبت، تجمع گردوغبار یا گرماست که باعث قطعی جریان کار و عدم دسترسی به فایل‌ها می‌شوند.

اگر سرور شما در یک اتاق یا فضای ایزوله در دفترتان قرار دارد، به این سؤالات مرتبط با مشکلات احتمالی، پاسخ دهید. آیا دمای فضا کنترل می‌شود؟ آیا سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی در محل وجود دارند؟ آیا فردی واجد شرایط برای انجام تعمیر، نگهداری منظم یا تمیز کردن سخت‌افزار سرور استخدام کرده‌اید؟

مطالب مرتبط  پروتکل SNMP چیست؟ + نحوه عملکرد و دستورات مانیتورینگ شبکه با SNMP
خطاهای سرور hp

۳) سیستم عامل قدیمی

فناوری‌هایی که روزانه از آن‌ها استفاده می‌کنیم به دلیل به‌روزرسانی منظم و مکرر مدل‌های فیزیکی بسیار خوب عمل می‌کند. این موضوع در مورد سخت‌افزار سرور نیز صدق می‌کند. مدل‌های سخت‌افزار قدیمی‌تر در سرورها برای عیب‌یابی چالش‌برانگیزتر هستند، زیرا قطعات فیزیکی در طول زمان تحلیل می‌روند و ممکن است عملکرد کمتری داشته باشند.

اگر از میزان طول عمر سرور خود کاملاً مطمئن نیستید، توصیه می‌کنیم با متخصصان سخت‌افزار شرکت ما تماس بگیرید تا یک ارزیابی انجام دهند و بازخوردی درباره راه‌حل‌هایی برای پیشرفت سرور قدیمی شما ارائه کند. از این طریق می توانید خطاهای سرور hp در این زمینه را برطرف کنید.

۴)آسیب سخت افزاری

گاهی فضایی که برخی از کسب‌وکارها سرورهای خود را در آن جا نگهداری می‌کنند، به دلیل شرایط طبیعی می‌تواند عاملی برای ایجاد اختلال در عملکرد باشد. اگر کسب‌وکار شما در مکانی با ترافیک شدید یا در نزدیکی سایت‌های ساخت‌وساز قرار دارد، لرزش‌هایی که از شلوغی بیرون احساس می‌شود می‌تواند باعث عدم پایداری سرور یا جداشدن از محل قرارگیری آن شود.

فاکتور دیگری که باید در نظر گرفت وضعیت سیم یا کابل‌های سرور است. برای حفاظت از آن‌ها، سرور شما باید در یک اتاقی با ساختار صحیح قرار گیرد و اجزای آن به طور مرتب و به‌صورت ایمن نگهداری شود.

بررسی مشکلات فنی که باعث خطاهای سرور hp  می‌شوند

در این مرحله، احتمالاً بتوانید مواردی را شناسایی کنید که برای کسب‌وکار شما آشنا هستند و ممکن است باعث ایجاد خطا در سرور شما شوند. اگر دلایل فوق‌الذکر برای شما آشنا نیستند، ادامه این مقاله را بخوانید تا متوجه شوید که آیا مشکل سرور شما بیشتر فنی است تا فیزیکی. خطاهای فنی رایج سرورها عبارت‌اند از:

۱)مسائل امنیت سایبری

فناوری پیشرفته اعتماد مشتریان را تقویت می‌کند و فرایندهایی مانند ارسال اطلاعات شخصی یا مالی را ساده‌تر می‌کند.

مطالب مرتبط  راهنمای جامع رایج ترین دستورات سیسکو در نرم افزار Cisco IOS

این موضوع منجر به افزایش حملات سایبری شده است که در آن هکرها عمداً سعی می‌کنند باعث اختلال در سیستم‌های تجاری آنلاین شوند و اطلاعات را دزدیده یا تراکنش‌های آنلاین را متوقف کنند. پیاده‌سازی نرم‌افزارهای مقابله قوی و قابل اعتماد برای جلوگیری از نقض‌های امنیتی توسط کاربران ناشناخته، بسیار مهم است. علاوه بر این، شما باید یک روتین منظم از آزمون‌های امنیت سایبری را توسعه دهید تا از ایمنی اطلاعاتتان اطمینان حاصل کنید.

خطاهای سرور hp

۲) اورلود سیستم

اگر در یک دفتر با گروهی از همکارانتان و تعداد سیستم بالا کار می کنید، احتمالاً سرور به دلیل فعالیت‌های تمامی این دستگاه‌ها، با بار زیادی مواجه خواهد شد. کاهش ظرفیت سرور در تجمیع عملکرد و تأخیر در پاسخ دستگاه‌ها قابل مشاهده است. این خطا در بین خطاهای سرور hp تا زمانی که حجم بارسبک تری را مدیریت کند تکرار می شود. واضح است که این مشکل مانع بهره وری ایده آل خواهد شد.

توصیه می‌کنیم برای ارزیابی سرور با متخصصان فناوری اطلاعات ما تماس بگیرید. متخصص می‌تواند تشخیص دهد که آیا سیستم قادر به مدیریت تمامی دستگاه‌های مورد نیاز است یا خیر.

۳) تنظیمات پیکربندی

یکی دیگر از خطاهای فنی رایج که باعث ایجاد اختلال در سرورهای تجاری می شود، تنظیمات نادرست پیکربندی است. در اکثر موارد، سرورها نیاز به تنظیمات بسیار دقیق و خاص دارند. حتی اگر یک تنظیم کوچک نادرست باشد، می تواند باعث باقی‌ماندن کل سیستم در حالت آفلاین شود. تنظیمات پیکربندی باید مرتباً بررسی شود تا اطمینان حاصل شود که همه تنظیمات، از جمله تنظیمات server host ، صحیح هستند.

۴) خطاهای شبکه

مشکلات اتصال به اینترنت هنوز هم یکی از رایج ترین خطاهایی است که مشاغل در دنباله ی مشکلات سرور با آن ها مواجه می شوند. بهترین روش برای حل این مشکل، انتخاب یک ارائه دهنده خدمات اینترنتی معتبر (ISP) است که باعث کاهش و از بین رفتن زمان آفلاین بودن خواهد شد.

نکات عیب یابی مشکلات رایج سرور

هر نکته عیب‌یابی سرور با ایجاد یک روال عیب‌یابی استاندارد آغاز می‌شود. از آنجایی که IT می‌تواند از نظر پیکربندی پیچیده باشد، به‌ویژه زمانی که چندین دستگاه درگیر هستند، نیاز به صبر و زمان بیشتری دارد و از کسانی که می‌خواهند بر روی نقش‌ها و مسئولیت‌های خود در کسب‌وکار تمرکز کنند، وقت می‌گیرد. در اینجا ۸ تاکتیک رایج برای عیب یابی خطاهای سرورhp  را معرفی کرده ایم:

  • ارزیابی ساختار و ترتیب شبکه
  • تأیید درستی تنظیمات TCP/IP
  • بررسی مشکلات اتصال WAN و LAN
  • ارزیابی سازگاری برنامه های کاربردی سرور با سیستم عامل
  • اطمینان از درستی عملکرد server computer hardware
  • مشاوره با شریک میزبانی سرور
  • پیگیری نگهداری سرور
  • ایجاد روال منظم رفع مشکلات سرور
مطالب مرتبط  متاورس چیست؟ + بررسی کاربردها، ویژگی ها و میزان اهمیت Metaverse

انواع خطاهای سرور hp به همراه راه حل

به ‌صورت کلی دو نوع خطای سرور وجود دارند که مابقی خطاها را درخود جای می ‌دهند. این دو نوع خطا عبارتند از: خطای عددی و خطای غیر عددی. خطای سرور hp از نوع غیرعددی از انواع خطاهای سرور است که تصاویر زیر چند مورد از آن ها را بررسی کرده ایم.

خطای Unexpected Shutdown در سرور

خطاهای سرور hp

خطای Critical Error در سرور اچ پی

خطاهای سرور hp

ارور Fatal DMA در سرور اچ پی

hp server errors

ارور Fatal Express Port در سرور

hp server errors

مشکل Fatal Front Side Bus در سرور

hp server errors

مشکل Fatal Global Protocol در سرور

hp server errors

Fatal Hub Link در سرور

hp server errors

Fatal ROM در سرور اچ پی

hp server errors

Fibre Channel Mezzanine در سروهای اچ پی

hp server errors

Internal CPU Check در سرور  hp

hp server errors

رفرنس ها:

1 دیدگاه دربارهٔ «خطاهای سرور hp  و نحوه عیب‌یابی آن‌ها + مشکلات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری»

  1. بازتاب: UPS چیست؟ + 7 نکته جهت انتخاب یو پی اس مناسب برای اتاق سرور

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

021-88916789