آپدیت فریمور سرور HPE

معرفی و بررسی روش های آپدیت فریمور سرور HPE

ما در این مقاله به معرفی و بررسی روش های آپدیت فریمور سرور HPE پرداخته ایم.

فریمور یک برنامه نرم ‌افزاری است که در یک چیپ ROM (Read-Only Memory) روی برد سیستم یا کنترل ‌کننده اضافی ذخیره می ‌شود. فریمور مسئول رفتار سیستم در هنگامی است که برای اولین بار روشن می ‌شود و کنترل سرور را به سیستم عامل منتقل می ‌کند. هنگامی که به فریمور برد سیستم سرور اشاره می ‌شود، آن را System ROM یا BIOS می ‌نامند. هنگامی که به فریمور قطعه دیگری از سخت ‌افزار که در سرور پیکربندی شده است اشاره می ‌شود، به آن Option ROM می گویند.

در سرورهای ProLiant، هارد درایوها، کنترل ‌کننده‌های Smart Array، Remote Insight Lights-Out Edition (RILOE)، Remote Insight Lights-Out Edition II (RILOE II) و گزینه Integrated Lights-Out (iLO) دارای فریموری هستند که می ‌توان آن را به ‌روزرسانی کرد. ما در جهت اهداف این مقاله، به ‌طور کلی از آن ها به عنوان فریمور نام خواهیم برد.

چرا باید آپدیت فریمور سرور HPE را انجام دهیم؟

آپدیت فریمور سرور HPE (همچنین به آن “فلش کردن ROM” نیز گفته می ‌شود) به عنوان بخشی از نگهداری منظم سرور بسیار مهم است. همچنین، بررسی به ‌روزرسانی ‌های خاص فریمور در میان به ‌روزرسانی‌ های منظم به حفظ عملکرد بهینه سرور کمک می ‌کند.

آپدیت های فریمور برای اهداف زیر ایجاد می‌ شوند، اما به آن ‌ها محدود نمی‌ شوند:

  • ارائه اصلاحات حیاتی جهت اطمینان از پایداری سیستم، مانند ارتقاهایی که ممکن است از عدم پاسخگویی سرور جلوگیری کند و سایر مشکلاتی که می تواند سیستم را در معرض خطر قرار دهد.
  • اصلاح مشکلات محصول، همچون عملکرد ROM یا پردازنده.
  • بهبود عملکرد سیستم یا افزایش قابلیت اطمینان سیستم.
مطالب مرتبط  10 روش برای محافظت و نگهداری تیپ کارتریج

HPE چندین روش برای به ‌روزرسانی فریمور در سرور ProLiant توسعه داده و انجام این کار را آسان کرده است. مهندسی HPE ISS بر اهمیت به ‌روزرسانی منظم فریمور تأکید می ‌کند تا سرور ProLiant به بهترین شکل عمل کند و سیستم و اطلاعات آن در مقابل رویدادهای مهم سخت ‌افزاری و نرم ‌افزاری آسیب‌پذیری کمتری داشته باشند. ما در ادامه این مطلب روش ‌های مختلف به ‌روزرسانی فریمور را برای شما بررسی کرده ایم.

آپدیت فریمور سرور HPE

چگونه فریمور را آپدیت کنیم؟

با در دسترس بودن آپدیت فریمور سرور HPE ، مرحله بعدی نصب به ‌روزرسانی روی سیستم است. HPE چندین روش برای به‌ روزرسانی فریمور دارد که این فرآیند را آسان می ‌کند. پاراگراف‌ های زیر هر یک از این روش‌ها را شرح می‌دهند و اطلاعاتی در مورد انجام به‌روزرسانی‌ها را ارائه می‌دهند.

در حال حاضر، دو روش متفاوت برای به ‌روزرسانی فریمور در سرورهای HPE وجود دارد: روش Offline ROM Flash سنتی و روش Online ROM Flash نوآورانه.

آپدیت فریمور سرور HPE با استفاده از روش Offline ROM Flash Offline ROM Flash

این روش همانطور که از نامش پیداست، هنگامی انجام می ‌شود که سرور به منظور نگهداری منظم خاموش شده است. اگرچه نتایج به دست آمده یکسان خواهد بود، اما Offline ROM Flash مزایای مشابه روش جدید Online ROM Flash را ارائه نمی ‌دهد. علاوه بر این، در هنگام ارتقاء از راه دور، ادمین سرور فقط می ‌تواند یک سرور را به طور همزمان به‌ روزرسانی کند.

دو روش برای انجام Offline ROM Flash وجود دارد.

۱)فریمور سرور با استفاده از دیسکت بوت ROMPaq به روز کرد

a: فایل Server ROMPaq را از HPE Business Support Center  دانلود کنید.

b: فایل دانلود شده را اجرا کنید تا دیسکت بوت ROMPaq ایجاد شود.

مطالب مرتبط  تکنولوژی Intelligent System Tuning در سرورهای HPE

۲) با استفاده از ROM Update Utility یا HPE Smart Update Manage آپدیت را انجام دهید.

روش Online ROM Flash Online ROM Flash برای به روزرسانی فریمور سرور

Online ROM Flash Online ROM Flash یک فناوری نوآورانه است که توسط HPE توسعه داده شده و به‌روزرسانی فریمور را به صورت محلی یا ریموت را از طریق یک فایل قابل دانلود به نام Smart Component امکان ‌پذیر می ‌کند. فایل Smart Components به آپدیت سرور در حالت اجرا کمک کرده و از ایجاد هزینه‌ های بالا برای سرور جلوگیری می ‌کند.

جهت مطالعه بیشتر در این زمینه می توانید به مقاله ۱۵ راهکار حیاتی برای تقویت امنیت ویندوز سرور مراجعه کنید.

آپدیت فریمور سرور HPE

مزایای Online ROM Flash

  • سرور برای انجام به‌ روزرسانی نیازی به خاموش کردن ندارد.
  • فرآیند به ‌روزرسانی کمتر از یک دقیقه طول می ‌کشد.
  • می توان برای سرور جهت راه ‌اندازی مجدد هنگام استقرار فریمور جدید پس از فرآیند به ‌روزرسانی، برنامه ‌ریزی کرد.
  • ادمین سرور می ‌تواند با استفاده از ابزار ProLiant Remote Deployment Utility، ProLiant Remote Deployment Console Utility و سایر فناوری ‌های مدیریت سرور HPE مانند HPE Systems Insight Manager (HP SIM) به ‌روزرسانی را به صورت از راه دور برای چندین سرور به طور همزمان انجام دهد.

کامپوننت هوشمند (Smart Component) آپدیت فریمور سرور HPE را انجام داده و سیستم را پیکربندی می ‌کند تا تنظیمات جدید در ریبوت بعدی اعمال شوند. این ویژگی امکان انجام به ‌روزرسانی را فراهم می‌کند اما به ادمین امکان کنترل بر روی زمان اجرای تنظیمات جدید را می ‌دهد. کامپوننت‌های هوشمند برای سرورها و ذخیره ‌سازهای HPE ProLiant از صفحات دانلود نرم‌افزارها و درایورهای HPE Support Center قابل دریافت هستند.

تمام به ‌روزرسانی‌ های Online ROM Flash وابسته به سیستم‌ عامل هستند. دو نوع به‌ روزرسانی OS ROM Flash موجود است:

  • سیستم ‌عامل ‌های Microsoft Windows
  • سیستم‌ عامل ‌های Linux
مطالب مرتبط  5 نرم افزار برتر بهینه سازی ویندوز را بشناسید!

پس از انتخاب خانواده مدل سرور HPE ProLiant از سایت دانلود نرم‌افزار و درایور BSC، سیستم‌عاملی که بر روی سیستم نصب شده است را انتخاب کنید. به پایین صفحه بروید و بخش BIOS و Firmware را انتخاب کرده و فایل به ‌روزرسانی OS ROM Flash را انتخاب کنید.

HPE Drive key boot utility

کاربردی به نام “HPE Drive Key Boot Utility” وجود دارد که می‌تواند یک “HPE Drive Key” را به گونه ‌ای فرمت کند که به عنوان یک دستگاه قابل بوت استفاده شود. این ابزار همچنین قابلیت بارگذاری “ROM Update Utility” را روی “HPE Drive Key” فراهم می ‌کند. پس از نصب  ROM Update Utility، آفلاین ROM Flash Smart Components را می توان با استفاده از ROM Update Utility در کلید درایو دانلود کرد.

استفاده از ابزار پیکربندی ROM-Based

پس از ارتقاء ROM سیستم سرور ProLiant به آخرین نسخه، کاربر باید ابزار پیکربندی مبتنی بر ROM (RBSU) را اجرا کند و تنظیمات BIOS سیستم را برای پیکربندی فعلی سخت ‌افزار و کامپوننت ‌هایی که در سیستم نصب شده ‌اند، انجام دهد.

آپدیت فریمور سرور HPE

رفرنس ها:

  •  وب سایت hpe

2 دیدگاه دربارهٔ «معرفی و بررسی روش های آپدیت فریمور سرور HPE»

  1. بازتاب: روش های کاهش سر و صدای فن سرور و سایر نویزهای دیتاسنتر

  2. بازتاب: چگونه شبکه خود را از حملات اسکن پورت ایمن کنیم؟ - سخت افزار سازان رسام

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

021-88916789