خرید سرور - 1

خرید سرور و ۶ نکته مهم و طلایی که باید در نظر بگیرید

همانطور که تجارت شما رشد می کند، نیاز به گسترش شبکه در کسب و کارتان نیز افزایش می یابد. اگر زیرساخت فناوری اطلاعات شما نیازهای رو به رشد شرکتتان را برآورده نمی کند، خرید سرور جدید راه حلی است که دیر یا زود باید انجام دهید. سرورها قابلیت تنظیم و شخصی سازی دارند تا نیازهای خاص شغل شما را برآورده کنند.

ما در این مطلب ۶ مورد مهم و طلایی که هنگام خرید سرور باید در نظر بگیرید را برای شما گردآوری کرده ایم.

به نظر شما چرا وجود سرور در مشاغل لازم است؟

سرور اساساً یک رایانه مشترک است که همه افراد در سازمان شما به وسیله آن می توانند به دیتا و منابع مشترک دسترسی داشته باشند. کاربردهای متداول سرورها از ایمیل و میزبانی وب گرفته تا یک مکان مرکزی برای فایل ‌هایی که همه برای انجام کارهای خود از آن ها استفاده می ‌کنند، متغیر است. وجود سرور بخشی از چشم انداز کسب و کار مدرن است که تصور کار بدون آنها دشوار خواهد بود.

جایگزینی یا خرید سرور جدید

مانند هر نوع تجهیزات دیگری که کسب و کار شما از آن استفاده می کند، هر از گاهی مجبور خواهید بود یک سرور جدید را امتحان کنید. وقتی آن زمان فرا رسید، بهتر است که به میزان کافی درباره خرید سرور مناسب اطلاعات داشته باشید. البته اینجاست که ما به کمک شما می آییم.

این مقاله به شما کمک می کند تا در مورد ۶ عامل اصلی که باید قبل از خرید سرور برای تجارت خود در نظر بگیرید اطلاعات کسب کنید. در نهایت اگر بتوانید به تمام ۶ سوال زیر پاسخ دهید، آماده خرید سرور هستید.

خرید سرور - 2

۱)بودجه شما برای خرید سرور چقدر است؟

با بدیهی ترین نکته شروع می کنیم: بودجه خود را مشخص کنید! اگر هیچ ایده و پیش بینی ای برای این موضوع ندارید، راه سختی پیش رو خواهد بود. باید در نظر داشته باشید که محدود کردن میدان انتخاب خصوصا در مورد بودجه و هزینه مهم است. سرورهای کوچک و سبک قیمت های پایین تری دارند، در حالی که سرورهای قوی ‌تر می‌توانند هزینه های بالا در ماه (در مورد سرورهای ابری) داشته باشند.

مطالب مرتبط  خرید سرور HP DL380 G10

نباید از پاسخ به این سوال اجتناب کنید. پس از اینجا شروع کرده و ابتدا در مورد اندازه بودجه تان برای تهیه سرور تصمیم بگیرید.

۲)سرور دقیقا چه کاری انجام خواهد داد؟

به یاد داشته باشید، سرور فقط نوع متفاوتی از کامپیوتر است. مواردی مانند  RAM، قدرت پردازش، سرعت انتقال و ظرفیت ذخیره سازی همه نقش مهمی برای شخصی سازی سرور و بهروری مناسب از آن دارند. پس قبل از اینکه یک سرور را انتخاب کنید، باید بدانید که برای چه کارهایی می خواهید از سرور خود استفاده کنید.

برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر در این زمینه پیشنهاد می کنیم نگاهی به مقاله راهنمای بررسی سرور ما بیاندازید.

۳)سرور فیزیکی قابل نصب در محل کار خود می خواهید یا سرور ابری؟

سرورهای فیزیکی و ابری هر دو مزایا و معایب خود را دارند.

سرورهای در محل نیاز به راه اندازی، نگهداری و فضای کنترل شده  داشته و (مانند همه سخت افزارها) طول عمر محدودی دارند. اما اگر کسب و کار شما مشمول الزامات قانونی در این زمینه باشد، این سرورها بسیار ایمن هستند و در بسیاری موارد پیکربندی آن ها آسان تر است.

سرورهای ابری از این نظر راحت هستند که می توانید از هر جایی به آن ها دسترسی داشته باشید. همچنین ایمن تر از آنچه تصور می کنید هستند. سرعت این سرورها بالاست و امنیت فیزیکی و نگهداری آن بر عهده شخص دیگری است. اما سرعت انتقال فایل نسبت به فضای ابری پایین ‌تر خواهد بود و اگر رعایت موارد نگران کننده مرتبط با سرور ابری هستید، باید دقت و مراقبت بیشتری داشته باشید.

مطالب مرتبط  6 روش حل مشکل کند شدن اکسل
خرید سرور - 3

۴)خرید سرور آماده را ترجیح می دهید یا سروری که سفارشی سازی شود؟

سرورهای از پیش پیکربندی شده (حداقل تا حدودی) آماده اتصال و استفاده هستند. با این حال، هنگام خرید چنین سرورهایی مطمئن شوید که همه جزییات را بررسی کرده اید زیرا ممکن است کاملاً آماده استفاده نباشند. بله همانطور که ممکن است حدس بزنید، فقدان گزینه هایی برای سفارشی کردن یک سرور پیش ساخته می تواند عامل مشکلاتی در آینده باشد.

سرورهای سفارشی به شما امکان می دهند دقیقاً آنچه را که می خواهید انتخاب کنید و عملکرد دقیق را تضمین می کنند. اما برای مونتاژ و فرمت کردن آن ها نیز کار بیشتری لازم است. اگر تصمیم دارید در این مسیر بروید، احتمالاً به کمک یک متخصص نیاز خواهید داشت.

۵)در مورد امنیت سرور چقدر اطلاع دارید؟

امنیت سایبری یک مسئله اصلی برای همه مشاغل است. شما نمی توانید تمام داده های خود را در یک مکان ذخیره کنید و سپس آن مکان را بدون ایمن سازی رها کنید. بنابراین باید کمی به قابلیت های امنیتی سرور خود فکر کنید.

اگر با یک سرور ابری کار می کنید، همه سوالات در مورد سطح امنیتی که می توانید از ارائه دهنده انتظار داشته باشید بپرسید. اگر یک سرور فیزیکی را برای نصب و استفاده در محل کار خود انتخاب می کنید، به شدت توصیه می کنیم با یک مشاور امنیت سایبری کار کنید تا مطمئن شوید همه چیز از امنیت فیزیکی گرفته تا حفاظت مبتنی بر نرم افزار برقرار و مناسب است.

خرید سرور - 4

۶)چگونه از سرورتان نگهداری خواهید کرد؟

در نهایت، این سوال وجود دارد که چگونه از سرور خود نگهداری خواهید کرد.

می دانید که یک سرور فیزیکی و نصب شده در محل کار به تعمیر و نگهداری نیاز دارد، اما یک سرور ابری نیز ممکن است نیاز به اقدامی از جانب شما داشته باشد. در حالی که امکان دارد ارائه‌ دهنده سرور ابری برخی از تعمیرات و نگهداری ها را انجام دهد، اما از وی انتظار یک نگهداری کامل و بی نقص را نداشته باشید. شما باید با یک متخصص پشتیبانی IT صحبت و مشورت کنید تا مطمئن شوید که سرور شما چه فیزیکی چه ابری، به صورت صحیح حفظ و نگهداری می شود.

مطالب مرتبط  فروش انواع سرورهای hp

نتیجه مبحث نکات مهم در خرید سرور

انتخاب بهترین سرور برای کسب و کار ممکن است کمی سخت باشد، اما اگر نکات و اقدامات مناسب قبل از خرید در نظر گرفته شود، سازمان شما می تواند بهترین سرور را داشته باشد. ۶ نکته فوق مهم ترین نکات یا اقداماتی است که باید قبل از خرید سرور برای شرکت خود در نظر بگیرید.

شما باید نیازهای کسب و کار خودتان را درک کنید تا بر این اساس و با در نظر گرفتن ۶ نکته فوق، سرور مورد نظرتان را انتخاب کنید.

همچنین می توانید برای دریافت راهنمایی کامل برای راه اندازی و خرید سرور با متخصصان ما تماس بگیرید.

خرید سرور - 5

رفرنس ها:

1 دیدگاه دربارهٔ «خرید سرور و ۶ نکته مهم و طلایی که باید در نظر بگیرید»

  1. بازتاب: رید کنترلر چیست و چگونه کار می کند؟ + مزایای استفاده از RAID Controller

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

021-88916789