FaceApp

FaceApp آزمونی بود که ما رد شدیم.

Face app آزمونی بود که ما رد شدیم.

بیدار شدم،طبق معمول هر صبح کمی قهوه ریختم و توییتر را چک کردم.چهره هایی بین سرفصل ها وجود داشت.چهره های قدیمی،چهره های جوان،چهره های عجیب و غریب،چهره های تغییر یافته از دوستان،همکاران و غریبه ها،همه آنها از FaceApp استفاده کرده بودند.

از یکی از آنها پرسیدم چرا هنوز عکس های FaceApp را توییت می کنی؟

آن شخص که یک نویسنده ی فناوری است توضیح داد که برخی افراد کسانی را که موضوعاتی را در مورد نظارت بر آینده مطرح می کنند را دوست دارند.به نظر می رسد که فکر می کرد مسائل مربوط به حریم شخصی با استفاده از FaceApp  باعث غافلگیری افراد می شود.

آیا اینطور است؟

سیاست حفظ حریم خصوصی مشخص می کند که FaceApp  با هدف تبلیغات اطلاعاتی نظیر موقعیت مکانی،آدرس IP و اطلاعات ورود به سیستم شما را جمع می کند.با داشتن چنین اطلاعاتی به عنوان مثال تبلیغ کنندگان میتوانند تبلیغات خود را در منطقه ای خاص انجام دهند.

سیاست آن می گوید “ما همچنین ممکن است اطلاعات خاصی از قبیل داده های کوکی را با شرکای تبلیغاتی شخص ثالت به اشتراک بگذاریم که این اطلاعات به شبکه های تبلیغاتی شخص ثالث اجازه می دهد که آگهی های هدفمندی که شما بیشترین علاقه را به آن دارید برای شما ارائه شود.

البته تبلیغات هدفمند و FaceApp  هیچ یک چیز جدیدی نیستند و از حدود دو سال پیش وجود داشته اند. Aviran Hazum سرپرست تجزیه و تحلیل و پاسخ در شرکت تحقیقاتی و امنیتی Check Point Research به CNET می گوید که او وقتی که دقیقتر به نحوه ی عملکرد FaceApp  نگاه می کند هیچ چیزی به جز چیزهای معمولی نمی بیند،به نظر می رسد این برنامه به شکل خوبی طراحی شده است و هیچ مجوز حریصانه ای نمی خواهد و آنچه را که ادعا می کند را انجام می دهد.

اما در حال حاظر بار دیگر FaceApp  با میلیون ها نفر که آن را دانلود می کنند تا مشارکت کنند پخش می شود و سخت است که آن را سرزنش کنی.فناوری خوب است.چه کسی نمیخواهد نمایش خیره کننده از آنچه که ممکن است در ۳۰ سال بعد به نظر برسد را ببیند و به اشتراک بگذارد؟

اما قبل از دانلود برنامه خط مشی حریم خصوصی را خواندم که به من فرصت های زیادی داد،سپس شرایط سرویس FaceApp  را دیدم که شامل موارد زیر است:

شما FaceApp را مجاز می کنید به استفاده مجدد، تکثیر، اصلاح، تطبیق، انتشار، ترجمه، ایجاد کارهای مشتق شده از، توزیع، نمایش عمومی و تبلیغ در آن، مجوز دائمی، محتوای کاربر و هر نام، نام کاربری یا شباهتی که در ارتباط با محتوای کاربر شما در تمام فرمت های رسانه ای و کانال های که در حال حاضر شناخته شده و یا بعد از آن توسعه داده شده است.

یک یادآوری که اصطلاحات مانند این برای سود شما نوشته نشده است. آنها برای پوشش دادن وظایف قانونی بالقوه، در حالی که به احتمال زیاد در مورد آنچه که شرکت در واقع با داده های شما انجام می دهند، نوشته شده است.و اضافه می کنم شما می توانید شرایط و ضوابط مشابهی را در فیسبوک،اینستاگرام و اسنپ چت پیدا کنید که شما بدون خواندن آن را تایید می کنید و شرکت می تواند بگوید: “این تقصیر ما نیست،ما به شما هشدار داده بودیم”

بنابراین اجازه دهید سؤالی که امروز صبح پرسیدم را تکرار کنم : چرا ما هنوز از این برنامه استفاده میکنیم؟

حتی اگر FaceApp  قبول کند که تمام عکس های شما را آپلود نمی کند و متعهد شود که تا ۴۸ ساعت بیشتر عکس های شما را پاک می کند،خب…با تصاویری که نگه می دارد چه کار می کند؟

کاربران می خواهند کنترل و شفافیت بیشتری در مورد چگونگی استفاده از اطلاعات شخصی توسط برنامه ها را داشته باشند و انتظار می رود اندروید به عنوان پلتفرم برای انجام این کنترل و شفافیت بیشتر تلاش کند.

Sameer Samat، VP of Product Management، Android و Google Play، در پست اخیر وبلاگ نوشته اند که ” مسئولیت نسبت به کاربران چیزی است که ما همیشه جدی گرفته ایم، و به همین دلیل ما در حال بررسی جامع در مورد پلتفرم ها و سیاست هایی هستیم که تعهد های ما را منعکس می کنند”

www.rasamco,ir

سخت افزار سازان رسام

منبع : cnet.com



دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

021-88916789