ذخیره ساز NAS

خرید ذخیره ‌ساز NAS : راهنمای انتخاب بهترین ذخیره ساز برای سازمان شما

در دنیای اطلاعات محور امروزی، ذخیره سازی یکی از مهم ترین امور برای شرکت ها و سازمان ها است. با توجه به این که حجم اطلاعات به طور تصاعدی افزایش می یابد، اهمیت انتخاب سیستم های ذخیره سازی مناسب و دسترسی به اطلاعات ذخیره شده نیز افزایش می یابد. عموما هنگام جستجوی راه حل های ذخیره سازی برای کسب و کارتان با ۳ گزینه پرطرفدار مواجه میشوید. این گزینه ها  SAN (Storage Area Network)، ذخیره ساز NAS  (Network Attached Storage) و DAS (Direct Attached Storage) هستند.

ما در این مقاله به بررسی ذخیره ساز تحت شبکه NAS و معرفی دستگاه های پرفروش این سیستم ذخیره سازی برای کسب و کار شما میپردازیم.

ذخیره ساز تحت شبکه NAS چیست؟

ذخیره‌ سازی متصل به شبکه (NAS) یک معماری ذخیره‌ سازی اطلاعات در سطح فایل لول (file-level) است. این مشخصه به کاربران شبکه، یک نقطه دسترسی واحد برای ذخیره‌ سازی ارائه می‌ دهد. در حقیقت استفاده از این سیستم به صورت اشتراکی ست.

دستگاه ذخیره ساز NAS از پروتکل هایی مانند SMB و NFS استفاده می کند تا مشتریان بتوانند به آن متصل شوند. NAS  مانند یک گره شبکه (network node) با امنیت داخلی و تحمل خطای بالا برای برقراری ارتباط با سایر دستگاه های شبکه کار می کند.

(network node: گره شبکه را می توان به عنوان نقطه اتصال بین دستگاه های شبکه مثل روتر ها، چاپگر ها، سوئیچ ها یا ذخیره سازها تعریف کرد. network node می تواند اطلاعات را از یک نقطه پایانی به نقطه دیگر ارسال و دریافت کند.)

به طور کلی ذخیره ساز NAS برای پشتیبانی از برنامه های اشتراکی مانند سیستم های ایمیل، ثبت اطلاعات، تجزیه و تحلیل تجاری، ساخت نرم افزارهای مهندسی و غیره استفاده می شود. سایز این سیستم نیز بسته به توسعه، سرعت و بودجه متفاوت است.

مطالب مرتبط  بررسی و خرید استوریج HPE DAS – سری ذخیره سازهای Enclosure

مزایای ذخیره ساز NAS

سیستم‌ های NAS کارکرد ساده ‌ای دارند، فضای کمی را اشغال میکنند و نیازی به مشارکت تیم‌ های فناوری اطلاعات ندارند. پیش تر در مقاله راهنمای کامل انتخاب سیستم ذخیره سازی – SAN ، NAS و DAS مزایای استوریج NAS را برای شما به طور جامع شرح داده ایم.

در ادامه این مطلب پرفروش ترین دستگاه های ذخیره ساز تحت شبکه NAS را جهت انتخاب و خریدی مطمئن برای کسب و کار شما بررسی میکنیم.

معرفی پرفروش ترین ذخیره سازهای تحت شبکه NAS

ذخیره ساز +Nas Synology DS920

+Synology DiskStation DS920 یک راه حل ذخیره سازی متصل به شبکه ایده آل برای ساده سازی مدیریت دیتا و بهره وری بیشتر است. ۲ اسلات داخلی M.2 SSD و فناوری Synology SSD Cache در آن به شما این امکان را می ‌دهد که I/O سیستم و عملکرد برنامه ها را تقویت کنید.  +NAS DS920 با افزایش اطلاعات نیازمند ذخیره سازی، امکان گسترش ظرفیت ذخیره‌سازی را برای شما فراهم میکند.

قیمت و خرید +Synology Nas DS920

خرید ذخیره ‌ساز NAS

بررسی و خرید +Synology Nas DS1520

+Synology DS1520 یک NAS رومیزی قدرتمند با ۵ جایگاه هارد دیسک است که تجربه مدیریت دیتا سریع و روان را برای شما به ارمغان می آورد. استوریج NAS سینولوژی +DS1520 دارای ۴ پورت LAN 1GbE است که با پشتیبانی از network failover، ۴۵۱٫۲۸ مگابایت بر ثانیه خواندن متوالی و ۴۵۱٫۱۸ مگابایت بر ثانیه سرعت نوشتن متوالی با فعال کردن Link Aggregation را ارائه می ‌کند.

این دستگاه شما را از برنامه های فشرده محاسباتی بهرمند می کند و سرعت Synology Drive و Moments را به طور متوسط ۱۹٫۸٪ افزایش می دهد. همچنین بازده پاسخ PHP وب را تا حدود ۱۲۶٪ در مقایسه با نسخه قبلی افزایش می دهد و مدیریت اطلاعات را ساده و کارآمد می کند.

مطالب مرتبط  بررسی انواع پورت سوئیچ اترنت + مقایسه پورت RJ45 و SFP

لینک خرید ذخیره ساز تحت شبکه +Synology Nas DS1520

خرید ذخیره ‌ساز NAS

خرید ذخیره ساز +Nas Synology DS1621

+DS1621 می تواند یک دستگاه چند منظوره مناسب برای استفاده در طیف وسیعی از محیط های شخصی و کاری باشد. این دستگاه با فرم رومیزی و کامپکت خود، فرآیند ذخیره سازی در حجم بالا را چه در خانه و چه در محیط اداری آسان می کند.

حجم فزاینده دیتای بدون ساختار نیاز به روش های هوشمندتر و با عملکرد پیشرفته ذخیره سازی، دسترسی پذیری و اشتراک گذاری دارد. برای تجربه چنین قابلیت هایی به همراه محافظت بیشتر از اطلاعات، استوریج NAS سینولوژی +DiskStation DS1621 گزینه ایده آل است.

خرید و قیمت +Synology Nas DS1621

استوریج سینولوژی +Nas DS1821

مدل DS1821+  NAS سینولوژی با فرم دسکتاپی و کم نویز خود هم برای محیط  SOHO (small office/home Office) و هم SMB  (Small and Midsize Business) ساخته شده است.

DS1821+  با عملکردی بیش از ۱۱۰k  یا ۱۷۷ درصد بالاتر از مدل قبلی خود، بسیار سریع است و فضای کافی برای مقیاس پذیری دارد.

این ذخیره ساز تحت شبکه NAS شامل طیف وسیعی از راه حل های پشتیبان گیری رایگان برای محافظت از برنامه های محلی (local)، راه دور (remote) و مبتنی بر ابر (cloud-based) است. توسط این ذخیره ساز می توانید به راحتی بکاپ گیری خودکار را تنظیم کنید و حتی عملکرد self-serve را برای کاهش عملیات تعمیر و نگهداری فعال کنید.

+Synology Nas DS1821

دستگاه ذخیره ساز NAS Synology HD6500

Synology HD6500 یک راه حل ذخیره سازی اطلاعات با حجم بالا برای برنامه ها و نیاز به ذخیره سازی در مقیاس بزرگ است. این سیستم ۴U rackmount به راحتی تا ۳۰۰ درایو نیز توسعه می یابد. پشتیبانی از گزینه های تبادل اطلاعات پرسرعت بر روی شبکه و ابزارهای داخلی با قابلیت دسترسی بالا، این دستگاه را برای ذخیره سازی گرم و سرد قابل اعتماد می کند.

مطالب مرتبط  رم سرور چیست؟ | آشنایی با انواع رم سرور و مقایسه آن ها

نرم افزار حفاظت از اطلاعات native برای رایانه های شخصی، سرورها و ماشین های مجازی این ذخیره ساز NAS را به یک سیستم پشتیبان متمرکز قدرتمند تبدیل می کند.

بررسی و خرید Synology HD6500

رفرنس ها:

1 دیدگاه دربارهٔ «خرید ذخیره ‌ساز NAS : راهنمای انتخاب بهترین ذخیره ساز برای سازمان شما»

  1. بازتاب: چگونه نوع فرمت هارد اکسترنال کیونپ را انتخاب کنیم؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

021-88916789