معرفی برنامه های تقویت مغز

بهترین برنامه های اندروید برای تقویت مغز

پس از اتمام دوره ی مدرسه راحتترین کار کنار گذاشتن یادگیری است. ممکن است هیچ تکلیف و درسی برای مطالعه نداشته باشید اما این بدان معنا نیست که تمرین مغز خود را متوقف کنید.انجام تمرینات برای مغز به اندازه ی تمرینات جسمی حائز اهمیت است.در این مقاله قصد داریم به شما برنامه هایی را معرفی کنیم که به تقویت مغز و حافظه شما کمک کند.

تقویت مغز باعث بهبود حافظه، تمرکز و توانایی شکل گیری سریعتر افکار می شود. اگر اکنون آموزش مغز خود را آغاز کنید در سنین پیری مغز فعال تری خواهید داشت. در این مقاله چند برنامه را به شما معرفی می کنیم که با استفاده از آنها تمرینات روزانه را روی مغزتان آغاز کنید تا مغزتان را فعال تر کنید.

برنامه تقویت مغز NeuroNation

برنامه NeuroNation باعث تقویت مغز شما را در مناطق مختلف ، از جمله حافظه ، تمرکز و زمان واکنش می شود. وقتی برای اولین بار وارد این برنامه می شوید از طریق یک تست که در چهار منطقه مختلف مغز انجام می شود نقاط قوت و ضعف تان مشخص می شود.

برنامه تقویت مغز NeuroNation

اکنون زمان شروع فرا رسیده است. تمرینات سرگرم کننده ای وجود دارد که باید آنها را تکمیل کنید که بیشتر آنها تمرینات آموزشی شبیه به بازی هستند.در حالی که برخی از بازی ها برای مشترکان رزرو شده اند، اما گزینه های رایگان بسیار خوبی هم در دسترس است.

یکی از ویژگی های جالب این برنامه NeuroBoosters است که در این بخش تمرینات خاصی برای درگیر کردن مغز و بدن شما در یک روز کاری شلوغ است که این تمرینات کوچک همراه با تصاویر و دستورالعمل های دقیق ارائه می شوند تا از صحت انجام آنها اطمینان حاصل شود.

البته با خرید اشتراک در این برنامه می توانید به تمرینات و آموزشهای شخصی سازی شده مغز دسترسی بیشتری داشته باشید که این برنامه اموزشی برای شما شخصی سازی شده است و در آن به دوره های آموزشی بیشتری دسترسی خواهید داشت در حالی که خرید اشتراک در این برنامه اجباری نیست ولی با خرید اشتراک می توانید به موارد زیادی از ویژگی های خاص این برنامه دسترسی پیدا کنید.

مطالب مرتبط  10 راه ارزان برای ارتقا کامپیوتر قدیمی

برنامه تقویت مغز Train Your Brain

این برنامه دارای تعداد زیادی بازی جالب و سرگرم کننده است که برای بزرگسالان و کودکان بسیار مناسب است. بعضی از بازی ها مهارت حافظه شما را به چالش می کشند ، در حالی که برخی دیگر مهارت های حل مسئله و آگاهی فضایی شما را آزمایش می کنند.

برنامه تقویت مغز Train Your Brain

هر بازی دارای چندین سطح است به طوری که شما به طور مداوم با چالش جدیدی مواجه می شوید.البته فقط ۱۰ بازی در این برنامه رایگان وجود دارد ، اما از آنجا که بازی ها به تدریج دشوارتر می شوند و چالش ایجاد می کنند ، احساس نمی کنید که محتوا کم دارید. تنها خرید درون برنامه ای این اپلیکیشن برای حذف تبلیغات است.

همچنین یک چالش روزانه برای تکمیل وجود دارد که باعث می شود هر روز به بازی برگردید. و هیچ محدودیتی برای تعداد دفعاتی که می توانید در هر بازی را انجام دهید وجود ندارد. می توانید یک بازی را تا زمانی ادامه دهید که احساس کنید مغز خود را به اندازه کافی کار کرده اید.

جهت مطالعه بیشتر در این زمینه می توانید به مقاله معرفی ۱۰ اپلیکیشن تحت وب کاربردی برای انجام کارهای روزمره مراجعه کنید.

برنامه تقویت حافظه Memory Match

اگر اولویت شما تقویت حافظه است برنامه Memory Match یک انتخاب عالی برای شما خواهد بود. این برنامه در اصل یک بازی کارت تطبیق حافظه مجازی است ، با سطوحی مختلف که به شما امکان می دهد ستاره کسب کنید و پیشرفت خود را کنترل کنید.

برنامه تقویت مغز Memory Match

می توانید سطوح ترسیم شده برای خود را دنبال کنید ، یا می توانید مراحل سفارشی خود را ایجاد کنید. با یک سطح سفارشی ، تعداد کارتهای موجود در صفحه و نوع کارتها را انتخاب می کنید ، مانند آلات موسیقی یا حیوانات.

مطالب مرتبط  پروتکل SNMP چیست؟ + نحوه عملکرد و دستورات مانیتورینگ شبکه با SNMP

این برنامه چیز زیادی ندارد ، اما به بهبود حافظه شما کمک می کند. با ادامه بازی ، به سرعت بهبود حافظه خود را مشاهده خواهید کرد. به علاوه ، انجام یک بازی ساده در هنگام استرس فوق العاده آرامش بخش است.

برنامه تقویت مغز Lumosity

این برنامه هم همانند NeuroNation یک تست اولیه از شما می گیرد و نتیجه گیری می کند و به شما اجازه می دهد تا خودتان را با افراد دیگر همسن خود مقایسه کنید و تشخیص دهید که روی چه نقاطی باید بیشتر کار کنید و با استفاده از آن به تقویت مغز خود بپردازید.

برنامه تقویت مغز Lumosity

در این برنامه شما هر روز به سه بازی مختلف به صورت رایگان دسترسی خواهید داشت. این سه بازی هر روز تغییر می کنند اما شما می توانید این بازی ها را هر چند بار که بخواهید در طول روز بازی کنید. البته بهترین ویژگی های ایم برنامه برای نسخه ی پرمیوم این برنامه است که باید برای آن مبلغی را به صورت ماهیانه یا سالانه پرداخت کنید.

اگر هدف شما این است که کمی به مغزتان ورزش دهید نسخه رایگان این برنامه برای شما کافیست اما اگر شما واقعاً یک برنامه آموزشی شخصی می خواهید که روی نقاط ضعف شما تمرکز کند، نسخه پرمیوم این برنامه ارزش خرید را دارد. شما می توانید نسخه پرمیوم را طی یک دوره آزمایشی دو هفته ای امتحان کنید و اگر فکر نمی کنید ارزش صرف هزینه شما را دارد ، آن را لغو کنید.

Mnemonist

یکی دیگر از برنامه های تقویت حافظه Mnemonist است.در این برنامه به شما لیستی از لغات داده می شود که باید قبل از اتمام زمان تایمر آنها را به خاطر بسپارید. گاهی اوقات در یک صفحه تنها یک کلمه مشاهده می کنید ، در حالی که بار دیگر می توانید لیست طولانی کلمات را مشاهده کنید. هرچه به سطوح بالاتر می روید ، تعداد کلماتی که باید حفظ کنید بیشتر می شود. نکته جالب در مورد این برنامه این است که شما در نهایت مجبور خواهید شد از نوعی ترفند برای یادآوری تمام کلمات استفاده کنید.

مطالب مرتبط  تکنولوژی HPE InfoSight چیست و چگونه به عملکرد صحیح سازمان ها کمک می کند؟
برنامه تقویت مغز Mnemonist

هر روز مغز خود را تقویت کنید

ورزش مغز لازم نیست قسمت عظیمی از وقت شما را بگیرد. اگر روزانه فقط به حدود ۱۰-۱۵ دقیقه به تمرین و ورزش مغزتان بپردازید نتیجه و تاثیر آن را خواهید دید. البته اگر وقت بیشتری برای آموزش مغز دارید ، دنبال آن بروید. اما اگر فقط چند دقیقه اینجا و آنجا فرصت دارید ، این همان چیزی است که به آن نیاز دارید.

علاوه بر تقویت مهارت های خود با حفظ ، حل مسئله ، منطق و سرعت به خاطر داشته باشید که باید توانایی خود را برای حفظ آرامش نیز تقویت کنید. استرس از نظر جسمی و روحی به بدن ما آسیب می زند. بنابراین مطمئن شوید که یک برنامه آرامبخش عالی نیز دارید تا استرس شما را کنار بگذارد و نگاه مثبتی به زندگی به شما بدهد.

صفحه اینستاگرام رسام

www.rasamco.ir

سخت افزار سازان رسام

اخبار روز تکنولوژی

منبع : makeuseof

021-88916789