افشای تصاویری از رابط کاربری سیستم عامل Ark OS هواوی

تصاویری از سیستم عامل Ark OS شرکت هواوی در اختیار رسانه ها قرار گرفت. انتظار می رود تا اواخر سال جاری میلادی با این سیستم عامل ملاقات کنیم.

هواوی در حال توسعه سیستم عامل اختصاصی خود است. بر اساس اطلاعاتی که تا به امروز در فضای مجازی منتشر شده، این سیستم عامل در کشور چین با نام HongMeng OS و در کشورهای دیگر با نام Ark OS شناخته می شود.

سیستم عامل هواوی در کشور چین و اتحادیه اروپا موفق به کسب تاییدیه شده است. در ماه مارس سال جاری میلادی هواوی پتنتی مربوط به یک رابط کاربری با نام هواوی Ark ،Ark و هواوی Ark OS را در کشور آلمان به ثبت رسانده است.

در این پتنت، شاهد چندین اسکرین شات از رابط کاربری سیستم عامل Ark OS هواوی هستیم. در حال حاضر نمی توان با قاطعیت به این موضوع اشاره کرد که اسکرین شات های منتشر شده مربوط به سیستم عامل HongMeng و یا Ark است.

در یکی از اسکرین شات های فاش شده شاهد حضور عبارت Android Green Alliance هستیم که به معنای پشتیبانی سیستم عامل هواوی از اپلیکیشن های اندرویدی است.

مطالعه بیشتر : سیستم عامل جدید گوگل با نام Pie (پای)

بر اساس اطلاعات منتشر شده، سیستم عامل هواوی با گوشی های هوشمند، کامپیوترها، تبلت ها، تلویزیون ها، خودروها و گجت های پوشیدنی سازگار است.

به تازگی گزارشی از سوی Global Times در اختیار رسانه ها قرار گرفته که بر اساس آن، سیستم عامل آینده هواوی با نام HongMeng OS در کشور چین و با نام Oak OS در بازارهای جهانی عرضه می شود.

مطالب مرتبط  4 جایگزین Adobe PDF Reader برای ویرایش PDF با ویژگی های رایگان بیشتر!

در حالی که گوگل به دستور ترامپ شرکت هواوی را تحریم کرده است، این غول جستجوی اینترنتی به رییس جمهور آمریکا هشدار داده که این موضوع باعث توسعه سیستم عامل انحصاری این غول فناوری چینی می شود. در صورتی که سیستم عامل هواوی در بازار به موفقیت دست پیدا کند، شاهد کاهش سهم اندروید خواهیم بود.

مطالعه بیشتر : Fuchsia سیستم عامل جدید گوگل

www.rasamco.ir

سخت افزار سازان رسام

منبع : gizchina

021-88916789