اسکرین شات اینستاگرام

همه چیز درباره نوتیفیکیشن های اسکرین شات اینستاگرام

وقتی از اینستاگرام استفاده می کنید ممکن است بخواهید مطلبی را برای دوستانتان بفرستید. برای این کار در برخی موراد نیاز به گرفتن اسکرین شات از آن پست،استوری یا صفحه پیام دایرکت می باشد.

در هر صورت، فکر می کنید وقتی شما از پست، استوری یا دایرکت اسکرین شات می گیرید اینستاگرام به اشخاص در ارتباط با آن محتوا اطلاع می دهد یا برای آن شخص نوتیفیکیشن ارسال می کند؟ در اینجا قصد داریم همه چیز را راجب نوتیفیکیشن هایی که اینستاگرام ارسال می کند برای شما توضیح دهیم.

چرا باید کسی از یک پست، استوری یا صفحه دایرکت اسکرین شات بگیرد؟ دلایل مختلفی برای این کار وجود دارد که می تواند شامل این موارد باشد: مثلا مطبی که شامل یک الگوی رفتاری خاص است که شما از آن اسکرین شات می گیرید تا در جای دیگری آن را به اشتراک بگذارید، یا ممکن است تصویر زیبایی باشد که فکر کنید بتوان از آن به عنوان تصویر زمینه استفاده کرد. همچنین ممکن است بخواهید ویدئویی از دستورالعمل یک غذا را دانلود کنید که هنگام پخت غذا بین صد ها پست دنبال آن نگردید.

استوری ها رایج ترین بخشی هستند که شما ممکن است نیاز به گرفتن اسکرین شات داشته باشید زیرا عکس و فیلم هایی که در استوری ها به اشتراک گذاشته می شود بی دوام هستند و پس از ۲۴ ساعت حذف می شوند.

حال اگر سیاست های ارسال نوتیفیکیشن اینستاگرام را در نظر نگیریم باید به حفظ حریم خصوصی افراد توجه کنیم! مخصوصا وقتی از عکس و فیلم های شخصی افراد اسکرین شات می گیرید.

 

چگونه بهترین مرورگر حفظ حریم خصوصی را انتخاب کنیم؟

 

آیا اینستاگرام برای اسکرین شات از پست ها نوتیفیکیشن می فرستد؟؟؟

 

اسکرین شات اینستاگرام

خیر، اینستاگرام وقتی از پست کاربران دیگر اسکرین شات می گیرید برای آنها نوتیفیکیشن ارسال نمی کند. پست ها در اصل عکس و فیلم هایی هستند که شما در صفحه خانه یا اکسپلور می بینید. همچنین وقتی شما مستقیما از صفحه اصلی پروفایل یک کاربر نیز اسکرین شات بگیرید اینستاگرام نوتیفیکیشنی برای آن کاربر ارسال نخواهد کرد.

قابل ذکر است که اگر نمی خواهید پست های اینستاگرام را در گوشی خود دانلود و ذخیره کنید میتوانید از ویژگی نشانه گذاری اینستاگرام استفاده کنید که به شما این امکان را می دهد تا پست های دلخواهتان را نشانه گذاری کنید. این عکس و فیلم ها بدون ذخیره شدن در دستگاه شما از بخش خاصی در خود برنامه اینستاگرام قابل دستیابی خواهد بود.

مطالب مرتبط  ChatGPT و همه نکاتی که درباره آن باید بدانید!

علاوه بر این اینستاگرام این آپشن را نیز دارد که بتوانید پست های نشانه گذاری شده خود را در گروه های مختلف دسته بندی کنید؛ مثلا می توانید پست های مورد علاقه خود در زمینه دستورالعمل های پخت غذا ها در یک گروه و پست های راجب سگ ها را در یک گروه دیگر قرار دهید.

برای ذخیره کردن یک پست می توانید روی گزینه ذخیره پست در پایین سمت راست آن کلیک کنید و برای مشاهده پست های نشانه دار شده خود نیز می توانید در صفحه پروفایلتان قسمت بالا سمت راست روی نماد سه نوار کلیک کنید و مورد ذخیره شده ها را انتخاب کنید. در این قسمت همچنین می توانید با زدن دکمه پلاس گروه های جدیدی برای پست های نشانه گذاری شده خود ایجاد کنید.

 

آیا اینستاگرام برای اسکرین شات از استوری ها نوتیفیکیشن می فرستد؟؟؟

در سال ۲۰۱۸ اینستاگرام آپشنی را به این برنامه اضافه کرد که وقتی کسی از استوری شما اسکرین شات می گرفت با ارسال نوتیفیکیشنی این مسئله را به شما اطلاع می داد. اما پس از مدتی دیگر از این ویژگی پشتیبانی نکرد و هم اکنون برای اعلام اسکرین شات دیگران از استوری هیچ نوتیفیکیشنی ارسال نمی کند.

 

آیا اینستاگرام برای اسکرین شات از صفحه پیام دایرکت نوتیفیکیشن می فرستد؟؟؟

 

اسکرین شات اینستاگرام

بله اینستاگرام برای گرفتن اسکرین شات از صفحه چت شخصی نوتیفیکیشن ارسال می کند. البته فقط برای پیام های ناپدید شونده! یعنی اگر شخصی از پیام ناپدید شونده در یک چت شخصی اسکرین شات بگیرد برای طرف مقابل نوتیفیکیشنی ارسال می شود.

همانند استوری ها، کاربران می توانند عکس و فیلم های منقضی شونده را برای یک شخص یا در یک گروه ارسال کنند. اما برای شخص مقابل به جای نشانه delivered یا opened نوشته ی screenshot ظاهر می شود.

ولی از طرفی اگر از تمام صفحه های چت متن ها اسکرین شات بگیرید هیچ نوتیفیکیشنی برای شخص مقابل ارسال نخواهد شد.

چگونه بدون شماره موبایل از چت جی پی تی استفاده کنیم؟

آیا اینستاگرام برای ضبط صفحه نوتیفیکیشن می فرستد؟؟؟

خیر، اینستاگرام هنگام ضبط فیلم از پست ها و استوری ها برای کاربران نوتیفیکیشن ارسال نمی کند.

جالب اینجاست که این امر در مورد پیام های ناپدید شونده دایرکت نیز صدق می کند. از این رو این یک نوع راه حل مخفیانه برای دانلود عکس و فیلم های شخصی دیگران است که به سادگی می توانید با استفاده از برنامه های ضبط صفحه از پست و استوری های مد نظر خود فیلم بگیرید و سپس از آن فیلم اسکرین شات بگیرید.

مطالب مرتبط  فیشینگ چیست؟ | 4 روش شناسایی و مقابله با حملات فیشینگ

البته همانطور که قبلا هم اشاره کردیم اگر شخصی عکس یا ویدئوی حساسی را برای شما ارسال کرد شما باید به حریم خصوصی آن شخص احترام بگذارید.

همچنین به خاطر داشته باشید که اینستاگرام ممکن است در آپدیت های بعدی این مسئله را حل کند.

نحوه گرفتن اسکرین شات بدون تشخیص و ارسال نوتیفیکیشن در اینستاگرام

آیا می خواهید از یک عکس یا ویدیوی در حالت disappearing بدون اطلاع کاربر دیگر اسکرین شات بگیرید؟ در حالی که این کار به طور معمول امکان پذیر نیست، تعدادی راه حل وجود دارد.

استفاده از نسخه وب

با کامپیوتر خود وارد اینستاگرام شوید. اگر از نسخه وب اینستاگرام یک اسکرین شات از عکس یا ویدیوی disappearing بگیرید، به کاربر دیگر اطلاع داده نخواهد شد. البته این مورد ممکن است در آینده تغییر کند.

اسکرین شات در حالت آفلاین

عکس یا ویدیویی را که می ‌خواهید اسکرین ‌شات بگیرید باز کنید، سپس گوشی خود را در حالت هواپیما (airplane) قرار دهید. از آنجایی که اینستاگرام برای ردیابی اقدامات شما به یک اتصال پایدار نیاز دارد، نمی تواند تشخیص دهد که شما screenshot گرفته اید و به کاربر دیگر اطلاع داده نخواهد شد.

استفاده از یک دستگاه دیگر

اگر دستگاه دیگری مانند تلفن، تبلت یا دوربین دارید، از آن برای گرفتن عکس از تصویر یا ویدیوی در حالت disappearing روی صفحه استفاده کنید.

آیا اینستاگرام هنگام گرفتن اسکرین شات از استوری دوستان نزدیک (close friends) اطلاع می دهد؟

پاسخ واضح نه است! ویژگی «close friends» اینستاگرام به شما این امکان را می ‌دهد که یک لیست خصوصی از کاربران برای استوری ‌های تان ایجاد کنید و اگر از استوری ‌هایشان اسکرین شات بگیرید، به آنها اطلاع نمی ‌دهد. راز شما محفوظ است!

برای افزودن افراد به لیست دوستان نزدیک خود، کافی است به پروفایلتان بروید، روی نماد سه خط در گوشه سمت راست بالا ضربه بزنید، به سمت پایین بروید تا به «close friends» بروید و هرکس را که می خواهید اضافه کنید.

۱۰ پلتفرم و سایت هوش مصنوعی در سال ۲۰۲۳

اسکرین شات

حالت Vanish در اینستاگرام ۲۰۲۳ چیست؟

این ویژگی به کاربران اجازه می دهد پیام های موقتی را برای یکدیگر ارسال کنند که پس از مدتی ناپدید (disappear) می شوند. وقتی حالت disappear را روشن می ‌کنید، می ‌توانید این پیام ‌ها را برای شخصی که با او چت فعال دارید ارسال کنید (هر دو باید یکدیگر را فالو داشته باشید). پیام ها تا زمانی که طرف مقابل آنها را بخواند ادامه می یابد. محتوای ارسال شده در حالت disappear زمانی که شخصی از چت خارج می شود یا حالت ناپدید شدن را خاموش کند، پاک می شود.

مطالب مرتبط  5 راه دسترسی ویندوز 11 به اطلاعات شما و نحوه توقف آن برای حفظ حریم خصوصی

چگونه حالت Vanish Mode را در اینستاگرام روشن کنیم؟

اکنون که می دانید disappear در اینستاگرام به چه معناست، می توانید تصمیم بگیرید که آیا از Vanish Mode استفاده می کنید یا نه.

برای فعال کردن حالت Vanish Mode اینستاگرام مراحل زیر را دنبال کنید:

ابتدا اینستاگرام را روی گوشی تان باز کنید و مستقیماً به دایرکت بروید. نام مخاطبی را که می خواهید برای شروع چت در حالت Vanish Mode با او گفت و گو کنید را پیدا کنید.

اگر چت را با کسی شروع نکرده اید، ابتدا باید یک پیام ارسال کنید.

سپس این مراحل را دنبال کنید:

۱)ابتدا صفحه را به بالا بکشید. سپس خواهید دید که رنگ صفحه به سیاه تغییر می ‌کند (vanish mode).

۲)یا در صفحه گفتگوها، می ‌توانید روی نام فرد (نه تصویر) کلیک کنید، جایی که گزینه “Vanish Mode” را خاموش مشاهده خواهید کرد.

اسکرین شات

رفرنس ها:

021-88916789