پیکسل ۳ برای مدیریت حافظه با مشکل روبروست

در برخی از گوشی های پیکسل ۳، ظاهرا زمانی که کاربر اقدام به عکاسی با اپ Google Camera می کند و سپس بلافاصله به اپلیکیشن دیگری می رود یا دستگاه را قفل می کند تصاویر در حافظه دستگاه ذخیره نمی شوند. البته این مشکل صرفا محدود به پیکسل ۳ نیست و گفته می شود برخی کاربران پیکسل ۲ نیز آن را گزارش داده اند.

در حالی که کمتر از یک روز از انتشار این خبر می گذرد کاربران از بروز مشکلی دیگر در این موبایل ها خبر داده اند؛ بنابر خبری جدید پیکسل ۳ و پیکسل ۳ اکس ال احتمالا دچار مشکلاتی در حوزه مالتی تسکینگ هستند. اضافه کنیم این گوشی ها همان ۴ گیگابایت رم پیکسل اولیه و نسخه های بعدی شان را دارند. در واقع برخی کاربران گلایه دارند که نمی توانند بیشتر از سه اپ را به صورت باز در پس زمینه نگه دارند.

این مشکل که توسط جمعی از دارندگان گوشی های پیکسل و پیکسل ۳ در فوروم ردیت مطرح شده حکایت از آن دارد که در شرایط تشریح شده گوشی اپلیکیشن ها را به صورت مستمر می بندد. برخی دیگر از کاربران نیز اعلام کرده اند هر زمان که اقدام به عکس گرفتن با موبایل خود می کنند اپلیکیشنی در پس زمینه بسته می شود.

در حالی که بسیاری این مشکل را به کمبود رم نسبت داده اند و مدعی اند پیکسل های ۲۰۱۸ باید به ۶ یا حتی ۸ گیگابایت رم مجهز می شدند، برخی دیگر معتقدند که ایراد مثلا سیستم مدیریت باتری مورد استفاده در اندروید ۹ پای باز می گردد. در واقع قابلیت باتری انطباقی این موبایل ها یاد می گیرد که شما به عنوان کاربر از کدام اپلیکیشن ها بیشتر استفاده می کنید و به این ترتیب زمانی که کارتان با دیگر اپ ها (که کمتر با آنها کار می کنید) به اتمام رسید نرم افزار به صورت خودکار آنها را می بندد. بنابراین توصیه شده در مواردی که این اپ ها به صورت خودکار بسته می شوند سیستم باتری انطباقی را غیر فعال نمایید.

با در نظر داشتن اینکه گوگل قیمت سری پیکسل ۳ را به میزان قابل توجهی افزایش داده بروز چنین مشکلاتی از دید بسیاری از خریداران آن توجیه منطقی ندارد. اگر خاطرتان باشد نسل پیشین این گوشی ها هم مشکلات عدیده ای داشتند و گوگل با انتشار به روز رسانی های نرم افزاری آنها را مرتفع نمود. حال انتظار می رود که همین اتفاق در مورد پیکسل ۳ رخ دهد.

www.rasamco.ir

سخت افزار سازان رسام 

منبع: phonearena

021-88916789