وسترن دیجیتال حافظه های SSD NVMe اقتصادی خود را به بازار عرضه کرد

در روزهای اخیر بازار حافظه های SSD NVMe کاهش قیمت قابل توجهی را تجربه کرده که ناشی از افزایش تولید و در دسترس بودن این نوع سخت افزار ذخیره اطلاعات است. به عنوان مثال سامسونگ قیمت مدل فوق سریع ۹۶۰ EVO با ۵۰۰ گیگابایت حافظه را به حدود ۱۵۰ دلار رسانده و حالا وسترن دیجیتال نیز با ارائه نسخه های ارزان قیمت، بازار حافظه های اقتصادی را نشانه رفته است.

خانواده جدید محصولات وسترن دیجیتال با نام Blue SN500 در دو مدل ۵۰۰ و ۲۵۰ گیگابایتی به بازار عرضه می شوند که نسخه ۵۰۰ گیگابایتی با سرعت خوانش ۱۷۰۰ و نوشتن ۱۴۵۰ مگابایت در ثانیه، نصف رقیب کره ای سرعت داشته اما قیمت آن نیز با برچسب ۷۸ دلاری تقریباً یک دوم محصول سامسونگ است.

وسترن دیجیتال در واقع با تمرکز بر تولید یک محصول اقتصادی، در سری Blue SN500 چندان به دنبال دستیابی به سرعت های بالا نبوده و همین حالا نیز نسبت به حافظه های SSD SATA تا سه برابر سریع تر است. به گفته سازنده، چنین سرعتی برای ذخیره سازی و ویرایش ویدیوهای ۴K ایده آل بوده و ادیتورها و استودیوهایی که بودجه کمی برای تهیه سخت افزار جدید دارند، می توانند تنها با پرداخت ۵۵ دلار نسخه ۲۵۰ گیگابایتی حافظه های جدید وسترن دیجیتال را تهیه کنند.

از سوی دیگر با فراگیر شدن رزولوشن ۴K توسط شرکت هایی همچون سونی و انویدیا، گزینه های ارزان قیمت برای استفاده به عنوان فضای ذخیره سازی پشتیبان حتی در شرکت های بزرگ نیز روی میز قرار گرفته اند.

گفتنی است کمپانی وسترن دیجیتال برای افرادی که به دنبال سرعت بیشتر هستند سری Black 3D را هم در سبد محصولات خود دارد که با سرعت خوانش ۳۴۰۰ مگابایت در ثانیه و نرخ نوشتن ۲۸۰۰ مگابایت در ثانیه، در سه مدل ۲۵۶ گیگابایتی، ۵۱۲ گیگابایتی و ۱ ترابایتی با قیمت های ۱۲۰، ۲۳۰ و ۴۵۰ دلار به بازار عرضه می شود.

مطالب مرتبط  همه چیز درباره هارد سرور | راهنمای خرید هارد مناسب سرور

جهت مطالعه بیشتر در این زمینه می توانید به مقاله اینتل رکورد سرعت ذخیره‌سازی را شکست مراجعه کنید.

www.rasamco.ir

سخت افزار سازان رسام

منبع : Engadget

021-88916789