با رنگ بندی هارددیسک های وسترن دیجیتال آشنا شوید

با رنگ بندی هارددیسک های وسترن دیجیتال آشنا شوید

رنگ بندی هارددیسک های وسترن دیجیتال; شرکت وسترن دیجیتال هارد دیسک‌های داخلی خود را در رنگبندی‌های گوناگون و برای مصارف مختلف و متنوع طراحی و تولید می‌کند و برای هارددیسک تولید شده‌ی خود دسته بندی رنگی قرار داده است.

با رنگ بندی هارددیسک های وسترن دیجیتال آشنا شوید

در این مطلب با رنگ بندی هارددیسک های وسترن دیجیتال آشنا شوید و اطلاعاتی در مورد هر کدام از رنگ‌های Green, Blue, Red, Purple, Black, Gold برای چه هدف و زمینه‌ای در تولید شده‌اند، به شما ارائه می دهیم.

هارد دیسک‌های Blue یا آبی

هارد دیسک‌های Blue یا آبی، جزو سری میان رده و باکیفیت شرکت وسترن دیجیتال هستند که کاملا مناسب برای کاربری های PC و جوابگوی بسیاری از نیازهای کاربران می باشند ضمن این که قیمت مناسب و سرعت خوبی دارند.
در رنگ بندی هارددیسک های وسترن دیجیتال رنگ آبی از ظرفیت ۲۵۰GB تا ۶TB است.

هارد دیسک‌های Green یا سبز

هارد دیسک‌های Green یا سبز، جزو سری ارزان قیمت و کم مصرف شرکت وسترن دیجیتال هستند. این هاردها کم مصرف و بی صدا اغلب مناسب برای آرشیوسازی و ذخیره کردن اطلاعاتی همچون موسیقی و عکس و فیلم می باشند.
در رنگ بندی هارددیسک های وسترن دیجیتال رنگ آبی از ظرفیت ۲۵۰GB تا ۶TB است.

هارد دیسک‌های Black یا مشکی

هارد دیسک‌های Black یا مشکی، با هدف کارآیی و کیفیت بالا و بازده بسیار خوب طراحی و تولید شده اند. این هاردها بالاترین Performance را در میان هارد های وسترن دارا می باشند، یعنی سرعتی بالا در خواندن و نوشتن اطلاعات که مناسب برای فعالیت هایی با نیاز به سرعت بالا مانند کنسول های بازی، امور پردازشی و محاسباتی، بارگزاری سریع ویندوز و … دارند.
در رنگ بندی هارددیسک های وسترن دیجیتال رنگ آبی از ظرفیت ۵۰۰GB تا ۶TB است.

مطالب مرتبط  چرا خرابی هارد و عمر کوتاه آن نگران کننده نیست؟

هارد دیسک‌های Purple یا بنفش

هارد دیسک‌های Purple یا بنفش، برای ذخیره‌سازی تصاویر دوربین و مطابق با استانداردهای نظارت تصویری طراحی و تولید شده‌اند. این سری از هارد دیسک‌ها پایداری بسیار خوب و عمر بسیار بالایی نسبت به هارد دیسک داخلی معمولی دارند. این هاردها مناسب برای مراکز مانیتورینگ و دوربین های مداربسته NVR و DVR می باشند که تمام ۲۴ ساعت شبانه روز در حال ضبط و ذخیره فیلم هستند.
در رنگ بندی هارددیسک های وسترن دیجیتال رنگ آبی از ظرفیت ۴TB تا ۶TB است.

هارد دیسک‌های Red یا قرمز

هارد دیسک‌های Red یا قرمز، این سری از هارد دیسک‌ها پایداری خوبی دارند و از عمر بالایی نیز برخوردار هستند، همچنین با انواع پیکربندی‌های ذخیره‌سازی مانند RAID سازگاری کامل دارند و با هدف استفاده کلی درفضای ذخیره سازی NAS طراحی شده است. این هاردها با توجه به این که حجم بالایی دارد در ذخیره سازی دیتا کاربرد بالایی دارد و مناسب برای استفاده در سیستم های تحت شبکه می باشد و همچنین امنیت حفظ اطلاعات در مدل Red بالا است.
در رنگ بندی هارددیسک های وسترن دیجیتال رنگ آبی از ظرفیت ۷۵۰GB تا ۸TB است.

هارد دیسک‌های Gold یا طلائی

هارد دیسک‌های Gold یا طلائی، حرفه ای ترین نسل ذخیره سازی اطلاعات می باشند و به منظور کاربرد NAS قرار می گیرند و مناسب برای استفاده در دیتا سنتر Data Center، ذخیره سازهای ابر و سیستم های پردازنده محاسباتی می باشند.
در رنگ بندی هارددیسک های وسترن دیجیتال رنگ آبی از ظرفیت ۱TB تا ۱۰TB است.

درایو حالت جامد SSD

درایو حالت جامد SSD، در کمترین زمان توانست جایگزین مناسبی برای هاردهای HDD شود.

مطالب مرتبط  همه چیز درباره هارد سرور | راهنمای خرید هارد مناسب سرور

در واقع SSD حافظهٔ مبتنی بر حافظه فلش است که در مقایسه با هارد دیسک‌های قبلی برق کمتری مصرف می‌کند و از مقاومت بیشتری نیز برخوردار است و همچنین دارای سرعت خواندن و نوشتن بسیار زیادی می باشد، از آنجایی‌که مزایای استفاده از SSD قابل توجه هستند، به لحاظ قیمت نیز با هاردهای معمولی فرق می کنند. این نوع درایوها گران‌قیمت هستند. کمپانی وسترن دیجیتال در حال حاضر در دو نوع مختلف (SSD Blue و SSD Green) از این SSD ها را تولید کرده که برای گرفتن جای هارددیسک ها به بازار آمده است.

www.rasamco.ir

سخت افزار سازان رسام

021-88916789