حل مشکل دریافت نکردن ایمیل در Outlook

رفع مشکل ایمیل در outlook

اگر در برنامه Outlook ایمیل های خود را دریافت نمی کنید یا برخی از پیام های جدید خود را از دست داده اید.عیب یابی می تواند برای تشخیص و رفع مشکل به شما کمک کند، به راه حل هایی که اینجا معرفی می کنیم توجه کنید تا مشکل عدم دریافت ایمیل هایتان در برنامه outlook حل شود و مطمئن شوید که دیگر هیچ یک از ایمیل هایتان را از دست نمی دهید.

عیب یابی عدم دریافت ایمیل در outlook 2010 ، ۲۰۱۳ ، ۲۰۱۶ ،۲۰۱۹

  1. ابتدا از اتصال اینترنت به دستگاه خود اطمینان حاصل کنید،پس از اینکه مطمئن شدید چک کنید که در برنامه outlook به صورت آنلاین کار کنید.
  2. به گوشه سمت راست پایین پنجره outlook نگاه کنید.اگر می گوید عدم اتصال،کار به صورت آفلاین یا تلاش برای اتصال پس شما به سرور ایمیل خود متصل نیستید.
  3. روی زبانه ی Send/Receive در بالای صفحه کلیک کنید.
  4. بر روی گزینه work offline در گروه تنظیمات کلیک کنید.اکنون باید در پایین سمت راست متصل به سرور را ببینید.
  5. در زبانه ی Send/Receive روی دکمه send/receive all folders کلیک کنید.
  6. بررسی کنید که آیا پیام ارسالی شما وارد پوشه sent شده یا هنوز در outbox است.

بخش های دیگری را برای ایمیل های خود بررسی کنید

این امکان وجود دارد که ایمیل در پوشه ی junk باشد.علاوه بر این ممکن است ناخواسته آنها را در دستگاه دیگری مانند گوشی همراه یا سیستم محل کارتان دانلود کرده باشید.

یک پروفایل جدید بسازید

اگر پروفایل outlook شما مشکل داشته باشد ممکن است از دریافت ایمیل های شما جلوگیری کند.در این حالت می توانید با ساخت یک پروفایل جدید و و تنظیم آن با حساب ایمیلتان می توانید این مشکل را حل کنید.

  1. روی گزینه File کلیک کنید.
  2. روی Account Settings کلیک کنید.
  3. گزینه Manage Profiles را در لیست کشویی انتخاب کنید.
  4. گزینه Show Profiles را انتخاب کنید.
  5. روی گزینه Add کلیک کنید.
  6. یک نام برای پروفایل جدید خود انتخاب کنید و در کادر نام پروفایل تایپ کنید و OK را انتخاب کنید.
  7. نمایه ها دنبال کنید تا اطلاعات کامل حسابتان را وارد کنید.
  8. outlook را ری استارت کنید.
  9. روی File کلیک کنید.
  10. روی Account Settings کلیک کنید.
  11. گزینه ی Change Profile from the drop-down list را انتخاب کنید.
  12. در پیغام بسته شدن outlook روی دکمه OK کلیک کنید.
  13. outlook را راه اندازی مجدد کنید.
  14. نام پروفایل جدیدی که ساخته اید را در لیست پروفایل ها انتخاب کنبد و روی OK کلیک کنید.

عیب یابی عدم دریافت ایمیل در outlook برای  مک ۲۰۱۱ و ۲۰۱۶

ابتدا از اتصال اینترنت به دستگاه خود اطمینان حاصل کنید،پس از اینکه مطمئن شدید چک کنید که در برنامه outlook به صورت آنلاین کار کنید.

  1. به منوی outlook بروید.
  2. پک کنید که آیا گزینه کار در حالت آفلاین انتخاب شده یا خیر
  3. روی گزینه کار آفلاین کلیک کنید تا علامت چک و کار آنلاین حذف شود.

اعتبار SMTP را فعال کنید

اگر رویس ایمیل شما نیاز به تایید اعتبار داشته باشد و تنظیمات شما صحیح نباشد ایمیل دریافت نخواهید کرد.

  1. Outlook را باز کنید.
  2. به منوی Tools رفته و روی Accounts کلیک کنید.
  3. در صفحه سمت چپ کادر Accounts ، حساب ایمیل را انتخاب کنید.
  4. روی گزینه های بیشتر در زیر سرور خروجی کلیک کنید.
  5. نوع تأیید اعتبار را در فهرست کشویی که ظاهر می شود ، انتخاب کنید.
  6. برای وارد کردن اعتبارنامه خود از اعلان ها پیروی کنید.

عیب یابی عدم دریافت ایمیل در outlook آنلاین

قبل از شروع عیب یابی چک کنید که به اینترنت متصل باشید،اگر اتصال اینترنت خوبی ندارید ایمیل های جدید خود را دریافت نخواهید کرد.

صندوق ورودی خود را خالی کنید

اگر صندوق ورودی شما پر باشد.دیگر قادر به ارسال و دریافت ایمیل نخواهید بود.

  1. ایمیل هایی که نیاز ندارید را حذف کنید.
  2. روی Junk Mail راست کلیک کرده و روی Empty کلیک کنید.

بخش other را بررسی کنید

Outlook.com ایمیل ها را به دو بخش متمرکز و other تقسیم می کند برخی از ایمیل های مورد نظر شما ممکن است در بخش other  قرار بگیرند.برای دیدن این ایمیل ها به بخش other مراجعه کنید.

قوانین ایمیل خود را بررسی کنید

اگر قوانینی را تعریف کرده اید ممکن است ایمیل های شما از صندوق ورودی شما جابجا یا حتی حذف شوند.

نحوه بررسی قوانین ایمیل در outlook.com :

  1. روی دکمه تنظیمات کلیک کنید.
  2. مشاهده تنظیمات کامل را انتخاب کنید.
  3. روی ایمیل های سمت چپ کلیک کنید.
  4. قوانین را در کادر سمت راست انتخاب کنید.
  5. قوانینی را که مانع از مشاهده یا دریافت ایمیل های شما می شود ، بیابید.
  6. قانونی را که می خواهید تغییر دهید انتخاب کنید و روی ویرایش کلیک کنید.
  7. اقدامات این قانون را تغییر دهید و روی ذخیره کلیک کنید.
  8. با انتخاب یک قانون و کلیک بر روی حذف ، یک قانون را حذف کنید.

تنظیمات فروارد کردن را بررسی کنید.

ممکن است برای فروارد کردن ایمیل تنظیمی انجام داده باشید که فراموش کرده باشید یا انتظار داشته باشید که خودش منقضی شود.می توانید این تنظیمات را بررسی کنید و در صورت لزوم آن را خاموش کنید.

نحوه بررسی تنظیمات فروارد کردن ایمیل ها :

  1. روی دکمه تنظیمات کلیک کنید.
  2. مشاهده همه تنظیمات outlook را انتخاب کنید.
  3. روی ایمیل های سمت چپ کلیک کنید.
  4. فروارد را در کادر سمت راست انتخاب کنید.
  5. Stop Forwarding را انتخاب کنید و روی ذخیره کلیک کنید.

برای بررسی تنظیمات ارسال در Outlook.com کلاسیک :

  1. روی دکمه تنظیمات کلیک کنید.
  2. روی option کلیک کنید.
  3. فروارد در کادر سمت چپ را انتخاب کنید.
  4. Stop Forwarding را انتخاب کنید و روی ذخیره کلیک کنید.