آنتی ویروس

بهترین سایت های آنتی ویروس رایگان

به احتمال زیاد طی سال‌های گذشته به‌نوعی با ویروس‌های کامپیوتری برخورد داشته‌اید. اگر این‌طور نیست، پس شما جزو معدود کاربران خوش‌شانس هستید. در هر صورت، به‌خصوص اگر کاربر ویندوز هستید، مقوله بهره‌گیری از آنتی ویروس را باید حسابی جدی بگیرید. در ادامه به تعدادی آنتی ویروس رایگان آنلاین همه‌فن‌حریف می‌پردازیم، در بخشی دیگر، تعدادی ابزار آنلاین معرفی می‌کنیم که برای بررسی فایل‌های به‌خصوص می‌توانند مورد استفاده قرار بگیرند و در نهایت هم ۱۰ آنتی ویروس رایگان آفلاین عالی را با لینک دانلود مستقیم به شما معرفی خواهیم کرد. پس اگر به دنبال دانلود آنتی ویروس برای کامپیوتر می‌گردید این مطلب را از دست ندهید. همین ابتدای امر باید بگوییم سایت‌های رایگانی که به‌عنوان آنتی ویروس انجام وظیفه می‌کنند، از توانایی‌های مشابه آنتی‌ویروس های پیشرفته بهره نمی‌برند. با این حال، این آنتی ویروس های آنلاین در مواقع ضروری می‌توانند مثمر ثمر واقع شوند. بهترین آنتی‌ویروس‌های آنلاین اگر به دنبال بهترین آنتی ویروس رایگان آنلاین هستید، ۴ موردی که در ادامه معرفی می‌کنیم از قابلیت‌های زیادی مانند اسکن کل سیستم، تحلیل و بررسی و تا حد امکان حذف ویروس‌های مختلف بهره می‌برند. البته بار دیگر باید خاطرنشان کنیم که این سایت‌ها هرچقدر هم توانا باشند، باز هم نمی‌توانند به‌طور کامل جایگزین آنتی ویروس آفلاین شوند. البته نباید فراموش کنیم که تمام این ابزارها نمی‌توانند صرفاً در محیط مرورگر اجرا شوند. به‌عنوان مثال برای بهره‌گیری از Panda Cloud Cleaner، باید یک فایل را دانلود و نصب کنید تا بتواند کار خود را انجام دهد. ۱. آنتی ویروس رایگان Panda Cloud Cleaner آنتی ویروس آنلاین این ابزار جایگزین نسخه قبلی آنتی ویروس آنلاین این شرکت موسوم به Panda ActiveScan شده است و نسخه‌ی جدید از امکانات بهتری بهره می‌برد. استفاده از Panda Cloud Cleaner بسیار ساده است و بعد از اتمام اسکن، می‌توانید بدافزارها را انتخاب کنید تا حذف شوند. البته در نظر داشته باشید که اسکن کامل این ابزار، زمان زیادی به طول می‌انجامد و به همین خاطر اگر عجله دارید، از یک آنتی ویروس آنلاین دیگر استفاده کنید.
مطالب مرتبط  Port Security چیست و چگونه ایمنی شبکه سازمان ها را تامین می کند؟

۲. آنتی ویروس رایگان ESET Online Scanner

آنتی ویروس آنلاین یکی دیگر از آنتی ویروس های آنلاین متعلق به شرکت ESET است که در این زمینه ید طولایی دارد. خوشبختانه این ابزار ESET Online Scanner از رابط کاربری بسیار ساده‌ای بهره می‌برد و استفاده از آن بسیار آسان است. در این ابزار از بین اسکن‌های کامل، سریع یا سفارشی می‌توانید یک گزینه را انتخاب کنید. علاوه بر این، امکان قرنطینه کردن و حذف بدافزارها به‌صورت خودکار هم وجود دارد.

۳. گوگل کروم

آنتی ویروس آنلاین به احتمال زیاد خبر ندارید که مرورگر گوگل کروم هم از توانایی اسکن سیستم بهره می‌برد و در این زمینه عملکرد خوبی هم دارد. از آنجایی که گوگل کروم محبوب‌ترین مرورگر جهان است، به احتمال زیاد در کامپیوتر خود آن را نصب کرده‌اید. برای مراجعه به این بخش، در نوار آدرس گوگل کروم عبارت chrome://settings/cleanup را وارد کنید. بعد از بارگذاری، بر گزینه‌ی Find کلیک کنید تا این ابزار کار خود را انجام دهد.

۴. آنتی ویروس رایگان F-Secure Online Scanner

آنتی ویروس آنلاین در بین موارد مطرح شده در این لیست، F-Secure Online Scanner سریع‌ترین آنتی ویروس آنلاین به حساب می‌آید. این ابزار برای شناسایی بخش عمده بدافزارها عملکرد خوبی دارد و برای بهره‌گیری از آن نیاز به هیچ‌گونه نصب ندارید. البته در مقایسه با دیگر موارد مطرح شده، این ابزار امکانات زیادی در اختیار کاربر قرار نمی‌دهد. به‌عنوان مثال امکان اسکن بخش به خصوصی از سیستم وجود ندارد و این ابزار کل سیستم را اسکن می‌کند که البته با توجه سرعت بالای آن، چنین موردی چندان هم وقت‌گیر نیست.

ابزارهای آنلاین برای اسکن فایل‌های مشکوک

تفاوت اصلی این ابزارها با آنتی ویروس های آنلاین در این است که مثلا اگر نسبت به یک فایل مشکوک هستید و می‌خواهید قبل از نصب یا استفاده از وضعیت آن خبردار شوید، می‌توانید چنین فایل‌هایی را با بهره‌گیری از این ابزارها اسکن کنید. بار دیگر باید خاطرنشان کنیم که این ابزارها به‌هیچ‌عنوان جایگزین کاملی برای آنتی ویروس های آفلاین نیستند.
مطالب مرتبط  خرید ذخیره ساز SAN :  بررسی انواع SAN Storage

۱. VirScan

آنتی ویروس آنلاین ابزار VirScan به کاربران اجازه می‌دهد که فایل‌هایی با حداکثر حجم ۲۰ مگابایت را در سایت آپلود کنند تا در برابر یک پایگاه داده گسترده تجزیه و تحلیل شود. در نهایت این سایت می‌تواند با بهره‌گیری از آنتی‌ویروس‌های مختلف، نتیجه نهایی را خود را ارائه دهد. امکان آپلود فایل‌های ZIP یا RAR هم وجود دارد ولی هرکدام از آن‌ها نهایتاً می‌توانند شامل ۲۰ فایل باشد.

۲. VirusTotal

آنتی ویروس آنلاین در این ابزار آنلاین می‌توانید یک فایل، آدرس URL و آدرس IP وارد کنید تا در مقابل یک پایگاه داده وسیع مورد بررسی قرار بگیرند. روی هم رفته، VirusTotal در زمینه‌ی بررسی انواع بدافزارها عملکرد خیلی خوبی دارد. مانند VirScan، این ابزار هم از بخش‌های مختلف موجود در اینترنت استفاده می‌کند. یکی دیگر از قابلیت‌های جذاب این ابزار، امکان ارسال فایل (تا حداکثر ۲۵۶ مگابایت) از طریق ایمیل است و آن‌ها هم تحلیل موردنظر را با ایمیل پاسخ می‌دهند.

۳. MetaDefender

آنتی ویروس آنلاین

ابزار MetaDefender هم می‌تواند بدافزارها را برای بیش از ۳۰ آنتی ویروس مختلف بفرستد تا در نهایت بتواند تحلیل جامعی را ارائه دهد. به غیر از فایل، می‌توانید مواردی مانند آدرس IP یا آدرس URL را هم وارد کنید. رابط کاربری این ابزار ساده است و به‌راحتی می‌توانید بخش‌های مختلف آن را پیدا کنید و بهره ببرید. www.rasamco.ir سخت افزار سازان رسام اخبار روز تکنولوژی منبع : makeuseof

*فهرست مطالب :

مطالب مرتبط  چرا خرابی هارد و عمر کوتاه آن نگران کننده نیست؟
021-88916789