Western Digital My book Due

نقد و بررسی Western Digital My Book Due(2017)DAS

Western Digital My book Due(2017)DAS

Western Digital My book Due

وسترن دیجیتال اخیرا سبد کالای مشتری خود را با محصولات پرقدرت تری که از لحاظ طراحی ظاهری تفاوت زیادی باهم ندارند روانه بازار کرده است. ما همه این محصولات که شامل ۳ محصول عمده می باشد را  برای بررسی در اختیار داریم. محصول My Book Due نسل بعدی از سری محصولات My می باشد که اخیرا زیر میکروسکوپ کارشناسان ما رفته که در محصولات جدید خیزی به اندازه ۲۰ ترابایت را تجربه کرده است و از طریق درگاه ۱ درگاه USB نسل ۳٫۱ اطلاعات را انتقال می دهد.

استراتژی وسترن دیجیتال در سال ۲۰۱۷ فراتر از یک سری تغییرات و نوآوری های ظاهری بوده است. ظرفیت در بیشتر محصولات افزایش پیدا کرده و این در حالیست که بیشتر همین محصولات دارای کاهش قیمت ها بوده اند.

در همین حال بسته نرم افزاری وسترن دیجیتال هم با ارزش های افزوده شده به آن در کلاس های بالاتری نشسته است و این یک ترکیب قدرتمند می باشد که در بازار۲Bay  DAS (Direct-Attached storage)(فضای ذخیره سازی با اتصال مستقیم) خودنمایی خواهد کرد.

در سالهای اخیر بازار ذخیره سازهای ۲bay DAS افت داشته است. ذخیره سازهای Flash based,Single bay,5/4 bay و ذخیره سازهای تحت شبکه رشد قابل توجهی داشته اند ولی ذخیره سازهای ۲Bay DAS تقریبا در بازار محو شدند. ما تصور می کنیم که رشد چشمگیر و فراگیر ویدیوهای ۴K در سالهای اخیر که به دلیل حجم بالا نیاز به سرعت انتقال بالاتری دارد و با سیستم های ۲Bay آنچنان کارش راه نمی افتد یکی از دلایل این اتفاقات در بازار بوده است. وسترن دیجیتال زیاد علاقه ای به لیست کردن خصوصیات فنی محصولاتش ندارد اما شرکت ادعا می کند که این سری محصولات سرعت خواندن برابر با ۳۶۰ مگابایت بر ثانیه را ارائه می کنند. آخرین رکورد در این زمینه مربوط می شود به سری RED که هلیومی بودند(Helium filled) و باعث بهبود Raid Controller Silicon شد.

جهت مطالعه بیشتر در این زمینه می توانید به مقاله نقد و بررسی هارد سیگیت باراکودا پرو ۱۲ ترابایتی مراجعه کنید.

مطالب مرتبط  6 اشتباه رایج در بکاپ گیری از اطلاعات

این ترکیب قدرتمند باید به کاربر افزایشی چشمگیر در عملکرد را بدهد تا بتواند بدون وقفه در ویدیوهای ۴K چه در تماشا و چه در زمان نگارش کار انتقال را انجام دهد.

Western Digital My book Due

ویژگی ها:

Western Digital My book Due در ۶ ظرفیت مختلف وارد بازار می شود که از ۴TB (2TB-2) شروع می شود و تا ۲۰TB ادامه پیدا می کند که ما از این بین مدل ۱۰TB RED را مورد بررسی قرار دادیم. پیکر بندی پیش فرض شامل Raid 0  و  فایل های سیستمی NFTS  می باشد. برنامه راه انداز سودمند وسترن دیجیتال به شما اجازه می دهد که نوع خواندن اطلاعات از RAID 1  به (JBOD(Just a Bunch of Disk تغییر دهید. همین خصوصیت مفید همچنین می تواند اجازه دهد که نوع خوانش در فایل های سیستمی نیز از NTFS به exFAT تغییر پیدا کند.

به مانند سایر محصولات در سری MY وسترن دیجیتال در برخی محصولات یا اطلاعات فنی کمی را در اختیار قرار داده و یا در برخی محصولات دیگر اصلا هیچ اطلاعات مربوط به عملکرد محصول  را منتشر نکرده است. تنها ادعای شرکت در این زمینه مربوط می شود به سرعت My book Due که بر اساس همین ادعا ۳۶۰MB/s سرعت خوانش مداوم دارد و دیگر حرفی از سرعت نوشتن و یا حتی خوانش اتفاقی هم زده نشده است.

اتصال از طریق پورت USB 3.1 که نسل اول از Type-c که در پشت سیستم تعبیه شده است انجام می شود. سیستم انتقالی برای دستگاه میزبان (Host) با نرخ ۵Gbps مناسب می باشد ولی پهنای اشتراک گزاری هم از طریق دو تا پورت هاب USB 3.0 انجام می شود که آنها هم در همان پشت دستگاه تعبیه شده اند.

Western Digital My book Due

قیمت و گارانتی:

محصول WD My Book Due شامل رنج گسترده ای از ظرفیت ها می شود و همین امر باعث ایجاد فاصله در قیمت های هر کدام از مدلها هم می گردد. کوچکترین عضو این خانواده با ظرفیت ۴tb (2TB*2) از محدوده ۲۸۰ دلار شروع میشود و مدل بعدی با ظرفیت ۶ ترابایت فقط ۲۰ دلار از مدل کوچکتر خود گرانتر می باشد که عددی بالغ بر ۳۰۰ دلار می باشد. از این رو قیمت تا عدد ۳۵۰ دلار برای مدل ۸ ترابایتی و ۴۴۰ دلار برای محصول ۱۲ ترابایتی افزایش پیدا می کند. خیز دو محصول پرظرفیت هم به ترتیب ۶۳۰ دلار برای ۱۶ ترابایت و ۸۵۰ دلار برای ۲۰ ترابایت می باشد.

مطالب مرتبط  AMD  در مقابل  INTEL: بهترین CPU سال 2023 کدام است؟

در همین راستا و خدمات پس از فروش وسترن دیجیتال همه این محصولات تا ۳ سال تحت گارانتی خود شرکت خواهند بود.

Western Digital My book Due

نرم افزار:

سری محصولات MY همراه با بسته نرم افزاری مناسب محصول به فروش می رسد که این نرم افزار یا در Array قرار گرفته است و یا در Drive همچنین نرم افزار در وب سایت شرکت هم قرار داده شده است. شما در منوی نرم افزار بسته ی گزینه ها را دریافت می کنید که برای کنترل دستگاههای مختلف وسترن استفاده میشود و حتی می توانید آپشن های مختلف را هم دانلود کرده و به این لیست اضافه کنید. بسته نرم افزاری وسترن دیجیتال شامل برنامه های زیر می باشد:

  • WD Drive Utilities
  • WD Security
  • Plex
  • Upthere Home (4 Months Free)
  • Acronis True Image
  • Drivesecurity By ESET
  • Blancco Data Eraser Solution
  • Digi.me
  • Magisto
  • Feel Safer
  • WD Backup

همچنین شما میتوانید از طریق این نرم افزار ذخیره ساز خود را مدیریت کنید و فایل های سیستمی را تحت کنترل داشته باشید و برای دستگاه خود تایمر خواب تعریف کنید و یا از گزینه Delete برای پاک کردن اطلاعات خود استفاده کنید و یا اینکه حتی می توانید برنامه را ری استارت کرده و از دوباره تنظیم کنید.

Western Digital My book Due

متعلقات:

My book Due به همراه یک کابل USB A به USB C و  USB C به USB C و همچنین یک کانکتور انتقال به کامپیوتر هاست ارائه می گردد.

پشت دستگاه هم دو عدد پورت USB نوع  A وجود دارد که هم تراز یک دستگاه استوریج می توانید از آنها به عنوان هاب استفاده کنید.

مطالب مرتبط  5 راه دسترسی ویندوز 11 به اطلاعات شما و نحوه توقف آن برای حفظ حریم خصوصی

Western Digital My book Due

بسته بندی:

My Book Due به همراه درایورهای ان ارائه میشود که قبلا هم بروی دستگاه به صورت پیش فرض نصب شده اند و دستگاه بصورت RAID 0 Configuration خواهد بود. دستگاه بوسیله فوم سفید احاطه شده و متعلقات آن بصورت پک جدا در کنار دستگاه عرضه می شود.

همچنین دو عدد دستمال یا بافت متفاوت کنار دستگاه هست که ما به هر دوی آنها نیاز داریم. سطح صاف پیانو مانند مشکی براق دستگاه که کاملا گرد و خاک و اثر انگشت را نشان می دهد و هر خط و خش دیگری هم نمایان خواهد شد و شما برای تمیز کردن همچین سطحی حتی از دستمال های کاغذی استاندارد هم نمی توانید استفاده کنید چون بدون شک خط و خش آن اضافه خواهد شد پس برای نظافت آن به یک دستمال میکروفایبر نیاز خواهید داشت البته قسمت مات دستگاه هم بسیار حسای است به آثار گرد و خاک و اثر انگشت ولی حداقل قوی تر از بخش دیگر می باشد.

شما تعجب خواهید کرد وقتی به مسئله فکر کنید که چرا باید کسی به این دستگاه دست بزند ولی فراموش نکنید که پشت این دستگاه دارای دو تا پورت USB در پشت آن می باشد و شما به ناچار باید با آنها کار کنید هر چند بهتر بود که شرکت این پورت ها را در قسمت جلوی دستگاه تعبیه کند ولی بهرحال در حال حاضر اوضاع بدین صورت می باشد.

سیستم کاملا برای PC کافی می باشد و ظرفیت های قابل اعتمادی دارد و بوسیله یک فن خنک کننده هم خنک می شود.

Western Digital My book Due

www.rasamco.ir

سخت افزار سازان رسام

منبع:tomshardware

021-88916789