تیپ کارتریج ، بهترین گزینه برای بایگانی کردن

تیپ مغناطیسی یکی از قدیمی ترین فن آوری های ذخیره سازی داده ها است. در حالی که تیپ کارتریج یک سیستم ضبط خطی است که برای دسترسی تصادفی مناسب نیست و به عنوان یک رسانه ذخیره سازی و بکاپ گیری اولیه کاربردی ندارد لزا به دلیل ظرفیت بالا، هزینه کم و دوام طولانی، برای آرشیو کردن مناسب است. اگر  تیپ بخشی از یک کتابخانه باشد، انتخاب و بارگذاری کارتریج درست در تیپ درایو می تواند زمان تأخیر را افزایش دهد.

جهت مشاوره رایگان و خرید کلیک کنید

کتابخانه تیپ ها مجموعه ای از درایوها و دیتا کارتریج ها را به همراه کل مجموعه داده های بکاپ در خود جای می دهد. در یک بایگانی، تاخیر یک مسئله نیست  زیرا با آرشیو کردن اطلاعات توسط تیپ، همه چیز برای مدت زمان طولانی نگهداری می شود.

ذخیره سازی مبتنی بر نوار مغناطیسی

تیپ بکاپ عمل کپی کردن داده ها از یک دستگاه ذخیره سازی اصلی به یک کارتریج است، بنابراین اگر در یک هارد دیسک خرابی ایجاد شود می توان داده ها را از روی تیپ بازیابی کرد. پشتیبان گیری از تیپ می تواند به صورت دستی یا به طور خودکار و در بازه زمانی مشخصی توسط نرم افزار انجام شود.

سیستم های تیپ بکاپ نیازهایی از قبیل پشتیبان گیری از هارد دیسک موجود دریک کامپیوتر شخصی و حجم زیادی از داده های ذخیره شده را برای بایگانی کردن در یک شرکت بزرگ فراهم می کنند. همچنین تیپ بکاپ می تواند داده ها را به دستگاه های ذخیره سازی در صورت نیاز بازگرداند.

بسیاری از سازمان ها با استفاده از تیپ ها کار ذخیره سازی و آرشیو اطلاعات مهم خود را انجام می دهند.

جهت مشاوره و خرید انواع دیتاکارتریج با کارشناسان ما در بخش فروش در تماس باشید.

برای مثال ذخیره سازی حجم زیادی از فیلم ها که شرکت های تولید کننده دارند، برای اطمینان بیشتر فیلم های خود را بر روی تیپ ها پشتیبان گیری می کنند.

 مزایا و معایب تیپ مغناطیسی

با افزایش حجم داده ها، نوار مغناطیسی یک گزینه مناسب برای ذخیره سازی با ظرفیت بالا و ذخیره سازی طولانی مدت و بایگانی با هزینه ای نسبتاً ارزان تر از دیسک همراه می باشد.

مطالب مرتبط  راهنمای تخصصی مدیریت و کانفیگ استوریج کیونپ

تیپ ها دارای مصرف برق پایین تری نسبت به دیگر روش های ذخیره سازی می باشند.

تیپ ها در صورت افزایش حجم داده ها نسبت به دیگر روش های ذخیره سازی ها کم هزینه ترند.

تیپ ها دارای طول عمر بالاتری هستند.

تیپ ها فضای ذخیره سازی زیادی را در اختیار مشتری های خود قرار می دهند.

جهت مشاوره و خرید انواع دیتاکارتریج با کارشناسان ما در بخش فروش در تماس باشید.

 افزایش در ظرفیت تیپ کارتریج ها 

ذخیره سازی تیپ مغناطیسی نیز به دلیل دوام آن برای بایگانی مفید است.

 تیپ ها از نظر حوادثی چون جابه جایی وضعیت بهتری نسبت به هاردها دارند. همچنین سازمان ها می توانند بعد از پشتیبان گیری اطلاعات خود بر روی نوار ها آنها را در مکان هایی دور از دسترس و سازمان خود قرار دهند که هر مشکلی پیش آمد به داده های شرکتی آسیبی وارد نشود. در نتیجه  تیپ ها میتواند یکی از بهترین گزینه ها در روش های پشتیبان گیری اطلاعات با توجه به ارائه فضای ذخیره سازی زیادی باشد.

با افزایش حملات باج افزار ، ماهیت آفلاین ذخیره سازی تیپ مغناطیسی یک نقطه مثبت بزرگ در فروش است. یک حمله سایبری نمی تواند روی تیپ های ذخیره سازی که به شبکه متصل نیست تاثیر بگذارد. در این مورد، تیپ حتی ذخیره سازی ابری را، که یک پلتفرم رایج پیش از بیش برای پشتیبان گیری است، زیر سوال می برد.

 به دلیل صرفه جویی در سرعت، ظرفیت و هزینه های عملیاتی ، تیپ می تواند یکی از بهترین گزینه ها برای رفع مشکل پشتیبان گیری از داده های ساختار نیافته باشد. تیپ مغناطیسی در عصر افزایش حجم داده های عظیم گزینه ی بسیار مناسبی است

از آنجا که بازگرداندن اطلاعات از دیسک ساده تر و دارای امنیت بیشتر می باشد ، کاربرد بیشتری نسبت به تیپ دارند. با این حال،تیپ هنوز یک گزینه مناسب برای بایگانی کردن است و در شرکتهای بزرگ در دسترس هستند.

مطالب مرتبط  Tape library چیست؟ بررسی 7 ویژگی کلیدی Tape library

تیپ یک سیستم ضبط خطی است که برای دسترسی تصادفی مناسب نیست. اما در بایگانی، زمان یک مسئله کم اهمیت است.

 مقایسه نوار مغناطیسی  با هارد دیسک

برای سازمان های بزرگتر که از پشتیبان گیری دیسک به دیسک استفاده می کنند،تیپ ها می توانند هدف بکاپ اولیه را با فراهم آوردن ذخیره داده های طولانی تر و با دوام تر از آنچه که یک آرایه دیسک می تواند توسط خود ارائه دهد، افزایش دهند.

مشتریان می توانند فرآیند پشتیبان گیری داده های خود را با ترکیب این دو بهبود ببخشند، زیرا دیسک و تیپ دارای نقاط قوت و ضعفی هستند که بیشتر به آنها می پردازیم:

دیسکها معمولاً قابل حمل نیستند و از مقاوت کمتری برخوردارند، در حالی که تیپ ها به راحتی قابل حمل و دارای مقاوت بیشتری نسبت به دیسک ها می باشند.

جهت مشاوره و خرید انواع دیتاکارتریج با کارشناسان ما در بخش فروش در تماس باشید.

تیپ ها و دیسک ها به طور کلی قابل اعتماد هستند، اما ایجاد اختلال در یک دیسک می تواند مجموعه ای کامل از پشتیبان ها را بی فایده کند، زیرا بسیاری از برنامه های بکاپ مبتنی بر دیسک، بکاپ incremental در سطح بلاک را انجام می دهند.

بسیاری از محصولات مبتنی بر دیسک به طور مداوم در طول روز بکاپ گیری می کنند، در حالی که در تیپ ها اینگونه نمی باشد.مهم است که از سیستم بکاپ گیری تیپ خود محافظت کنید.

پیشرفت تکنولوژی و استفاده از تیپ کارتریج ها


تیپ در طول سال ها ویژگی های خود را اضافه کرده است، از جمله سه مورد عمده که در سال 2004 ارائه شد.

LTO-3، که در سال ۲۰۰۴ راه اندازی شد، ویژگی (write-once , read-many ) WORM را اضافه کرد که یک بار داده روی  تیپ نوشته می شود و از پاک شدن آن جلوگیری می کند.

 LTO-4در سال 2007 رمزگذاری داده ها را ارائه داد. در سال۲۰۱۰ نسلLTO-5  سیستم فایل خطی  تیپ را اضافه کرد که نشانه گزاری و پارتیشن بندی را فراهم می کند. همچنین تمام نسخه های بعدی LTO شامل این ویژگی ها می شوند.

LTO-8  تنها با یک نسل قبل سازگار است. LTOها قبلاً قادر به خواندن تا دو نسل قبل خود و قابلیت خواندن از نسل قبلی خود را داشته اند.

مطالب مرتبط  San سوئیچ چیست؟ + بررسی تفاوت های سن سوئیچ و سوئیچ LAN

نکاتی پس از خریداری تیپ کارتریج ها 

گرد و غبار، خاک و روغن برای تیپ مضر است و موجب خرابی آن می شود. کاربران باید به خوبی از تیپ ها مراقبت کنند. علاوه بر این، کاربران نباید سطح تیپ را لمس کنند یا درهای درایو را به صورت دستی باز کنند.

صرفه‌جویی در هزینه‌ها

صرفه‌جویی در هزینه‌ها شامل صرفه‌جویی در مصرف برق و صرفه‌جویی در هزینه خرید است. به طور مثال, چنانچه بخواهیم برای تهیه پشتیبان از تکنولوژی هاردها استفاده کنیم, علاوه بر داشتن سرعت بیشتر در بازیابی، دسترسی رندوم نیز خواهیم داشت در نتیجه دیسک برای استفاده در بکاپ گیری بهتر از نوار مغناطیسی خواهد بود اما هزینه‌ای که بابت هر ترابایت باید بپردازید چیزی حدود 6 الی 10 برابر نسبت به حالتی خواهد بود که از تکنولوژی تیپ استفاده کنیم.

جهت مشاوره و خرید انواع دیتاکارتریج با کارشناسان ما در بخش فروش در تماس باشید.

تیپ دارای دسترسی  خطی است یعنی از آنجایی که تیپ دستگاهی است که داده را به صورت سریال ذخیره می‌کند، کاربر برای دسترسی به داده‌ای که در انتهای نوار قرار گرفته، باید کل طول نوار را طی کند.

امروزهذخیره سازی ابری محبوبیت خود را در زمینه بکاپگیری پیدا کرده چرا که به سادگی قابل ارتقاست و دارای دسترسی  رندوم است.ذخیره سازی ابری حتی از  تیپ هم می‌تواند ارزان‌تر تمام شود مخصوصاً برای کسب‌وکارهای کوچک و متوسط که برخلاف انترپرایزها حجم داده زیادی تولید نمی‌کنند. با این حال سرعت بازیابی کردن داده در ذخیره سازی ابری پایین تر است مخصوصاً اگر حجم داده زیاد باشد و پهنای باند آن ضعیف باشد.

tapeها را می توان از جهات مختلفی دسته بندی کرد اما یک نمونه دسته بندی کلی از این سری دستگاهها به شرح زیر است:

۱– Tape Library
2– Tape Auto Loader
3– Tape Drive
4– Tape Cartridge

صفحه اینستاگرام رسام

سخت افزار سازان رسام

اخبار روز تکنولوژی

021-88916789