محافظت و نگهداری تیپ کارتریج

۱۰ روش برای محافظت و نگهداری تیپ کارتریج

حتی اگر برخی از  تیپ ها تا ۳۰ سال دوام بیاورند، بدون مراقبت مناسب و نگهداری تیپ کارتریج، ممکن است دچار مشکل شوند؛ اگر تیپ ها آسیب ببینند، نمی توانید اطلاعات موجود در آن را بازیابی کنید. ما در این مطلب به بررسی ۱۰ مورد از بهترین شیوه های نگهداری تیپ کارتریج پرداخته ایم تا شما بتوانید به طور بهینه از این ذخیره ساز استفاده کنید.

۱)تهیه یک کپی از تیپ ها و نگهداری در خارج از محل اصلی

یک روش استاندارد این است که از تیپ ها نسخه پشتیبان تهیه کنید و سپس نسخه بکاپ را به خارج از محل اصلی نگهداری از دیتا کارتریج ها ارسال کنید. با این حال، توصیه می شود که یک کپی از تمام آن اطلاعات را نیز در سازمان نگه دارید. نگه داشتن یک کپی در محل تضمین می کند که می توانید به سرعت فعالیت های کسب و کارتان را بدون تجربه خرابی قابل توجه یا اختلال در خدمات و یا معطلی طولانی از سر بگیرید. نگهداری نسخه پشتیبان‌ داده‌ ها در محل برای بازیابی فوری استفاده می ‌شود، در حالی که پشتیبان‌ گیری از تیپ ها و ارسال و نگهداری آن در خارج از محل اصلی شما، می ‌تواند به بازیابی اطلاعات در صورتی که tape library در یک حادثه از بین رفته باشد، کمک کند.

۲)در نظر گرفتن محل مناسب برای نگهداری بکاپ دیتا کارتریج ها

همانطور که در مورد قبلی اشاره شد، نسخه های بکاپ تیپ کارتریج ها معمولاً خارج از محل اصلی نگهداری می شوند. بنابراین، باید در نظر بگیرید که چه مکانی برای نگهداری بک آپ های دیتا کارتریج ها بهتر است. یک منطقه جغرافیایی متفاوت و دور از سازمانتان را برای نگهداری بک آپ های دیتا کارتریج ها انتخاب کنید تا خطر آسیب پذیری از حوادث رخ داده در منطقه خودتان برای بکاپ های اطلاعات را به حداقل برسانید. با این حال، معیار اصلی برای انتخاب مکان خارج از محدوده اصلی به نیازهای کسب و کار شما وابسته است. در نهایت، تیپ ها باید در فاصله ایمن از محل تولید اصلی قرار گیرند تا از حفظ اطلاعات و بازیابی به موقع اطمینان حاصل شود.

مطالب مرتبط  معرفی 10 نرم افزار مفید برای تست سلامت هارد
محافظت و نگهداری تیپ کارتریج
۳)مطالعه و رعایت قوانین مربوط به نگهداری تیپ کارتریج

محیطی که دیتا کارتریج ها در آن نگهداری می شوند را کنترل کنید. اطمینان حاصل کنید که این محیط در معرض گرما، رطوبت، گرد و غبار، نور مستقیم خورشید و مواردی از این دست نباشد. محیط تعبیه شده برای ذخیره سازی اطلاعات شما باید دارای کنترلگر آب و هوا، ایمن و ضد حریق باشد تا آسیب تیپ را به حداقل برساند. اطمینان حاصل کنید که تیپ کارتریج ها دور از چاپگرها و دستگاه‌ های کپی که گرد و غبار کاغذ و تونر ایجاد می ‌کنند، نگهداری شوند. علاوه بر این، تیپ ها را از مسیرهای پرتردد مانند راه پله ها، راهروها، ورودی ها یا خروجی ها دور نگه دارید زیرا به سرعت آلوده می شوند. همچنین از نگهداری تیپ کارتریج ها در نزدیکی میدان های مغناطیسی و دستگاه هایی که می توانند میدان های مغناطیسی قوی ایجاد کنند، خودداری کنید.

۴)تمیز نگه داشتن تیپ ها

تیپ ها به تمیز کردن منظم نیاز دارند تا گرد و غبار و کثیفی نتوانند آن ها را آلوده کنند. البته تعداد دفعات تمیز کردن تیپ ها بر طبق دستورالعمل های ذکر شده محدود است. تمیز کردن بیش از حد می تواند منجر به تخریب و آسیب تیپ شود و بر یکپارچگی داده های شما تأثیر بگذارد. تمام مراحل و تعداد دفعات تمیز کردن را در یک دفترچه ثبت کنید تا از زمان تمام شدن دفعات تمیز کردن دیتا کارتریج ها آگاه شوید.

بیشتر بخوانید: ۶ نکته مهم برای نگهداری از Tape Drive

محافظت و نگهداری تیپ کارتریج
۵)حفظ و نگهداری لیست تمام دیتا کارتریج های داخل و خارج از محل ذخیره سازی

می توانید هر تیپ کارتریج را برچسب بزنید تا آنها را از یکدیگر متمایز کنید و بدانید اطلاعات مورد نیاز در کدام تیپ ذخیره شده اند. اطلاعات مهم مانند مدل تیپ، تاریخ تهیه نسخه پشتیبان از تیپ کارتریج و نام دسته داده های ذخیره شده داخل دیتا کارتریج را روی برچسب هر تیپ ثبت کنید. داشتن لیست موجودی می تواند در هنگام رخ دادن یک حادثه، در زمان شما صرفه جویی کند.

مطالب مرتبط  چگونه مشکل باز نشدن ورد (word) را به سرعت برطرف کنیم؟
۶)انجام تست بازیابی از نسخه بکاپ تیپ کارتریج ها

برای تأیید صحت محتوای نسخه بکاپ تیپ کارتریج های خارج از محل اصلی، یک بازیابی اطلاعات آزمایشی را اجرا کرده و بررسی کنید که فعالیت ‌های پشتیبان ‌گیری شما چه مشکلاتی را می تواند در پیش رو داشته باشد. تست پشتیبان ‌گیری دوره ‌ای می ‌تواند به شناسایی زودتر ناهماهنگی ‌ها و جلوگیری از هر گونه مشکل در آینده کمک کند.

۷)انتخاب  استراتژی پشتیبان گیری متناسب با نیازهای کسب و کار

تعداد دفعات پشتیبان ‌گیری، برنامه و زمان ‌بندی برای پشتیبان‌ گیری، استراتژی حفظ نسخه پشتیبان همه و همه باید در هنگام ایجاد یک استراتژی جامع پشتیبان ‌گیری در نظر گرفته شوند. به این ترتیب، نه تنها می توانید از محافظت از اطلاعات اطمینان حاصل کنید، بلکه از مشکل و آسیب زودرس برای تیپ کارتریج ها نیز جلوگیری کنید.

محافظت و نگهداری تیپ کارتریج
۸)نصب نرم افزار آنتی ویروس برای نگهداری تیپ کارتریج

به طور مرتب محیط تعبیه شده برای ذخیره سازی اطلاعات خود را اسکن کنید تا مطمئن شوید که از ویروسی نیست و سیستم شما به طور ایمن محافظت می شود.

یک آنتی ویروس قابل اعتماد می تواند به شناسایی و حذف هر گونه بدافزار از سیستم، حمله ویروس به سیستم، خراب کردن اطلاعات و اسیب به دیتا کارتریج شما جلوگیری کند.

۹)خارج کردن تیپ ها از درایو بعد از اتمام عملیات پشتیبان گیری

فراموش نکنید که اگر درایو در حال استفاده نیست، تیپ را از درایو خارج کنید. به یاد داشته باشید که دیتا کارتریج را در جعبه های محافظ خود قرار دهید. این نکته را نیز درنظر داشته باشید که از تیپ کارتریج مشخص شده برای نوع دستگاه تیپ خود استفاده کنید.

مطالب مرتبط  بررسی انواع دستگاه ذخیره سازی جهت بکاپ گرفتن اطلاعات
۱۰)کنترل دسترسی کارمندان به محل نگهداری تیپ کارتریج

از این موضوع اطمینان حاصل کنید که فقط کارمندان مورد اعتماد شما می توانند به محل ذخیره سازی تیپ کارتریج ها دسترسی داشته باشند. حداقل دو کارمند را تعیین کنید که مسئول نظارت بر عملیات پشتیبان گیری و بازیابی دیتا کارتریج ها باشند.

خرید، محافظت و نگهداری تیپ کارتریج

همانطور که می دانید، تیپ ها با وجود ادعاهای متعدد مبنی بر مرگ اجتناب ناپذیر آن ها، هنوز در دنیای دیجیتالی امروزی در حال استفاده شدن هستند.

اگر شما هم در کسب و کار خود نیاز به یک استراتژی جامع حفاظت از اطلاعات دارید و به دنبال دستگاه هایی برای ذخیره ایمن اطلاعات خود هستید، دیتا کارتریج ها بهترین انتخاب حال حاضر هستند. جهت اطلاع از قیمت دیتا کارتریج و تیپ درایوهای مدنظرتان و مشورت با متخصصان خبره در این زمینه، به صفحه استعلام قیمت ما مراجعه کنید.

محافظت و نگهداری تیپ کارتریج

رفرنس ها:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

021-88916789