تاریخچه شرکت شیائومی

تمرکز اصلی شرکت شیائومی از ابتدا بر ساخت گوشی‌های هوشمند با قیمت مقرون به صرفه و کیفیت بالا بود، ولی خلاقیت این کمپانی انتها نداشت و وارد سایر بازار‌های کالای الکترونیک و گجت هوشمند شد. در این بخش قصد داریم به تاریخچه شرکت شیائومی بپردازیم.

محصولاتی مثل پاور بانک شیائومی، تصفیه هوا شیائومی، انواع هدفون، هدست و هندزفری شیائومی، اسپیکر شیائومی، دوربین شیائومی، دستبند سلامتی شیائومی، لپ تاپ شیائومی، تبلت شیائومی و… همگی طیف کالایی شیائومی را شامل شدند. این کالا‌ها محصول شرکتی است که در سال ۲۰۱۰ به عنوان یک استارت آپ کوچک که ابتدا هدفش طراحی گوشی هوشمند بسیار ارزان قیمت و فروش آن‌ها از طریق اینترنت بود، وارد بازار شد. اما با اینکه بسیار دیر وارد بازار شد، در عمل نشان داد در چرخه رقابت حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

نخستین گوشی شیائومی تقریباً هم‌زمان با آیفون ۴s وارد بازار شد و به طرز عجیبی فروش موفقی داشت و نشان داد همیشه اولین بودن شرط موفقیت نیست؛ بلکه برای موفق شدن دلایل دیگری نیز لازم است. دلیل موفقیت بزرگ شیائومی را در استراتژی هوشمندانه آن می‌توان دید. شیائومی فقط و فقط به اینترنت تکیه کرد و برای تبلیغات و برندسازی خود از بستر شبکه‌های اجتماعی استفاده کرد، مورد بعد پشتیبانی قوی و سریع شیائومی بود که با برنامه‌ریزی و پلن تجاری به روز، سبب شد بسیار سریع و دقیق در میان قشر جوان کشور چین پذیرفته شود و خریداری گردد. کیفیت محصولات شیائومی نیز به قدری بالا است که آن را اپل چین یا اپل ۲ می‌شناسند. استراتژی بلند مدت شیائومی باعث شد تا طی چند سال در میان شرکت‌های برتر جهان دیده شود؛ بطوری که طی آماری سهم این شرکت از بازار گوشی‌های هوشمند جهان در حدود ۵٫۸ درصد است. در واقع این عدد نشان دهنده این است که شیائومی در رتبه ۵ جهان قرار دارد، رتبه پنجم برای شرکتی که در طی پنج سال به آن رسیده‌ بسیار شگفت‌انگیز و جالب است. در حال حاضر شیائومی حرف اول را در بازار گوشی‌های هوشمند چین می‌زند و خود را از برند‌های با سابقه و سرسختی مثل هواوی و لنوو بالاتر کشیده‌است.

مطالب مرتبط  Screen Mirroring چیست؟ راهنمای اسکرین میرورینگ کردن صفحه گوشی در رایانه

مطالعه بیشتر : نسخه ۱۲.۵ اینچی از لپ تاپ می نوت بوک ایر شیائومی

www.rasamco.ir

سخت افزار سازان رسام

021-88916789