امنیت تیپ استوریج

بررسی امنیت تیپ استوریج در برابر باج افزارها

اگرچه تعداد کمی از کمپانی ها و شرکت های بزرگ به صحبت و بررسی درباره تیپ استوریج ها می پردازند؛ اما هنوز نمی توان گفت که ذخیره سازی مبتنی بر tape از بین رفته است. در پی حملات مخرب باج افزارها به دیتای کسب و کارهای مختلف، نیاز به یک ذخیره ساز ایمن افزایش یافته است. ما در این مقاله به بررسی امنیت تیپ استوریج ها که آن ها را به گزینه ای مناسب در برابر باج افزار تبدیل میکند، میپردازیم.

با افزایش حملات متعدد باج افزارها، Tape به یک جایگزین مطمئن برای ذخیره و محافظت از اطلاعات حساس تبدیل شده است. تیپ ها تنها انتخاب مناسب برای پشتیبان گیری آفلاین نیستند؛ اما یک راه حل آرشیو آفلاین ایده آل و نسبتاً مناسب هستند.

با این حال، نوار نیز ایراداتی مانند کندی در سرچ و پیدا کردن اطلاعات دارد. البته ویژگی Linear Tape File System (LTFS) در فناوری LTO، سرعت جست و جوی دیتا در تیپ استوریج را بهبود میبخشد. همچنین متریال آسیب پذیر و شکننده ای دارد و باید توسط مدیران دیتاسنتر به دقت مراقبت شود. اما آیا این مشکلات تاثیری بر میزان تامین امنیت تیپ استوریج در برابر باج افزارها دارد؟ پاسخ این سوال خیر است؛ زیرا تیپ برای تامین امنیت اطلاعات ویژگی های توانمندی دارد که در ادامه آنها را بررسی میکنیم.

جهت مطالعه بیشتر در این
زمینه می توانید به مقاله تیپ
کارتریج، ذخیره سازی مبتنی بر نوار و مقرون به صرفه
مراجعه کنید
.

آیا Tape Storage از دیتا در برابر باج افزار محافظت میکند؟

میزانی که تیپ میتواند از اطلاعات در برابر حمله باج افزار محافظت کند به دو مورد بستگی دارد:

مطالب مرتبط  10 پلتفرم و سایت هوش مصنوعی در سال 2023

۱)چند نسخه از دیتا مانند: تعداد کپی های تیپ و… وجود دارد.

۲)نحوه استفاده از Tape به صورت: آنلاین یا در دیتاسنتر یا کاملا آفلاین

هدف از پشتیبان گیری آفلاین، جلوگیری از ارائه دهندگان باج افزار در دسترسی به دیتاست. باج افزار نوعی بدافزار است که اطلاعات سرقتی از یک سیستم کامپیوتری را رمزگذاری میکند و بازیابی آن ها را غیرممکن میسازد. حملات باج افزاری به روش های مختلفی اتفاق می افتد. این حملات اغلب از کلیک روی یک لینک در یک ایمیل ایجاد میشود.

مهاجمان لینک‌ های مملو از کدهای مخرب را به ایمیل ‌های سازمانی ارسال میکنند. سپس تلاش میکنند این ایمیل ها تا حد ممکن قانونی و متعارف به نظر برسند. همچنین باج افزار میتواند با آسیب مهاجم به حساب کاربری توسط سرقت رمز عبور، به سیستم ضربه بزند. پس ذخیره سازی مبتنی بر Tape به صورت آفلاین یک راه حل مناسب برای جلوگیری از دسترسی ارائه دهندگان باج افزار به اطلاعات شماست.

 از تابستان ۲۰۲۱، زمانی که حملات بزرگ باج ‌افزارها مورد توجه قرار گرفت، چندین متخصص ذخیره‌ سازی موضوع امنیت تیپ استوریج ها در برابر باج ‌افزار را مطرح کردند. بر اساس گزارش مختصری از IBM در مورد تیپ و حفاظت از اطلاعات آفلاین، Tape “موثرترین و مقرون به صرفه ترین روش” ارائه این نوع محافظت است. IBM همچنین از فناوری air-gapping به عنوان روشی آسان برای حذف اطلاعات تیپ ها از شبکه دیتاسنتر یاد میکند که آن را برای ارائه ‌دهندگان باج ‌افزار غیرقابل دسترس میسازد.

جهت مطالعه بیشتر در این زمینه می توانید به مقاله بررسی فناوری رمز گذاری کمپانی HPE جهت امنیت تیپ درایو مراجعه کنید.

مطالب مرتبط  Screen Mirroring چیست؟ راهنمای اسکرین میرورینگ کردن صفحه گوشی در رایانه
امنیت تیپ استوریج

نگرانی ها درباره امنیت تیپ استوریج در برابر باج افزار

با وجود تمام ویژگی های تیپ استوریج، برخی کارشناسان ذخیره سازی به پایداری Tape در بازار ذخیره سازها اعتقاد ندارند. هنری نیومن، نویسنده و متخصص فناوری در فضای ذخیره‌ سازی خاطرنشان میکند که دیسک ‌ها را نیز میتوان به راحتی برای محافظت از باج‌افزار آفلاین کرد و ارزانتر نیز هستند.

اما این بدان معنا نیست که تیپ ها جایگاهی برای تامین امنیت دیتا در برابر باج افزار ندارد. دو یا چند کپی آفلاین از Tape که در مکان های مختلف نگهداری شود، در صورت آسیب یا فاجعه میتواند روشی کم خطر برای بازگردانی اطلاعات مهم باشد.

همچنین اگر در بدترین حالت، شرکت شما تحت حمله باج افزارها قرار گیرد، همچنان اطلاعات خود را خواهید داشت. اما از آنجایی که زمان بازیابی به وسیله Tape کند است، احتمالا نتوانید دیتا را به موقع بازیابی کنید تا با هدف زمان بازیابی مورد نیازتان (RTO)  مطابقت داشته باشد. این موضوع به نوع ذخیره سازی بکاپ آفلاینی که استفاده میکنید بستگی دارد. شما باید به نسخه های کپی از تیپ ها در صورت بروز حادثه به سرعت دسترسی پیدا کنید. اگر نتوانید به سرعت دیتای حساس را بازیابی کنید، downtime یا همان زمان از کار افتادگی برای کسب و کارتان هزینه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: ۱۰ روش برای محافظت و نگهداری تیپ کارتریج

اهمیت بکاپ گیری و امنیت تیپ استوریج در عصر باج افزارها

صرف نظر از خود رسانه ذخیره سازی، تهیه کپی های متعدد از اطلاعات برای شرکت ها ضروری است. شرکت ها با ذخیره و نگهداری کپی اطلاعات به صورت آفلاین، میتوانند موضعی مطمئن در برابر باج افزار اتخاذ کنند. Tape یکی از راه حل هایی ست که کیفیت نگهداری اطلاعات را حفظ کرده و قیمت پایینی دارد.

مطالب مرتبط  بررسی و خرید تیپ لایبرری HPE

با این حال زمان بازیابی کند، آن را به گزینه ای مورد تردید برای نیازهای بازیابی با سرعت بالا تبدیل میکند. اما در نهایت با وجود سرعت کم و هر کاستی، تیپ استوریج همچنان یک گزینه بسیار قابل اطمینان و راه حلی برای محافظت از دیتا در حالت آفلاین و به دور از تهدید باج ‌افزار است.

امنیت تیپ استوریج

رفرنس ها:

1 دیدگاه دربارهٔ «بررسی امنیت تیپ استوریج در برابر باج افزارها»

  1. بازتاب: بررسی فناوری رمز گذاری کمپانی HPE جهت امنیت تیپ درایو - سخت افزار سازان رسام

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

021-88916789