شخصی سازی ویندوز 10

بهترین ابزار های شخصی سازی ویندوز ۱۰

یک سیستم عامل مورد آزمایش های گسترده ای قرار می گیرد که در بهترین و پایدارترین حالت خود قرار گیرد تا آن را به بازار عرضه کنند.اما اگر ظاهر ویندوز ۱۰ را دوست ندارید و میخواهید تغییری در آن ایجاد کنید خواندن این مقاله را به شما پیشنهاد می کنیم،در اینجا بهترین برنامه های تغییر ظاهر و شخصی سازی ویندوز ۱۰ را به شما معرفی می کنیم.

۱)Customizer God

Customizer God

این برنامه با ویندوز های ۷ و ۸ و ۱۰ سازگار است و هرگونه تغییری در رابطه با آیکون ها را برای شما انجام می دهد.در آن آیکون های جدیدی برای منوی استارت ، نوار وظیفه ، درایوهای شما ، باتری ، صفحه ورود ، زمان و تاریخ و موارد دیگر وجود دارد.

استفاده ار این برنامه ساده و آسان است برای این برنامه شما نیازی به دانش تخصصی خاصی ندارید فقط کافیست آن را روی سیستم خود نصب کنید و تغییرات دلخواه خود را اعمال کنید.

۲) TweakNow PowerPack

TweakNow PowerPack

این برنامه بیشتر برای کنترل و تغییرشیوه رفتار ویندوز ۱۰ است.به عنوان مثال می توانید خاموش کردن خودکار را تنظیم کنید که کامپیوتر شما را در زمان مشخص خاموش کند ، استفاده از رم سیستم شما را بهینه کند و یک برنامه میانبر مخصوص برای برنامه های فشرده CPU ایجاد کند که بطور خودکار بالاترین سطح اولویت CPU را اختصاص داده و به اندازه کافی رم آزاد کند.

یک ماژول Virtual Desktop دارد که به شما کمک می کند چهار نوع تنظیمات دسکتاپ را بصورت سفارشی تنظیم کنید بطوری که با شرایط و روحیه شما سازگار باشد.

مطالب مرتبط  بررسی 16 مورد از رایج ترین مشکلات ویندوز 10 و 11 + راه حل

همچنین دارای منویی با بیش از ۱۰۰ تنظیمات پنهان ویندوز،پاک کننده ریجستری و مدیریت راه اندازی مجدد دارد.

جهت مطالعه بیشتر در این زمینه می توانید به مقاله چگونه بدون نیاز به آنتی ویروس پولی کامپیوترمان را ایمن کنیم؟ مراجعه کنید.

۳) Winaero Tweaker

این برنامه یک برنامه شخصی سازی ویندوز ۱۰ است که چندین برنامه ی شخصی سازی قدیمی را در یک برنامه جمع کرده است.این برنامه دارای ویژگی های زیادی است که در قالب این مقاله نمی گنجد ولی تعدادی از آنها را اینجا آورده ایم که یک دید کلی نسبت به برنامه پیدا کنید:

  • جلوگیری از افزودن خودکار میانبرهای جدید
  • رنگ های سفارشی در قسمت شخصی سازی رنگ در برنامه
  • تغییر سایز اسکرول بار
  • غیرفعال کردن گزینه pin در منوی استارت
  • رمزنگاری فایل ها در منوی زمینه
  • تغییر سایز پنجره ها و فهرست ها

این برنامه علاوه بر ویندوز ۱۰ برای ویندوز های ۷ و ۸ نیز قابل استفاده است و هنوز هم در حال توسعه است و هر سه یا چهار ماه نسخه جدید آن منتشر می شود.

۴) Ultimate Windows Tweaker

Ultimate Windows Tweaker

این برنامه یک برنامه سبک و قابل حمل است که می توانید برای شخصی سازی ویندوز ۱۰ همچنین ۷ و ۸ قابل استفاده است.در واقع این برنامه یکی از بهترین ابزارهای سفارشی سازی ویندوز ۱۰ است که بیش از ۲۰۰ ترفند برای سفارشی سازی ویندوز به شما ارائه می دهد که شامل ترفندهایی مربوط به حریم خصوصی ، امنیت ، عملکرد ، منوی زمینه ، جستجو و موارد دیگر را خواهید یافت.

جهت مطالعه بیشتر در این زمینه می توانید به مقاله نحوه به اشتراک گذاشتن صفحه نمایش تلفن همراه با اسکایپ مراجعه کنید.

مطالب مرتبط  چگونه بدون شماره موبایل از چت جی پی تی استفاده کنیم؟

۵) Taskbar Tweaker

این برنامه بهترین برنامه ی شخصی سازی نوار وظیفه ی ویندوز ۱۰ است.

برخی از موارد سفارشی سازی نوار وظیفه ارائه شده توسط این برنامه عبارتند از :

  • مخفی کردن دکمه استارت
  • گروه بندی موارد پین شده
  • فعال و غیرفعال کردن مرتب سازی با کشیدن
  • حذف فضای بین آیکون ها
  • مخفی کردن دکمه ی Show Desktop

۶) Folder Marker

Folder Marker

این برنامه به شما این امکان را می دهد که با یک کلیک پوشه های رنگی بسازید،اما آپشن های این برنامه به همینجا ختم نمی شود همچنین می توانید برای پوشه ها اولویت تعیین کنید و برای آنها انواع مختلف اولویت بالا،اولویت پایین،تکمیل شده،مهم و خصوصی را انتخاب کنید.این ویژگی برای افرادی که روی پروژه های بزرگ کار می کنند و با تعداد زیادی پوشه و پرونده سر و کار دارند بسیار مناسب است.

۷) Rainmeter

Rainmeter

باید این هشدار را به شما بدهم که وقتی این برنامه را نصب کردید و نحوه کار و تنظیمات آن را یاد گرفتید دیگر کنار گذاشتن آن کار دشواری است.با این وجود اگر به دنبال راهی برای شخصی سازی دسکتاپ ویندوز ۱۰ هستید هیچ ابزاری بهتر از این برنامه نیست.

این برنامه روی پوسته کار می کند و تعدادی پوسته پیش فرض نیز برای افراد مبتدی قرار داده شده که بتوانند از آن استفاده کنند.

کانال تلگرام رسام

صفحه اینستاگرام رسام

www.rasamco.ir

سخت افزار سازان رسام

اخبار روز تکنولوژی

منبع : makeuseof

مطالب مرتبط  ChatGPT و همه نکاتی که درباره آن باید بدانید!

021-88916789