Msi Z370i Gaming Pro

نقد و بررسی مادربرد MSI Z370i Gaming Pro Carbon AC

Msi Z370i Gaming Pro

نقد و بررسی مادربرد MSI Z370i Gaming Pro Carbon AC

ما باید این موضوع مهم را به خاطر بسپاریم که برای برخی هنگام خریدن یک سیستم داشتن یک سری فاکتورهای خاص اهمیت بسزایی دارد، گاها ما وقتی دنبال یک برد خاصی هستیم به مدل هایی برمی خوریم که فقط به درد کاربران ویژه می خورند. فروشندگان و حتی سازندگان سیستم های بازی توصیه می کنند که بردهایی را انتخاب کنیم که حتما دارای قابلیت اورکلاک بوده و حداقل دارای ۴ پورت USB باشد و محض اطمینان یک پورت USB هم در جلوی پنل تعبیه شده باشد.

البته MSI Z370i Gaming Pro Carbon AC دارای همچین خصوصیاتی نیست.

علاوه بر ساخت با ظاهر و صورتی صاف و عالی با کلی از کنترلر ها و اسلات های  M.2 چنین بر می آید که  MSI تصمیم گرفته است که روی گسترش نظم دهی به سیستم ولتاژ هم در MSI Z370i Gaming Pro Carbon AC توجه ویژه داشته باشد. ما در روی این مادربرد یک پورت USB 3.0 (که البته MSI دوست دارد آنرا پورت USB 3.1 بنامیم) وجود دارد. یک پورت USB 2.0 ،۴ پورت ساتا و چند تا کانکتور متفرقه که نزدیک پنل I/O تعبیه شده اند. اگر بخواهیم بدانیم که چه چیزهایی زیر این برد تعبیه شده اند باید بگوییم که این امکانات با لامپ های LED RGB شروع می شوند.

ویژگیها:

نوع سوکت: LGA 1151

نوع پردازنده: Intel Z370

نوع ساخت: Mini ITX

منظم کننده ولتاژ: ۸ Phases

خروجی تصویر: (۱) HDMI 1.4, (1) DisplayPort 1.1a

درگاه های یو اس بی:۱۰Gbps: (1) Type-C, (1) Type A, 5Gb/s: (2) Type A; (2) USB 2.0

پورت های شبکه:(۱) Gigabit Ethernet, (2) Wi-Fi Antenna

مطالب مرتبط  امنیت سرور چیست؟ 7 مورد مهم برای تامین امنیت سرورها

پورت های صدا:(۵) Analog, (1) Digital Out

پورت های قدیمی:(۱) PS/2

پورت های دیگر:CLR_CMOS I/O-Panel Button

PCIe x16;(1) v3.0 (full bandwidth)

PCIe x8 :

PCIe x4:

PCIe x1:

CrossFire/SLI:✗

DIMM Slots : (۲) DDR4

M.2 Slots :(1) PCIe 3.0 x4, (1) Key-E (Filled)

U.2 Ports:

پورت های ساتا:(۴) ۶Gb/s

سوکت یو اس بی:(۱) v3.1, ((1) v3.0, (2) v2.0) v2.0

سوکت فن:(۲) ۴-Pin

رابط کاربری قدیمی:

رابط های دیگر کاربری:FP-Audio,TPM, RGB-LED, Corsair Addressable LED

پنل عیب یابی:

دکمه داخلی:

SATA/RAID Controllers:Integrated (0/1/5/10)

Ethernet Controllers:WGI219V PHY

Wi-Fi/Bluetooth Controllers :

Intel 8265 802.11ac 2×2 (867mb/s) / BT 4.2 Combo

کنترلر یو اس بی:ASM3142 PCIe 3.0 x2

HD Audio Codec :ALC1220

DDL/DTS Connect:

گارانتی: ۳ سال

بخش های زیر برد جایی تمام می شوند که تنها دو تا دیگر از خصوصیات جذاب آن قرار دارد: M.2 Connector و  Gigabit Ethernet PHY.

پنل I/O دیگر مثل سابق پیچیده نیست و با تبدیل USB نوع Type-C ،Type-A مدل ۳٫۱ نسل ۲  به USB 3.0 و دو تا USB 2.0 بسیار راحت تر کار کاربر را راه می اندازد.

بخش مختلف تشکیل دهنذه بخش منظم کننده ولتاژ هم در اطراف برد پخش هستند ولی ما در تعجب هستیم که چرا این برد فقط از یک درایو Single PCI 3.0*4 M.2 پشتیبانی می کند.

Msi Z370i Gaming Pro

 

با وجود یک پورت نوع C و  A نسل USB 3.1 و دو پورت USB 3.0 و USB 2.0 پنل I/O دیگر چون گذشته پیچیده نمی باشد. گرچه محدودیت های HSIO در  Z370 می تواند بهترین بهانه باشد برای اضافه کردن پورت USB 2.0 به پنل I/O که پر از بردهای ATX می باشد ولی Z370i Carbon AC  از آن استاندارد دور می باشد آنقدر هم دور که بازار عملگرای امروز این مورد را نادیده می گیرد.

مطالب مرتبط  ChatGPT و همه نکاتی که درباره آن باید بدانید!

ما همچنین یک پورت PS/2، که می توان از آن برای کیبوردها و یا ماوس های قدیمی که در منزل مانده اند استفاده کرد و یک کانکتور RJ45 برای کنترلر های قدیمی، دو تا آنتن Wi-Fi روی یک M.2 Key-E riser، پنج جک صدای آنالوگ و یک جک اپتیکال دیجیتال، یک پورت آداپتور دیجیتال صفحه نمایش که نهایتا در بالاترین رزولیشن خود یعنی  ۴۰۹۶×۲۳۰۴، فقط از ۲۴Hz پشتیبانی می کند و یک پورت خروجی HDMI که در نهایت رزولیشن خود یعنی ۴۰۹۶×۲۱۶۰ مقدار ۳۰Hz خروجی ارائه می کند و یک دکمه  CLR-CMOS.

این پیکربندی نشان می دهد که بازار هدف این برد بیشتر گیمرهای خانگی می باشد و از آنجایی که بیشتر کانکتورهای این مادربرد آنالوگ می باشد سیستم مورد استفاده برای سیستم صوتی فراگیر باید آنالوگ باشد.

Msi Z370i Gaming Pro

شاید MSI زمانی که تصمیم گرفت که یک حجم بزرگی از فضای پنل I/O  را در اختیار سرسیم و سوکت های داخلی قرار دهد

داشته سعی میکرده که فضای بیشتری در اطراف رگولاتور ولتاژ ایجاد کند. در آن فضا ما می توانیم یک سوکت چهارپین RGB پیدا کنیم، یک سوکت سه پین مناسب که به نرم افزار نور پردازی MSI اجازه میدهد نوار LED کورسیر و فن هایش را مدیریت و کنترل کند و یک سوکت تعریف نشده تحت عنوان JT1 و یک ست از پین ها که برای باتری ساعت استفاده میشود.

 

MSI Z370I  رسم Mini-ITX  در جاگذاری سوکت صدای پنل جلویی که در بالای اسلات کارت گرافیک و پشت Z370 PCH ،پنل جلویی USB 2.0 و سوکت های فن Cpu قرار دارد را دنبال کرده است.

مطالب مرتبط  خطاهای سرور hp  و نحوه عیب‌یابی آن‌ها + مشکلات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری

در بخش جلوی برد کانکتور USB 3.0 به طور عمود بر صورت برد قرار گرفته تا جلوی لوازم نصب رک و نگهدارنده هارد و یا Power را در کیس هایی که اینگونه بخش ها در جلوی کیس قرار میگیرند را نگیرد.در بالای آن دو تا از چهار پورت ساتا قرار گرفته و یک سوکت فن و همچنین گروه سوئیچ های LED.

و دو سوکت دیگر SATA در بین DRAM و  Z370 PCH که کاربر را مجبور می کند کمی کابل ها را برای تعویض DRAM کنار بزند و به زحمت بیفتد.

Msi Z370i Gaming Pro

البته در این زمینه MSI بسیار هوشمندانه عمل کرده و بخش چفت شدن سوکت ساتا را در کنار DIMM قرار نداده است ولی بسیاری از کاربران نیاز خواهند داشت که رم را کنار بزنند تا به پورت ساتا برسند.

MSi کاربری بخش Ac را در Z370I بسیار کوچک و مینیاتوری کرده و در نتیجه می تواند در داخل یک باکس دو یک گوشه ای با فاصله از دیگر بخش بر عکس سایز اصلی که بخش بزرگی از مادربرد را اشغال می کرد قرار گیرد.

و در نهایت کیت های نصیب شامل دو آنتن وای فای، قابل افزایش طول استاندارد RGB، کابل HD RGB، ۳ پین کورسیر، دو تا کابل ساتا، استیکر های لیبل کابل و CD درایور ها.

برای خرید و مشاوره در مورد این محصول با کارشناسان رسام تماس بگیرید.

Msi Z370i Gaming Pro

www.rasamco.ir

سخت افزار سازان رسام

منبع:tomshardware

021-88916789