مشخصات USB 4.0 به صورت رسمی اعلام شد

مشخصات USB 4.0 در اختیار رسانه ها قرار گرفت. این پورت دارای سرعت انتقال داده برابر با ۴۰ مگابیت در ثانیه است.

اینتل امروز به صورت رسمی اعلام کرد با گروه USB برای مشخصات پروتکل تاندربولت ۳ همکاری می کند. در همین راستا مشخصات USB 4.0 در اختیار رسانه ها قرار گرفته است. USB4 قادر به انتقال اطلاعات با حداکثر سرعت ۴۰ مگابیت بر ثانیه بوده که تفاوتی با تاندربولت ۳ ندارد.

استاندارد جدید با USB 3.2 ،USB 2.0 و تاندربولت ۳ سازگار است. در گذشته شاهد معرفی USB 3.0 و USB 3.1 بودیم؛ با این حال هم اکنون این پورت ها با نام USB 3.2 شناخته می شوند.

مطالعه بیشتر : معرفی انواع USB و تکنولوژی Thunderbolt

نامگذاری جدید بدین صورت بوده که USB 3.0 با نام USB 3.2 Gen 1 و USB 3.1 با نام USB 3.2 Gen 2 شناخته می شود. علاوه بر این موارد، شاهد نامگذاری USB 3.2 Gen 2×۲ برای انتقال اطلاعات با سرعت ۲۰ مگابیت در ثانیه نیز هستیم. این پورت از کابل های USB Type-C برای انتقال اطلاعات دو مسیره و یا کابل های تاندربولت ۳ برای انتقال اطلاعات ۴۰ گیگابابیت بر ثانیه استفاده می کند.

مدیر گروه USB در رابطه با USB 4.0 اعلام کرده است:

هدف اصلی ما برای USB، ترکیبی از بهترین تجربه کاربری برای انتقال اطلاعات، تصویر و همچنین مصرف انرژی بهینه است. برای دستیابی به این هدف، به دنبال توسعه کابل های کارآمد و کاربرپسند نیز هستیم. USB 4.0 تجربه کاربری را بهبود می دهد و باعث بهینه سازی انتقال اطلاعات و تصویر توسط یک پورت می شود. این استاندارد باعث افزایش دو برابری سرعت انتقال اطلاعات خواهد شد.

در حال حاضر USB 4.0 تنها توسعه دهندگان را هدف گرفته و مشخصات نهایی و کامل آن در اختیار رسانه ها قرار نگرفته است. انتظار می رود در اواسط سال جاری میلادی اطلاعات کامل این استاندارد به اینترنت راه پیدا کند و همچنین با برند و بازاریابی آن نیز روبه‌رو شویم.

مطالب مرتبط  AMD  در مقابل  INTEL: بهترین CPU سال 2023 کدام است؟

مطالعه بیشتر : مشخصات فناوری USB4

www.rasamco.ir

سخت افزار سازان رسام

منبع : neowin

021-88916789