آموزش حل مشکل نمایش زیرنویس فارسی در تلویزیون

اگر زیرنویس های فارسی در تلویزیون شما به درستی نمایش داده نمی شوند، این مطلب را بخوانید. در ادامه به نحوه برطرف کردن مشکل نمایش زیرنویس فارسی در تلویزیون می پردازیم. همراه ما باشید.

این روزها تلویزیون ها نسبت به نسل های قبل پیشرفت فراوانی داشته اند و هر بار با یکسری قابلیت جدید روانه بازار می شوند. یکی از این قابلیت ها که برای افراد تبدیل به یک اصل مهم شده، پشتیبانی تلویزیون ها از مالتی مدیا بوده که به لطف حضور درگاه USB و توانایی های بی سیم به آن ها اضافه شده است.

اگر تلویزیون شما از درگاه USB و فرمت های ویدیویی پشتیبانی کند، به راحتی می توانید با یک فلش دیسک کوچک انواع فیلم ها را در آن تماشا کنید. علاوه بر این ها، در تلویزیون های نسبتا جدید ویژگی پشتیبانی از زیرنویس هم اضافه شده که افراد می توانند آن را همزمان با فایل تصویری اجرا کنند.

جهت مطالعه بیشتر در این زمینه می توانید به مقاله ۴ راه جالب برای تمرکز روی کار در خانه و دورکاری مراجعه کنید.

با وجود پشتیبانی اکثر تلویزیون های جدید از زیرنویس، سازگاری آن ها با زبان فارسی گاها می تواند مشکل ساز باشد. به عنوان مثال امکان دارد حرف های فارسی در زیرنویس به صورت علامت سوال نمایش داده شود و یا اصلا چیزی اجرا نشود. برای رسیدگی به این مشکل راهکاری وجود دارد که در ادامه آن را مرحله به مرحله توضیح می دهیم.

۱- بعد از دانلود فایل زیرنویس SRT خود، آن را توسط برنامه Notepad ویندوز اجرا کنید.

مطالب مرتبط  چگونه با 5 ترفند پاورپوینت بر این نرم افزار مسلط شویم؟ + آموزش پاورپوینت

۲- بدون ایجاد تغییر در محتوای فایل، روی گزینه File و سپس Save As کلیک کنید.

۳- از قسمت Encoding پنجره باز شده، گزینه Unicode را انتخاب کنید.

۴- فایل متنی را در محل قرارگیری فایل ویدیویی ذخیره کنید.

جهت مطالعه بیشتر در این زمینه می توانید به مقاله چگونه رمز وای فای مودم خود را تغییر دهیم؟ مراجعه کنید.

با طی مراحل بالا مشکل نمایش زیرنویس فارسی در تلویزیون به طور کامل حل خواهد شد. در صورتی که همچنان زیرنویس به درستی نمایش داده نمی شود، به نکات زیر توجه کنید:

  • فایل SRT و فایل ویدیویی باید نام یکسان داشته باشند. بهترین کار این است که با کپی کردن نام یکی از فایل ها، هر دو را هم اسم کنید.
  • در منوی تنظیمات مربوط به زیرنویس در تلویزیون، معمولا بخشی برای انتخاب زبان موجود است. در این بخش حتما گزینه فارسی یا در صورت نبود، عربی را انتخاب کنید.
  • در صورتی که مشکل نمایش زیرنویس فارسی در تلویزیون شما برطرف نشد، می توانید زیرنویس SRT خود را به صورت هارد ساب دربیاورید و به ویدیو بچسبانید. برای این کار از برنامه های تبدیل کننده فرمت مانند Wondershare می توان استفاده کرد.

www.rasamco.ir

سخت افزار سازان رسام

021-88916789