نسل ششم لپتاپ های مخصوص کار HP با بدنه آلومینیومی و پردازنده رایزن معرفی شد

شرکت HP امروز از نسل ششم لپتاپ های مخصوص کار خود رونمایی کرد و با حذف امکان انتخاب چیپست های ساخت اینتل، در این بخش از بازار به طور کامل به استفاده از پردازنده های AMD رایزن روی آورد.

مدل های جدید با نام ProBook 445 G6 و ProBook 455 G6 از نظر سخت افزاری کاملاً مشابه هستند و تنها از نظر ابعاد و وزن تفاوت دارند که ۴۴۵ با نمایشگر ۱۴ اینچی و وزن ۱٫۶ کیلوگرم و ۴۵۵ با نمایشگر ۱۵٫۶ اینچی و وزن ۲ کیلوگرم به دست مشتریان خواهند رسید. حاشیه نمایشگر نیز در این دو مدل چندان باریک نیست اما HP از یک جفت اسپیکر پر قدرت در قسمت بالای کیبورد ضد آب لپتاپ های جدید استفاده کرده است.

هر دو مدل همچنین از بدنه آلومینیومی برخوردار هستند و با بهره مندی از لولای مخصوص، تا ۱۸۰ درجه باز می شوند. اما نمایشگر این لپتاپ ها به خصوص در مدل پایه چندان مشخصات جالبی ندارد و با رزولوشن ۱۳۶۶ در ۷۶۸، روشنایی ۲۲۰ نیت و پوشش ۶۷ درصدی گاموت رنگی sRGB صرفاً برای انجام امور روزمره کافی به نظر می رسد. البته امکان سفارش نمایشگر با رزولوشن تمام اچ دی نیز وجود دارد اما روشنایی تصویر و رنگ های قابل نمایش ارتقا پیدا نمی کنند.

از نظر سخت افزار به کار رفته، انواع چیپست رایزن سری ۲۰۰۰ شامل رایزن ۳ ۲۲۰۰U، رایزن ۵ ۲۵۰۰U و رایزن ۷ PRO 2700U قابل سفارش بوده که با گرافیک های رادئون وگا ۳، رادئون وگا ۸ و رادئون RX وگا ۱۰ همراه می شوند. رم ۱۶ گیگابایتی در کنار حافظه SSD با ظرفیت ۵۱۲ گیگابایت هم از دیگر مشخصات نسل ششم لپتاپ های مخصوص کار HP هستند که انجام اکثر امور روزمره در شرکت های کوچک را ممکن می کنند.

لازم به ذکر است که رایانه های قابل حمل مورد بحث با برخورداری از پورت USB-C (برای شارژ)، دو درگاه USB 3.1 و یک USB 2.0 در کنار پورت ایترنت (RJ45)، درگاه کارت حافظه SD، جک ۳٫۵ میلیمتری هدفون و HDMI 1.4 لیست کاملی از توانایی های ارتباطی را ارائه می کنند.

گفتنی است لپتاپ های ProBook 445 G6 و ProBook 455 G6 که به ادعای HP با یک بار شارژ باتری تا ۱۱ ساعت کار می کنند، از هفته آینده با قیمت پایه ۵۴۹ دلار روانه بازار خواهند شد.

www.rasamco.ir

سخت افزار سازان رسام

منبع : Toms Hardware

021-88916789