غیر فعال کردن بروزرسانی ویندوز 10

غیر فعال کردن بروزرسانی ویندوز ۱۰

غیر فعال کردن بروزرسانی ویندوز ۱۰ برای سیستم شما نیاز است؟ ما اینجا ۳ روش را به شما آموزش می دهیم که بوسیله آنها می توانید آپدیت ویندوز ۱۰ را غیرفعال کنید.

بر کسی پوشیده نیست که مایکروسافت جای بسیاری از منوها و مطالب و بخش ها را در ویندوز ۱۰ تغییر داده است. بسیاری از این جابجایی ها از بخش Control panel به منوهای مستقل جا به جا شده اند و در برخی موارد بعضی از آپشن ها بطور کامل حذف شده اند.

در ویندوز ۱۰ بخش بروزرسانی از منوی کلاسیک Control panel به منوی مستقلی انتقال داده شده است.

البته بخش Control panel در ویندوز ۱۰ هم حضور دارد ولی با کمی تغییرات; مثلا برای برخی از منوها باید حتما به آنجا مراجعه کنید ولی برخی منوهای آشنا مانند بروزرسانی از این بخش کنار گذاشته شده اند و به جای دیگری انتقال داده شده و صاحب یک منوی مستقل شده اند.

در ویندوزهای قبلی ما می توانستیم انتخاب کنیم که در چه بخشی چه چیزی دانلود و نصب شود، ولی در ویندوز ۱۰ کاربران دسترسی بسیار کمی به این چیزها دارند یا اصلا ندارند. شما فقط می توانید انتخاب کنید چه بخش هایی از آپدیت های دانلود شده نصب شوند ولی نمی توانید انتخاب کنید که چه بخشی از بسته بروزرسانی دانلود شود یا نشود و یا اینکه نمی توانید دانلود بروزرسانی ها را غیر فعال کنید.

ولی اگر به هر دلیلی مثلا گرفتن جلوی مصرف حجم اینترنتتان بخواهید این بخش را غیر فعال کنید، باید به یکی از ۳ روش زیر این کار را انجام دهید:

مطالب مرتبط  آیا ویندوز 12 رایگان خواهد بود؟

۱-روش اول: تغییر نوع شبکه به Metered connection

۲-روش دوم: استفاده از Group policy و بستن جلوی دانلود های بروزرسانی اتوماتیک

۳-روش سوم: بطور کامل غیر فعال کردن آپدیت های ویندوز ۱۰

تغییر نوع شبکه به Metered(محدود)

بطور پیش فرض ویندوز ۱۰ در حالت شبکه محدود (Metered connection) بخش بروزرسانی را غیرفعال می کند. بطور کلی وقتی شبکه شما در حالت محدود است دانلود بسته های بروزرسانی را متوقف می کند. برای استفاده از این روش شما می توانید نوع اتصال به شبکه خود را روی Metered connection تنظیم کنید.

استفاده از Metered connection به این معناست که شما انتخاب می کنید که تنها برخی از گزینه ها، منوها و دیوایس ها بتوانند از اینترنت استفاده کنند که همه آنچه شما به عنوان استفاده معمول از اینترنت لازم دارید، در این محدودیت جای نخواهند گرفت و حق استفاده خواهد داشت در حالیکه بخش بروزرسانی این حق را در این روش ندارد.

استفاده از رجیستری (Registry) برای غیر فعال کردن بروزرسانی ویندوز ۱۰

در این روش ما قصد داریم از Local Group Policy Editor برای غیر فعال کردن بروزرسانی ویندوز ۱۰ استفاده کنیم.

از زمانی که منوی Group Policy Editor در ویندوز ۱۰ خانگی وجود ندارند این روش در ویندوز ۱۰ خانگی قابل استفاده نیست.

قدم اول: منوی Local policy group Editor را باز کنید برای اینکار می توانید:

عبارت Edit Group policy را در بخش جستجوی Taskbar و یا Start تایپ کنید و Enter را فشار دهید و یا به جای اینکار منوی Run را باز کنید و عبارت Gpedit.msc تایپ کنید و Enter را فشار دهید.

مطالب مرتبط  آیا ویندوز 12 رایگان خواهد بود؟

قدم دوم: مراحل زیر را دنبال کنید:

Computer Configuration> Administrative Templates> Windows Components> Windows Update

قدم سوم: در سمت راست Configure Automatic Updates کلیک کنید تا Properties آن باز شود.

قدم چهارم: Enabled option را انتخاب کنید، زیر Configure automatic Updating; آپشن دوم با عنوان Notify for download and notify for install را انتخاب کنید بقیه تنظیمات را دست نزنید.

دکمه Apply را کلیک کنید. همانطور که قبلا گفته شد این روش بخش دانلود و بروزرسانی را غیرفعال نمی کند بلکه کاری می کند که وقتی بروزرسانی در دسترس است به شما اطلاع دهد و شما براحتی بتوانید اجازه دهید که بسته بروزرسانی دانلود شود یا نه.

وقتی این آپشن فعال است،شما تنظیماتی را می بینید که با پیام مدیریتی شما مدیریت می شوند.

غیر فعال کردن دائمی بخش بروزرسانی ویندوز ۱۰

این بهترین روش برای غیر فعال کردن بروزرسانی ویندوز ۱۰ می باشد. در این روش بطور کلی قسمت های مربوط به چک کردن بروزرسانی، دانلود و نصب بروزرسانی ویندوز ۱۰ و سایر برنامه های این حوزه از قبیل Windows Defender غیرفعال می شود.

قدم اول: کلمه Services را در منوی Start و یا جستجوی Task bar نوشته و Enter را فشار دهید. و یا به جای اینکار Services.msc را در باکس Run نوشته و Enter را بزنید تا بخش Services باز شود.

 

قدم دوم: اینجا دنبال سرویسی به نام Windows Update بگردید و روی آن کلیک راست کنید. روی Properties کلیک کنید تا پنجره محاوره Properties باز شود.

قدم سوم: حالا اینجا Startup Type رو به Disabled تغییر دهید. روی Apply کلیک کنید و اجازه دهید تا کامپیوتر Restart شود.

مطالب مرتبط  آیا ویندوز 12 رایگان خواهد بود؟

از الان به بعد بخش بروزرسانی ویندوز ۱۰ غیرفعال می باشد.

www.rasamco.ir

سخت افزار سازان رسام

منبع: intowindows

021-88916789