کالبدشکافی اندروید Q از رکوردر صفحه داخلی و قابلیت‌هایی جدید حکایت می‌کند

حالا که بیشتر از همیشه به انتشار نسخه پیش‌نمایش اندروید Q نزدیک هستیم، دیگر آمدن اخبار تازه از این نسخه سیستم عامل کسی را غافلگیر نمی‌کند. با این وجود، به لطف وبسایت ۹to5Google که اخیرا به کالبدشکافی اندروید Q پرداخته، حالا پیش از عرضه پیش‌نمایش دقیقا می‌دانیم با چه چیزی مواجه خواهیم شد.

اولین نکته کشف شده توسط ۹to5Google، وجود یک ضبط کننده صفحه (اسکرین رکوردر) بومی جدید در این نسخه اندروید بوده است. البته سیستم عامل گوگل مدت‌هاست که این ویژگی را ارائه می‌کند، ولی تا امروز برای راه‌اندازی آن باید از یک دستور ADB روی رایانه استفاده می‌کردید. حالا به نظر می‌رسد که در اندروید Q، یک رکوردر سیستمی مشابه چیزی که در iOS دیده‌ایم در اختیارتان قرار می‌گیرد.

مطالعه بیشتر : سامسونگ اندروید اوریو را برای گلکسی A8 2018 ارائه می‌کند

اندروید Q

مطابق شواهدی که بدست آمده، اسکرین رکوردر در ابتدا برای ضبط و ذخیره تصاویر مجوزهای لازم را از شما می‌گیرد. در حین ضبط هم می‌توانید نوتیفیکیشن برنامه، کنترل‌های شروع و توقف، آیکن اشتراک‌گذاری ویدیو و گزینه‌ای برای صداگذاری همزمان در حین ضبط را هم مشاهده نمایید. ۹to5Google همچنین تأیید کرده که اندروید Q، از ویژگی بازگشایی صفحه به کمک تشخیص چهره هم پشتیبانی به عمل می‌آورد.

اما تغییر دیگر، در منوی دکمه پاور اندروید Q اتفاق افتاده. در اندروید پای آیکن جدیدی برای گرفتن اسکرین‌شات به این منو اضافه شده بود، اما به نظر می‌رسد که حالا در اندروید Q شاهد میان‌بری برای دسترسی به منوی تماس‌های اضطراری در اپلیکیشن شماره‌گیر نیز هستیم. دیگر تغییرات سیستم عامل نیز روی امنیت آن متمرکز شده‌اند؛ از جمله گزینه Sensor Privacy در منوی Quick Settings که بعضی حسگرهای گوشی را موقتا غیر فعال می‌کند.

مطالب مرتبط  معرفی جدیدترین نرم افزار رایگان شخصی سازی ویندوز

همچنین اندروید Q اپلیکیشن‌هایی که مشغول استفاده از موقعیت جغرافیایی و میکروفون شما هستند را هم با ارسال پیام، برجسته می‌کند. بنابراین می‌توانید کنترل بیشتری روی آن‌ها داشته و آسان‌تر از همیشه دسترسی‌شان به سیستم عامل را قطع کنید.

و در نهایت به نظر می‌رسد که اندروید جدید خود را برای اینترنت ۵G و استاندارد WPA3 نیز آماده می‌کند، چرا که آیکن‌های ۵G و +۵G درون فایل‌های سیستم عامل مشاهده شده‌اند. در مورد نسخه سیستم عامل هم از اطلاعات بدست آمده در حالت دموی System UI، اینطور برداشت شده که اندروید Q نسخه ۱۰ این سیستم عامل خواهد بود.

مطالعه بیشتر : در اندروید Q ژست‌های حرکتی جایگزین دکمه بازگشت می‌شوند

www.rasamco.ir

سخت افزار سازان رسام

منبع : Android Authority

021-88916789