سیستم عامل جدید گوگل با نام Pie (پای)

سیستم عامل جدید گوگل با نام Android P یا Android Pie تنها برای گوشی های پیکسل این شرکت معرفی شد.

به گزارش سایت رسام گوگل سیستم عامل جدید خود را نام گذاری و معرفی کرد که البته اندروید جدید فعلا تنها بر روی گوشی های پیکسل قابل به روز رسانی است.

همچنین اگر عضو پروژه ی بتا اندروید بوده و صاحب سایر برندهای موبایل یا تبلت های هوشمند (سونی ، اچ تی سی ، سامسونگ و … ) هستید ، میتوانید اندروید ۹ را در دستگاه خود تجربه کنید .

سیستم عامل جدید گوگل به زودی با توجه به کمپانی تولید کننده دستگاه هوشمند شما ارائه خواهد داد و باید منتظر ارائه این نسخه جدید از کمپانی تولید کننده دستگاه هوشمند خود باشید.

البته طبق روال گذشته این بروز رسانی برای تمام دستگاه های اندرویدی قابل ارائه نبوده و ممکن است هیچگاه دستگاه هوشمند شما اندروید ۹ را دریافت نکند!

 برخی از قابلیت های جدید اندروید ۹

سیستم جدید ناوبری در اندروید ۹

این سیستم قرار است جایگزین سه کلید اصلی ( خانه ، برگشت ، مرور برنامه های درحال اجرا ) بشود. به این ترتیب برای جابجای میان اپ ها می توان با سوایپ کردن به مرور آن ها پرداخت که از طریق یک سیستم تطبیق پذیر این موضوع امکان پذیر شده .

بطور مثال با سوایپ به بالا می توان اپ های درحال اجرا و پر استفاده را مشاهده کرد و با سوایپ برای دفعه دوم میتوان به منو برنامه ها دسترسی داشت .

نکته مهم این است که می توان در صورت لزوم سیستم قدیمی ناوبری را فعال کرد و طبق روال قبل ، از آن استفاده کرد .

مطالب مرتبط  آیا ویندوز 12 رایگان خواهد بود؟

ابزار انتخاب هوشمند متن در اندروید ۹

انتخاب متن هوشمندانه تر عمل کرده و با توجه به متن انتخاب شده در دستگاه پیشنهاداتی به کاربر ارائه میدهد . بطور مثال اگر در متن انتخاب شده ای که قصد ویرایش یا کپی کردن آن را داشته باشیم کلمه ی “تصویر”  وجود داشته باشد ، سیستم عامل پیشنهاد اجرای اپ گالری را می دهد .

قابلیت Do Not  Disturb جدید در اندروید ۹

در قابلیت جدید Do Not Disturb علاوه بر امکانات قبلی ، می توان اعلان های تصویری را نیز محدودتر کرده و مدیریت بیشتری کرد .

مطالعه بیشتر : افشای تصاویری از رابط کاربری سیستم عامل Ark OS هواوی

www.rasamco.ir

سخت افزار سازان رسام 

منبع: dimanertebat

021-88916789