اینسپایرون

دل از ۴ لپ‌ تاپ‌ اینسپایرون مجهز به پردازنده رایزن رونمایی کرد

اینسپایرون شرکت دل به‌تازگی چهار لپ‌تاپ ۱۷ اینچی جدید کرده است که از پردازنده‌های رایزن ۳ و ۵ ساخت AMD و پردازنده‌ی گرافیکی وِگا بهره می‌برند.

لپ‌ تاپ‌ اینسپایرون مجهز به پردازنده رایزن

دل اخیرا چهار محصول جدید از خانواده لپ‌تاپ‌های اینسپایرون معرفی کرده است. مهم‌ترین ویژگی متمایزکننده آن‌ها از سایر محصولات این خانواده، پردازنده‌های ساخت شرکت AMD به شمار می‌رود. دل تصمیم گرفته است از رایزن ۵ نسخه ۲۵۰۰U به همراه گرافیک وگا ۸ و رایزن ۳ نسخه ۲۲۰۰U به همراه گرافیک وگا ۳ در این لپ‌تاپ‌ها استفاده کند که اولین دستگاه‌های ساخت این شرکت با این نوع APU به شمار می‌روند. برای هر پردازنده، دو مدل مجزا معرفی شده است

تمامی لپ‌تاپ‌ها از نمایشگر ۱۷.۳ اینچی با رزولوشن فول اچ‌دی بهره می‌گیرند. نمایشگر این محصولات که کمی بزرگ‌تر از استاندارد رایج ۱۵.۶ اینچی لپ‌تاپ است، موجب شده در رده لپ‌تاپ‌های عریض قرار گیرند. پنل استفاده‌شده برای نمایشگر از نوع LED-backlit  است و مات بودن آن موجب جلوگیری از بازتاب نور در محیط‌های روشن می‌شود. همه دستگاه‌ها در رنگ نقره‌ای پلاتینیوم عرضه می‌شوند.

در قسمت درگاه‌ها شاهد دو پورت USB 3.1 نسل اول به همراه یک پورت USB 2.0 هستیم که در کنار آن‌ها HDMI و ورودی حافظه SD وجود دارد. وجود درایو نوری، وای-فای دوبانده و باتری ۳ سلولی ۴۲ وات ساعتی از دیگر مشخصات سری Inspiron 17 5000 است. حافظه ذخیره‌سازی و رم نیز در نسخه‌های مختلف، تفاوت دارد.

مطالعه بیشتر : CPU های برتر با قیمت کمتر از ۱۰۰ دلار

مدل پایه مجهز به رایزن ۳ به حافظه رم ۸ گیگابایتی و یک ترابایت حافظه با چرخش ۵۴۰۰ دور در دقیقه مجهز شده است. نسخه قوی‌تر از ۱۲ گیگابایت حافظه رم با همان مقدار حافظه داخلی بهره می‌گیرد. اما محصول دارای رایزن ۵ تنها با ۱۶ گیگابایت رم از نوع DDR4 و فرکانس ۲۴۰۰ در کنار ۲ ترابایت حافظه عرضه می‌شود. تفاوت قیمت ۱۰۰ دلاری این دو نسخه به دلیل بسته پشتیبانی ویژه دل ذکر شده است و هیچ گونه اختلاف سخت‌افزاری بین آن‌ها مشاهده نمی‌شود. شاید نبود حافظه SSD در هیچ یک از نسخه‌ها برای برخی کاربران دلسرد کننده باشد.

پردازنده Ryzen 3 Ryzen 3 Ryzen 5 Ryzen 5
گرافیک Vega3 Vega3 Vega5 Vega5
حافظه ۱ ترابایت ۱ ترابایت ۲ ترابایت ۲ ترابایت
رم ۸ گیگابایت ۱۲ گیگابایت ۱۶ گیگابایت ۱۶ گیگابایت
نمایشگر ۱۷.۳ اینچ ۱۷.۳ اینچ ۱۷.۳ اینچ ۱۷.۳ اینچ
رزولوشن ۱۰۸۰×۱۹۲۰ ۱۰۸۰×۱۹۲۰ ۱۰۸۰×۱۹۲۰ ۱۰۸۰×۱۹۲۰
قیمت ۶۷۹.۹۹ دلار ۷۲۹.۹۹ دلار ۸۹۹.۹۹ دلار ۹۹۹.۹۹ دلار

نظر شما در این خصوص چیست؟

www.rasamco.ir

سخت افزار سازان رسام

منبع:tomshardware

021-88916789