آدرس های ipv4 تمام شد

آدرس های IPv4 جهانی تمام شدند

اتمام IPv4 های جهانی از مدت ها قبل پیش بینی شده بود که بالاخره اتفاق افتاد و تمام ۴٫۳ میلیارد آنها اختصاص داده شدند.این به این معناست که هیچ آدرس دیگری وجود ندارد که به ISP ها و ارائه دهندگان زیرساخت شبکه های بزرگ اختصاص داده شود.

این روند از دهه ی ۸۰ پیش بینی شده بود و انتظار میرفت در سال ۲۰۱۲ این اتفاق بیفتد و IPv4 ها تمام شوند.

با این حال تمام فضاهای این آدرس ها به پنج ثبت منطقه ای اینترنتی AFRINIC برای آفریقا ، ARIN برای قطب جنوب ، کانادا ، بخش هایی از کارائیب ، و ایالات متحده ، APNIC شرق آسیا ، اقیانوسیه ، آسیای جنوبی و آسیای جنوب شرقی ، اکثر LACNIC از کارائیب و همه آمریکای لاتین و در آخر RIPE NCC برای اروپا ، آسیای میانه ، روسیه و غرب آسیا اختصاص داده شده است.

پس از مدت کوتاهی این بخش ها همه IPv4 های خود را اختصاص دارند و IPv4 هایشان تمام شد.  در ۱۵ آوریل ۲۰۱۱ ، آسیا و اقیانوسیه (APNIC )  آخرین IPv4 خود را اختصاص داد ، در ۱۴ سپتامبر ۲۰۱۲ برای اروپا ، خاورمیانه و آسیای مرکزی (RIPE NCC)،در ۱۰ ژوئن ۲۰۱۴ برای آمریکای لاتین و کارائیب (LACNIC) ،و در تاریخ ۲۴ سپتامبر ۲۰۱۵ برای آمریکای شمالی ،و سرانجام امروز ، اروپا RIPE NCC آخرین IPv4 خود را اختصاص داد.

این خبر در یک ایمیل ارسالی از طرف نیکولاس پدیادییت اعلام شد :

همکاران عزیز
امروز ، در ۱۵:۳۵ UTC + 1 در ۲۵ نوامبر ۲۰۱۹ ، ما آخرین IPv4  باقی مانده خود را اختصاص دادیم.اکنون آدرس های IPv4 تمام شده اند.

مطالب مرتبط  رونمایی از لوگوی جدید رسام

اطلاعیه ما برای اوپراتور های شبکه خیلی تعجب آور نیست زیرا اتمام IPv4ها مدتهاست که توسط جامعه RIPE پیش بینی و برنامه ریزی شده بود.در واقع این مدیریت مسئولیت RIPE بوده است که توانسته هزاران شبکه جدید را پس از اتمام /۸ در سال ۲۰۱۲ در منطقه خدمات خود با /۲۲ اختصاص دهد.

از نظر تئوری اتمام IPv4 ها به این معنی نیست که هیچ وسیله ی جدید IPv4 نمی تواند به اینترنت متصل شود اما در عمل برخی از این عوامل این مسئله را غیر قابل حل می کند.

اول اینکه میتوان آدرس های IPv4 را بازیابی و استفاده مجدد کرد،مورد دوم وجود NAT ها هستند که اجازه استفاده آدرس IP پشت روتر را به شما می دهند و آخرین مورد استفاده از IPv6 است که اکنون به خوبی برقرار شده است.

کانال تلگرام رسام

صفحه اینستاگرام رسام

www.rasamco.ir

سخت افزار سازان رسام

اخبار روز تکنولوژی

منبع : mspoweruser

021-88916789