ثبت یک ایده عجیب دیگر از سامسونگ؛ نمایشگری تاشو با ۴ وجه

تلفن های هوشمند تاشو قیمت گزافی دارند و هنوز چندان فراگیر نشده اند. براساس اعلام گوگل این گوشی ها حتی مورد مصرف واضحی هم در شکل امروزی شان ندارند. اما هیچیک از این دلایل نمی توانند مانع از رویا پردازی شرکت ها در این باره شوند و طرح جدید گوشی تاشو سامسونگ را میتوان نشانه ای در این باره دانست.

با وجود آنکه گلکسی فولد اولین تلاش رسمی سامسونگ برای ایجاد و فروش یک دستگاه تاشو است، این غول کره ای همچنان مشغول نمونه سازی از مدل های دیگر آن است تا چراغ سبز را برای تولید انبوهش دریافت کند.

فرایند توسعه همانطور که انتظار می رود معمولا به ارائه طیف وسیعی از طرح ها و فرم های نهایی منتهی می شود و سامسونگ نیز در نهایت پتنت مربوط به آنها را ثبت می کند. اما برخی از این طرح ها آنقدر عجیب به نظر می رسند که شاید هیچگاه به مرحله تولید انبوه نرسند از جمله تازه ترین پتنت سامسونگ.

اگر از بالا نگاهی به طرح ارائه شده سامسونگ بیاندازید آن را بسیار شبیه به نسخه بدون حاشیه تبلت های کنونی سامسونگ می بینید. با این حال اما چنانچه زاویه دید خود را به کنار تغییر دهید در می یابید که اینطور نیست. به بیان دیگر نمایشگر مورد استفاده روی این گوشی از سه نقطه قابل تا کردن است. به این ترتیب کاربران امکان می یابند که تبلت را تا کرده و به شرکت یک استوانه چهار ضلعی شبیه به ظروف شیر در بیاورند.

مطالعه بیشتر : اینتل در حال کار روی گوشی تاشو با قابلیت تبدیل به کامپیوتر شخصی است

مطالب مرتبط  آپدیت ویندوز 11: مزیت ها و مشکلات

برای آنکه این ایده ساختاری یکپارچه پیدا کند هر بخش از نمایشگر با ناحیه ای ذوزنقه ای در زیر خود جفت می شود. وقتی نمایشگر به شکل استوانه ای تا می شود این نواحی به هم متصل می گردند و شکل کلی آن را حفظ می کند.

اما یکی دیگر از نکات قابل توجه کارایی هر کدام از این نواحی است. برای مثال یکی از آنها اسپیکر را در خود جای داده، دیگری دکمه پاور را و دیگری یک پورت USB-C برای شارژ.

بسته به موارد استفاده ای که این دستگاه خاص میتواند داشته باشد اینطور به نظر می رسد که سامسونگ باور دارد این گوشی هم به صورت یک تبلت معمولی و هم نوعی نمایشگر هوشمند مورد استفاده قرار بگیرد. آنطور که در اسناد پتنت آمده یکی از وجوه استوانه برای نمایش زمان و تاریخ به کار می رود و دیگر نوتیفیکیشن های اخیر شما و بعدی اطلاعات مفید دیگر را.

www.rasamco.ir

سخت افزار سازان رسام

منبع : phonearena

021-88916789