احتمال عرضه نسخه‌ای از گلکسی S10 با ۱۲ گیگابایت رم

کارگزاری GF Securities اخیرا گزارشی را در رابطه با آینده صنعت چیپ های حافظه موبایل منتشر کرده که با توجه به آن می توان اطلاعات جالبی از پرچمدارهای بعدی سامسونگ از جمله گلکسی S10 و گلکسی S10 پلاس به دست آورد.

چین از مدتی قبل در حال همکاری با موسسات سرمایه گذاری تایوانی است. یکی از مهمترین این موارد مربوط به تحلیلگر معروف اپل «مینگ چی کو» بود که از KGI به TF Securities در چین نقل مکان کرد. GF Securities هم یکی از تحلیلگران زنجیره‌ی تامین اپل «جف پو» را جذب کرده؛ بنابراین وقتی GF یادداشتی برای مشتریانش می‌فرستد می‌تواند معتبر باشد.

در این یادداشت جدولی به چشم می‌خورد که پیشرفت چشمگیر رم در تلفن‌های هوشمند را نمایش داده است. در این جدول متوجه می‌شویم که در آینده باید شاهد تلفن‌های هوشمند با ۱۲ گیگابایت رم باشیم و این مساله شامل گوشی‌های سری هواوی P30 پرو و سری سامسونگ S10 نیز خواهد بود.

دلیل استفاده از واژه‌ی «سری» این است که سه مدل گلکسی S10 خواهیم داشت که همراه با یک مدل ۵G عرضه خواهند شد. این تلفن‌ها احتمالا گلکسی S10، گلکسی S10 پلاس، گلکسی S10 ایکس ۵G نامیده می‌شوند.

مدل ۵G این گوشی ۱۲ گیگابایت رم خواهد داشت اما S10 ایکس با ۱۰ گیگابایت رم مشخص شده است. شیائومی چند وقت پیش تلفن هوشمند با ۱۰ گیگابایت رم را معرفی کرده بود. اما سامسونگ و هواوی قصد دارند رم تلفن‌های هوشمند آینده‌شان را بیش از پیش قدرتمند سازند.

به نظر می‌رسد که رم به کار رفته در تلفن هوشمند gaS10 همان ۴ گیگ باشد در حالی که S10 پلاس از ۶ گیگابایت رم استفاده می‌کند. شواهد نشان می‌دهد دو تا از بزرگترین شرکت‌های تولید کننده‌ی تلفن همراه پا به پای هم پیش می‌روند و بهترین مدل خود را برای نسل آینده به مدل‌های دارای اینترنت نسل پنجم یا ۵G‌ اختصاص داده‌اند تا بتوانند در قیمت‌هایی متفاوت به فروش پرچمداران خود بپردازند.

به طور کلی تلفن‌های هوشمند سال ۲۰۱۹ از حالا در حال شکل گیری هستند و احتمالا باید انتظار پیشرفت‌های چشمگیری از آن‌ها داشته باشیم.

مطالعه بیشتر : تاریخ معرفی و قیمت سری گلکسی M مشخص شد

www.rasamco.ir

سخت افزار سازان رسام

منبع : phonearena

021-88916789