۳ سیستم گیمینگ جدید ایسوس معرفی شد

شرکت تایوانی ایسوس ۳ سیستم گیمینگ جدید را به همراه نسل سوم از پردازنده های رایزن AMD و کارت گرافیک RTX انویدیا برای علاقمندان این حوزه معرفی کرده که در ادمه نگاهی به امکانات هریک از آنها خواهیم انداخت:

ایسوس ROG Strix GL10DH

شاید حالا زمان اوج پردازنده های AMD در عرصه گیمینگ باشد اما کارت گرافیک های رادئون این شرکت همچنان یک گام عقب تر از جدیدترین محصولات انویدیا حرکت می کنند. بنابراین تا زمانی این اختلاف از بین برود بهتر است که پردازنده های AMD با کارت های گرافیکی انویدیا عرضه شوند.

لپ تاپ ها گرچه سال به سال قوی تر می شوند اما وقتی حرف از قدرت، عملکرد و سطح سفارشی سازی می شود، این دستگاه ها همچنان از رقبای دسکتاپی شان عقب تر هستند و ROG Strix GL10DH ایسوس با توجه به همین کمبودها ارائه شده است.

قلب تپنده این سیستم دسکتاپی نسل سوم پردازنده رایزن Ryzen 7 3700X است که برپایه میکرومعماری Zen 2 از AMD ساخته شده و پردازش ۱۶ ریسمانی را با هشت هسته خود میسر می کند. اما پردازنده قوی به تنهایی نمی تواند یک سیستم گیمینگ بسازد و بخش دیگری از این معادله به کارت گرافیک مربوط می شود که ایسوس این مسئولیت را به Turbo GeForce RTX 2070 انویدیا محول کرده است که بر پایه معماری Turing طراحی شده است.

مطالعه بیشتر : زوتاک از دو کامپیوتر گیمینگ با کارت گرافیک RTX رونمایی کرد

ایسوس TUF Gaming FX505DV

این سیستم برند جمهوری گیمرهای ایسوس را ندارد اما با بهره گیری از واحد پردازش سریع گرافیکی ای ام دی رایزن (AMD Ryzen mobile APU) و کارت گرافیک RTX انویدیا چیزی از رقبایش کم ندارد. پردازنده رایزن ۷ این محصول با ۴ هسته و ۸ ریسمان به همراه کارت گرافیکی انویدیا جی فورس RTX 2060 قدرت گرافیکی نمایشگر ۱۴۴ هرتزی آن را تامین کند.

مطالب مرتبط  4 جایگزین Adobe PDF Reader برای ویرایش PDF با ویژگی های رایگان بیشتر!

لپ تاپی با این قدرت نیازمند سیستم خنک کننده قدرتمندی هم هست و ایسوس سیستمی را برای آن در نظر گرفته که گرد و غبار را از هیتسینک و فن هایش خالی میکند و بر عمر کلی FX505DV می افزاید.

مطالعه بیشتر : باریک‌ترین لپ‌تاپ‌ گیمینگ دنیا

ایسوس ROG Zephyrus G GA502

ایسوس در این محصول قابلیت حمل و مقرون به صرفگی را به عنوان اصلی ترین اولویت هایش انتخاب کرده است. GA502 درست مانند FX505DV همان واحد پردازش سریع ای ام دی Ryzen 7 3750H را دارد و به یک کارت گرافیک انویدیا جی فورس GTX 1660 Ti مجهز شده است. این سیستم گیمینگ قابل حمل یک نمایشگر ۱۲۰ هرتزی دارد و از حافظه NVMe SSD و تا ۳۲ گیگابایت رم نیز پشتیبانی می کند.

ROG Zephyrus G GA502 در واقع معرف سری جدید محصولات گیمینگ ایسوس است که از همین حالا در فروشگاه های سراسر جهان عرضه می شود و دو محصول دیگر (یعنی TUF Gaming FX505DV و ROG Strix GL10DH) از فصل آینده قابل خرید خواهند بود. شرکت سازنده حرفی در مورد قیمت آنها به میان نیاورده است.

مطالعه بیشتر : باریک‌ترین لپ‌تاپ‌ گیمینگ دنیا

www.rasamco.ir

سخت افزار سازان رسام

منبع : slashgear

021-88916789