۱۰ قابلیت جذاب اینترنت ۵G که در ۴G موجود نیست

کمپانی های مختلفی قابلیت اینترنت ۵G در آن ها تعبیه شده است.بطور کل اینترنت ۵G نهایتا در روزهای آتی فعال می شود. بنابراین این موضوع مهم است که ۱۰ قابلیت جذاب اینترنت ۵G که در ۴G موجود نیست را بشناسیم و از مزیت های فوق العاده این تکنولوژی اطلاعات جالبی کسب کنیم.

اگر در کشور یا منطقه زندگی شما اینترنت ۵G درحال راه اندازی است، پیشنهاد میکنیم جهت استفاده از این تکنولوژی ثبت نام کنید تا تجربه استفاده از این تکنولوژی را درآینده بدست بیاورید.

قابلیت های جذاب اینترنت ۵G را میتوان در سرعت، کیفیت و خدماتی دانست که قابل مقایسه با اینترنت ۴G نیست.

برخی از قابلیت های اینترنت ۵G ممکن است خارج از تصور شما باشد اما واقعیت این است که این قابلیت ها در آینده ای نه چندان دور در دسترس خواهند بود.

۱- پخش زنده ویدئوهای ۸K

در اینترنت ۴G پخش زنده با کیفیت ۴K هم برخی اوقات با تاخیر انجام می شد. ضمن اینکه نیازمند بافر کردن بخشی از ویدئو از قبل بود.در اینترنت ۵G نیازی به بافر کردن ویدئو نیست ضمن اینکه می توان ویدئوهای با کیفیت ۸K را بدون لگ و افت کیفیت و تاخیر مشاده کرد!
مطمئنا در حال حاضر تلویزیون هایی که قابلیت پخش ویدئوهای ۸K داشته باشند در بازار وجود ندارند و به مرحله تولید انبوه نرسیده اند اما به مرور با فراگیر شده اینترنت ۵G این تلویزیون ها نیز تولید انبوه می شوند ضمن اینکه کمپانی هواوی تولید این نوع تلویزیون ها را شروع کرده است.

۲- دانلود فایل های حجیم

علاوه بر پخش ویدئو با رزولوشن بالاتر، شما قادر خواهید بود تا فایل های ۵ گیگابایت را بسیار سریعتر دانلود کنید، که باعث می شود فیلم های ۸K قابل دانلود باشند. از لحاظ فنی، می توانید آنها را بیش از یک اتصال ۴G یا حتی ۳G دانلود کنید. علاوه بر این، سرعت فوق العاده ۵G، باعث می شود تا دانلود فایل های حجیم پایدارتر باشد که می تواند به معنای دانلود بازی و برنامه های بزرگتر با گرافیک بهتر و ویژگی های بیشتر باشد. بنابراین باید به فکر افزایش ظرفیت حافظه دستگاه خود نیز باشید.

۳- انجام بازی های آنلاین بدون افت کیفیت

انجام بازی های آنلاین همواره یکی از جذاب ترین بخش های استفاده موبایلی است. اجرای صحیح و کامل بازی های آنلاین و انجام سریع دستورات در بازی یکی از ضروریات این نوع بازی ها است. یکی از مولفه هایی که در اینترنت ۵G مشاهده نمی شود زمان تاخیر یا لگ است که در انجام بازی های آنلاین بسیار حائز اهمیت است.

۴- انجام بازی های واقعیت افزوده (VR)

انجام بازی های واقعیت افزوده یا VR در اینترنت ۵G کاملا محقق شده و می توانید در بستر پرسرعت این تکنولوژی بازی های واقعیت افزوده با کیفیتی را تجربه کنید. کمپانی های بزرگی همچون گوگل و سونی در PlayStation VR روی این موضوع در حال کار هستند و با اجرای اینترنت ۵G بازی های VR رشد بیشتری پیدا میکنند.

۵- مشاهده رویدادهای ورزشی آنلاین بصورت واقعیت افزوده

نزدیک شدن به رویدادهای ورزشی و کنسرت ها از طریق هدست های واقعیت افزوده یک مفهوم کاملا جدید نیست، اما هنوز هم بسیار نادر است و معمولا برای دستیابی به یک اتصال سریع نیاز به اینترنت پرسرعت دارد. بصورت واقعی برای مشاهده یک رویداد ورزشی یا کنسرت موسیقی بصورت حضوری برای رزرو ردیف اول ناچار به پرداخت مبلغ زیادی هستید و همچنین مراجعه به آن مکان و بحث حمل و نقل نیز مطرح است.

مطالب مرتبط  ChatGPT و همه نکاتی که درباره آن باید بدانید!

با ظهور اینترنت پرسرعت همچون ۵G می توان از نزدیک ترین فاصله رویداد مورد نظر خود را بدون حضور در آن مکان با سرعت و کیفیتی بی نظیر مکان مشاده کرد.

۶- پخش زنده همه رویدادهای مهم بطور کلی

با سرعت ۵G، سرعت و قابلیت حمل تجهیزات می تواند به طور گسترده ای افزایش یابد. پخش زنده تلویزیونی با ظهور اینترنت ۵G متحول می شود و نیاز به انتقال کامیون های بزرگ واحد سیار پخش زنده از بین می رود و کیفیت انتقال صدا و تصویر در ۵G به مراتب بالاتر و باکیفیت تر خواهد بود.Red Bee Media ، یک شرکت خدمات پخش، استدلال کرده است که این توانایی برای پخش بیشتر رویدادهای زنده، به شرکت های سنتی کمک می کند تا با سرویس های درخواستی مثلNetflix رقابت کنند.

۷- برقراری تماس های هولوگرافیک

برقراری تماس های ویدئویی یک روزی رویا بود، حال به لطف پیشرفت تکنولوژی این موضوع کاملا محقق شده و به امری عادی بدل شده است . حال پا را فراتر گذاشته و می خواهیم نمای سه بعدی مخاطبمان در آن سوی دنیا را در اتاق خود ببینیم و با او در ارتباط باشیم. تحقق این ایده سال هاست محقق شده و به لطف افزایش سرعت ارتباطات در اینترنت ۵G این موضوع درحال تبدیل شدن به امری عادی در ارتباطات هلوگرافیکی است. کاری که کمپانی Vodafone آن را اجرا و آزمایش کرده است.

۸- امکانات پیشرفته اطلاع رسانی واقعیت افزوده محیطی

واقعیت افزوده یک تکنولوژی است که طی چند سال اخیر شاهد آن بوده ایم، اما هنوز در مراحل اولیه قرار دارد.

مطالب مرتبط  Port Security چیست و چگونه ایمنی شبکه سازمان ها را تامین می کند؟

۵G با سرعت بالا و تاخیر کم ارائه شده، قادر خواهد بود که واقعیت را از آنچه که در ۴G امکان پذیر بود افزایش دهد.در آینده شما حتی ممکن است آگهی های تبلیغاتی کاملا شخصی را که از طریق شیشه جلو اتومبیل یا عینک هوشمند شما طراحی شده است، مشاهده کنید. در حوزه حمل و نقل و خودروها، ۵G به طور بالقوه می تواند ویژگی هایی مانند دستورالعمل های ناوبری در جاده ها را از طریق عینکی هوشمند فعال کند. اینها فقط نمونه ای از قابلیت های ۵G هستند.

۹- خودروهای خودران واقعی

۵G می تواند کلیدی برای ساخت اتومبیل های خود ران باشد. برای کارکردن به طور موثر، آنها باید بتوانند به سرعت داده ها را از اتومبیل های دیگر، جاده های هوشمند و موارد دیگر، که نیاز به یک شبکه سریع با تاخیر کم، پهنای باند زیاد و قابلیت اطمینان بالا دارند، ارسال و دریافت کند. هنگام روشن کردن چراغ جلو خودرو و روشن شدن مسیر، سرعت پردازش و انتقال اطلاعات بین خودرو ما و دیگر خودرو ها و جاده و علائم باید به همین مقدار سریع باشد و این قابلیت جذاب اینترنت ۵G که در ۴G موجود نیست.

۱۰- خانه و شهرهای هوشمند

اینترنت اشیاء یکی از چیزهایی است که با ظهور اینترنت پرسرعت نمود بیشتری پیدا کرده. اینترنت ۵G در تحقق اجرای خانه های هوشمند و شهرهای الکترونیکی نقش بسزایی خواهد داشت.شهرهایی که توانایی نظارت بر آلودگی، ترافیک،  عابران پیاده، مصرف انرژی و … را در واقعیت دارند که این به نوبه خود می تواند استفاده از منابع و هزینه ها را کاهش دهد .

www.rasamco.ir

مطالب مرتبط  چرا خرابی هارد و عمر کوتاه آن نگران کننده نیست؟

سخت افزار سازان رسام

منبع :  techradar.com

021-88916789