find my device

چگونه گوشی دزدیده یا گم شده خود را پیدا کنیم؟

GPS برای مواقعی که گوشی تان  گم شده یا مورد سرقت قرار می گیرد یا استفاده از Google Maps بسیار سودمند است.بخصوص اینکه GPS بسیار زیرک و چالاک است زیرا حتی در صورت قطع بودن اینترنت نیز همچنان فعال است فقط باید نقشه های خود را از قبل دانلود کنید.

اما چطور باید از تلفن اندروید خود به عنوان ردیاب GPS استفاده کنید؟

این کار ممکن است مطمئن ترین گزینه نباشد،اما وقتی چاره ی دیگری نداشته باشیم این این کار جواب می دهد.اینجا نحوه تبدیل تلفن اندروید به ردیاب GPS را به شما آموزش می دهیم.

(توجه: این دستورالعمل ها مبتنی بر Samsung Galaxy S8 است که Android 8.0 Oreo را اجرا می کند ، اما مراحل برای اکثر دستگاه های اندرویدی باید نسبتاً مشابه باشد.)

پیدا کردن گوشی با ویژگی های اندروید :

بیشتر دستگاه های اندروید که در سال ۲۰۱۴ و یا بعد از آن منتشر شده اند دارای ویژگی Find My Device هستند.این سرویس دائما لوکیشن دستگاه شما را به سرور های گوگل می فرستد تا گوگل بداند دستگاه شما کجاست.شما می توانید از رابط وب گوگل استفاده کنید تا ببینید دستگاه شما در هر زمان مشخصی دقیقا کجا قرار دارد،برای استفاده از این ویژگی باید یک حساب گوگل داشته باشید.

Find My Device

فعالسازی ویژگی Find My Device در گوشی :

به قسمت تنظیمات (setting) دستگاه خود بروید.

روی گزینه قفل صفحه و امنیت(Lock screen and security) بزنید.

گزینه سایر تنظیمات امنیتی ( Other security settings) را انتخاب کنید.

گزینه ی برنامه های مدیر دستگاه (Device admin apps) را انتخاب کنید.

گزینه ی یافتن دستگاه من (Find My Device) را انتخاب کنبد.

مطالب مرتبط  حفاظت اتاق سرور و 8 مورد ضروری

فعالسازی را بزنید.

توجه : برای فعالسازی این سرویس،باید چهار مجوز را مجاز کنید :

۱) امکان پاک کردن کلیه داده ها

۲) امکان تغییر رمز عبور قفل صفحه نمایش

۳) امکان قفل کردن صفحه

۴) قابلیت غیرفعال کردن عملکردهای روی صفحه قفل

نکته جالب درباره سرویس Find My Device اینجاست که فقط موقعیت مکانی دستگاه را پیدا نمی کند بلکه به شما این امکان را می دهد که دستگاه را از راه دور به روش های ذکر شده کنترل کنید.به توضیحات راجب عملکرد این سرویس در ادامه توجه کنید.

جهت مطالعه بیشتر در این زمینه می توانید به مقاله چگونه به گوشی های اندرویدی کیبورد متصل کنیم؟ مراجعه کنید.

نحوه استفاده از سرویس Find My Device در گوشی های اندروید :

پس از فعالسازی این سرویس در گوشی خود تنها کاری که باید انجام دهید این است که در یک مرورگر وب عبارت Find My Device را بزنید و وارد حساب گوگل خود (همان حساب گوگلی که روی گوشی فعال است) شوید.

Find My Device

پس از ورود به سیستم،دستگاه مورد نظر خود را انتخاب کنید سپس گزینه Locate برای آن دستگاه را بزنید.سرویس آخرین مکان مشاهده شده برای گوشی شما و مقدار زمانی که دستگاه در آن مکان مانده را نشان می دهد.

Find My Device

تجربه شخصی من برای این سرویس در یک محیط شهری بسیار دقیق بود و موقعیت کاملا درست را نشان داد،اما در مناطقی که  GPS آنها کمی ضعیفتر باشد ممکن از در فاصله بالای ۲۰ متر خاموش شود.

پیدا کردن دستگاه با برنامه های اندروید

اگر به هر دلیلی دوست ندارید از این سرویس استفاده کنید می توانید از برنامه های زیاد موجود در Google Play استفاده کنید که نصب آنها آسان است و برای استفاده از آنها نیاز نیست کار خاصی انجام دهید.

مطالب مرتبط  5 افزونه گوگل کروم بر پایه هوش مصنوعی که کارهای شما را آسان میکنند!

در اینجا دو مورد از این برنامه ها را به شما معرفی می کنیم :

۱٫Lookout : این برنامه یک اپلیکیشن همه کاره امنیتی است که ردیابی دستگاه تنها یکی از فعالیت های آن است.به این ترتیب،اگر تنها چیزی که شما نیاز دارید ردیابی گوشی باشد شاید این برنامه برای شما خیلی جذاب به نظر نرسد ولی اگر دستگاه شما در حال حاضر یک آنتی ویروس قوی ندارد با استفاده از این اپلیکیشن می توانید با یک تیر دو نشان بزنید.

۲٫Prey: عملا این برنامه نیز بسیار شبیه به Find My Device است،اما مزیت مهم این اپلیکیشن دسترسی به چندین سیستم عامل دیگر از جملهWindows ، Mac ، Linux و iPhone است،بنابراین می توانید همه ی دستگاه های خود را از هر جایی ردیابی کنید.

بسیاری از این قبیل برنامه های ضد سرقت برای اندروید به بازار عرضه شده است که در صورت تمایل می توانید از آنها برای ردیابی مستقیم استفاده کنید.

www.rasamco.ir

سخت افزار سازان رسام

اخبار روز تکنولوژی

منبع : makeuseof

021-88916789