پتنت جدید اپل امکان رد هوشمند تماس را به سیری می‌آورد

پتنت جدید اپل

رد تماس‌های دریافتی کاری است که شاید برای برخی افراد چندان خوشایند نباشد؛ اما پتنت جدید اپل اجازه می‌دهد این‌ کار به شکل هوشمندانه‌تری انجام شود.

در حال حاضر وقتی تماس جدیدی دریافت می‌کنید، گزینه‌های زیادی در اختیارتان قرار نمی‌گیرد. از گزینه‌های همیشگی، یعنی پذیرش یا رد تماس که بگذریم، تنها گزینه‌ی سوم نوشتن یک پیام متنی یا ارسال پیامی از پیش تعیین‌شده مانند «بعدا با شما تماس خواهم گرفت» است.

اما پتنت جدیدی که توسط اپل به ثبت رسید و روز پنج‌شنبه توسط دفتر ثبت حق مالکیت معنوی و علائم تجاری ایالات متحده منتشر شد؛ طرحی را نشان می‌دهد که «دستیار دیجیتال هوشمند برای رد تماس‌های دریافتی» نام دارد. به کمک طرح ارائه‌شده توسط اپل، سیری یا دیگر دستیارهای دیجیتال می‌توانند با بررسی شرایط، دلیل رد تماس را تشخیص بدهند.

در این طرح، پروسه‌ی کاری دستیار دیجیتال از زمان دریافت یک تماس صوتی یا تصویری شروع می‌شود؛ در این لحظه، دستیار دیجیتال حداکثر اطلاعات ممکن را در مورد وضعیت کاربر جمع‌آوری می‌کند. از جمله اطلاعات جمع‌آوری شده می‌توان به موقعیت مکانی کاربر و قرار داشتن گوشی در وضعیت «عدم مزاحمت» (Do Not Disturb) اشاره کرد. اطلاعات لازم ممکن است از دیگر اپلیکیشن‌ها نیز جمع‌آوری شوند؛ برای مثال، اطلاعات دریافتی از یک اپلیکیشن ورزشی می‌تواند به دستیار دیجیتال نشان دهد که کاربر در حال ورزش کردن است.

پتنت رد تماس اپل / Apple Call Decline Patent

با جمع آوری تمامی اطلاعات لازم، دستیار دیجیتال تشخیص خواهد داد که کاربر در چه وضعیتی است و پس از آن، پیام مناسبی بر اساس وضعیت کاربر آماده خواهد شد. پیام آماده‌‎شده برای شخص تماس گیرنده ارسال می‌شود تا به وی اطلاع دهد که به چه دلیل مخاطبش امکان پاسخگویی ندارد؛ البته کاربران می‌توانند قبل از ارسال پیام، آن‌ را بررسی کنند و سپس اجازه‌ی ارسال بدهند.

تصاویری که در کنار پتنت آورده شده است، نشان می‌دهد که این سیستم فقط برای آیفون نیست و استفاده از آن با سیستم کارپلی اپل نیز امکان‌پذیر خواهد بود. در تصاویر پتنت، نمونه‌ای از پیام آماده‌شده و طرح کلی این سیستم قابل مشاهده است. در مثالی که در تصاویر ارائه‌شده توسط اپل مشاهده می‌شود، شخصی در حال رانندگی است و پیامی به تماس‌گیرنده (که همسر او است) ارسال می‌شود. در این پیام بیان شده که کاربر در حال رانندگی به سمت خانه است؛ همچنین زمان باقی‌مانده تا رسیدن به خانه ذکر شده است.

مطالعه بیشتر : مک بوک اپل به کیبوردی مقاوم در برابر گردوغبار مجهز می‌شود

پتنت رد تماس اپل / Apple Call Decline Patent

پتنت جدید اپل امکان رد هوشمند تماس را به سیری می‌آورد

از آن‌جا که این سیستم می‌تواند تشخیص دهد شخص تماس‌گیرنده با کاربر چه نسبتی دارد، پیام‌های ارسال‌شده برای هر شخص به‌طور جداگانه آماده می‌شوند. برای مثال، در پیامی که برای همسر شما نوشته می‌شود، ممکن است از کلمه‌ی «خانه» استفاده شود؛ اما اگر گیرنده‌ی پیام رئیس شما باشد، به‌جای کلمه‌ی خانه، نام خیابانِ مقصد ذکر خواهد شد.

در شرایط مختلف، این سیستم گزینه‌های مختلفی برای ارسال پیام‌ها فراهم خواهد کرد؛ همچنین می‌توان مشخص کرد که پیام آماده‌شده از چه طریقی ارسال شود. رابط کاربری این ابزار امکانات پایه مانند رد تماس به‌صورت عادی را هم فراهم می‌کند.

جدای از مسائل فنی، باید یادآور شویم که اپل همواره پتنت‌های متعددی برای محصولات احتمالی‌اش به ثبت می‌رساند؛ اما اغلب این پتنت‌ها به محصولات مصرفی تبدیل نمی‌شوند. اما در مورد این پتنت و با توجه به اینکه طرح ارائه‌شده صرفا یک راهکار نرم‌افزاری بر اساس فناوری‌های موجود است، می‌توان انتظار داشت که در نسخه‌های آتی سیری شاهد معرفی آن باشیم.

حواس‌پرتی حین رانندگی مدت‌ها است به مشکلی در جاده‌ها و خیابان‌ها تبدیل شده . اهالی کوپرتینو برای مقابله با این مشکل، ویژگی «عدم مزاحمت حین رانندگی» (Do Not Disturb While Driving) را به همراه آی‌او‌اس ۱۱ ارائه کردند. در زمان فعال بودن این ویژگی، سیستم‌ تلاش می‌کند حین رانندگی، حواس‌پرتی‌ ناشی از اعلان‌های دریافتِ پیام را به کمترین حد ممکن برساند. نتایج مطالعه‌ای که در ماه آوریل سال جاری میلادی منتشر شد، نشان می‌دهد استفاده از ویژگی عدم مزاحمت حین رانندگی اثری هر چند اندک بر عادات رانندگان آمریکایی داشته و باعث شده است استفاده از آیفون حین رانندگی، به میزان ۸ درصد کاهش پیدا کند.

www.rasamco.ir

سخت افزارسازان رسام

منبع:appleinsider

021-88916789