مایکروسافت در سرفیس ارزان قیمت خود از تراشه اینتل استفاده می‌کند

شنیده‌ها گویای این موضوع است که مایکروسافت در سرفیس ارزان خود از تراشه‌‌ی اینتل استفاده خواهد کرد.

Microsoft Surface

هفته‌ی گذشته شاهد انتشار خبری بودیم که حکایت از عرضه‌ی یک تبلت از خانواده‌ی سرفیس با قیمت پایین داشت. شنیده‌ها حاکی است که این تبلت با قیمت ۴۰۰ دلار راهی بازار خواهد شد.

مایکروسافت در سرفیس ارزان قیمت خود از تراشه اینتل استفاده می‌کند

براساس اطلاعات جدید منتشر شده، مایکروسافت در تبلت سرفیس ارزان قیمت خود از تراشه‌ی اینتل استفاده خواهد کرد. مایکروسافت در پی آن است تا با تبلت‌های خود حوزه‌ی آموزش را هدف گرفته و حضور پررنگ‌تری در این حوزه داشته باشد. با توجه به شباهت‌هایی که دو حوزه‌ی آموزش با اینترپرایز دارند، مایکروسافت به راحتی قابلیت‌ها و سرویس‌های خود را با تغییراتی کوچک در هر دو حوزه مورد استفاده قرار می‌دهد. ردموندی‌ها در نظر دارند تا کاربرانی نظیر دانش آموزان را پیش از آنکه آن‌ها با محصولات اپل یا گوگل آشنا شوند، جذب اکوسیستم مایکروسافت کرده و مشتریان جدیدی را برای خود ایجاد کنند.

سرفیس

به طور حتم استفاده از تراشه‌ی اینتل در تبلت سرفیس مایکروسافت کمی تعجب برانگیز است. ویژگی‌های مثبت تراشه‌های اسنپدراگون در گجت‌های موبایل برکسی پوشیده نیست. تراشه‌های مبتنی بر معماری ARM ویژگی‌هایی نظیر عمر بالای باتری، هزینه‌ی پایین و ویژگی‌های دیگری را برای کاربران به ارمغان می‌آورند. اطلاعات ارائه شده نشان از این دارد که تصمیم برای استفاده از تراشه‌های اینتل برگرفته از بازخوردی است که از سوی کاربران دریافت شده است. مایکروسافت با توجه به بارخوردهای دریافت شده از گجت‌های مجهز به تراشه‌ی کوالکام به این نتیجه رسیده تا در تبلت ارزان قیمت سرفیس از تراشه‌ی اسنپدراگون استفاده کند. هرچند گجت‌های ویندوزی مبتنی بر تراشه‌های ARM قادرند تا اپلیکیشن‌های یونیورسال را به خوبی اجرا کنند، اما در اجرای اپلیکیشن‌های موسوم به Win32 با مشکلاتی روبه‌رو هستند. مایکروسافت تاکید کرده که دوست ندارد تا وجهه‌ی سری سرفیس را با تجربه‌ی ضعیف کاربری ویندوز ۱۰ مبتنی بر ARM خدشه‌دار کند.

مطالعه بیشتر : رونمایی مایکروسافت از Surface های جدید با رنگ مشکی و سفید

www.rasamco.ir

سخت افزارسازان رسام

منبع:mspoweruser

021-88916789