ماتریکس پاورواچ ۲ معرفی شد؛ ساعت هوشمندی بدون نیاز به شارژر

دو سال پیش بود که نخستین ساعت هوشمند بی نیاز از شارژر دنیا معرفی شد و حالا شرکت سازنده در نمایشگاه CES 2019 با مدل جدیدی از محصول مورد بحث دوباره پا به میدان گذاشته: ماتریکس پاورواچ ۲ که برای تأمین انرژی از گرمای بدن و نور خورشید استفاده می کند.

ماتریکس در نسخه جدید ساعت هوشمند خود نمایشگر سیاه و سفید قبلی را با یک صفحه ۱٫۲ اینچی رنگی تعویض کرده و در کنار امکان شارژ از طریق گرمای بدن و نور خورشید، GPS و قابلیت پایش فعالیت های ورزشی را هم به محصول خود افزوده است؛ هرچند نقطه تمایز و جذابیت ماتریکس پاورواچ ۲ همچنان بی نیازی از شارژر خواهد بود.

البته باید در نظر داشت که علی رغم ویژگی اصلی جالب توجه، قرار نیست ماتریکس پاورواچ ۲ با محصولاتی همچون اپل واچ رقابت کند؛ چرا که ساعت هوشمند ماتریکس امکان نصب نرم افزارهای شخص ثالث را نداشته و در زمینه اعلان ها نیز امکانات محدودی دارد. در واقع کمپانی سازنده محصول خود را ساعت هوشمندی برای علاقه مندان به فضای باز و افرادی که از دست شارژرها کلافه شده اند معرفی کرده است.

هرچند باید در نظر داشت که ماتریکس پاورواچ ۲ با پلتفرم های Apple HomeKit و Google Fit سازگار بوده و می توان از آن به عنوان یک پایشگر فعالیت های ورزشی قابل اعتماد استفاده کرد.

پاورواچ ۲ هرچند نسبت به مدل قبلی اندکی کوچک تر شده، اما هنوز روی دست های ظریف راحت نیست. این ساعت هوشمند با بدنه آلومینیومی و بند لاستیکی، از شیشه ضد خش برخوردار بوده و تا عمق ۲۰۰ متری خاصیت ضد آب خود را حفظ می کند.

مطالب مرتبط  خرید سرور و 6 نکته مهم و طلایی که باید در نظر بگیرید

نمایشگر ماتریکس پاورواچ ۲ نیز از رنگ های زنده برخوردار بوده و نسبت به اکثر محصولات پبل برتری دارد؛ هرچند کیفیت نمایشگر آن را نمی توان با ساعت های هوشمند اپل یا سامسونگ مقایسه کرد.

مطالعه بیشتر : نوبیا آلفا معرفی شد؛ یک ساعت هوشمند انعطاف پذیر!

لازم به ذکر است که در کنار امکاناتی مانند GPS و پایش سلامت، محصول جدید ماتریکس از سنسور ضربان قلب و قطب نمای داخلی نیز برخوردار بوده و همچنین میزان انرژی دریافتی از بدن کاربر را هم نمایش می دهد.

گفتنی است ساعت هوشمند پاورواچ ۲ در حال حاضر با قیمت ۱۹۹ دلار قابل پیش خرید بوده و در زمان عرضه به بازار، برچسب قیمت ۴۹۹ دلاری خواهد داشت.

www.rasamco.ir

سخت افزار سازان رسام

منبع : Digital Trends

021-88916789