امکان تعمیرات مک بوک پرو و iMac پرو تنها توسط کارشناسان رسمی

از این پس تعمیرات مک بوک پرو و iMac پرو تنها توسط کارشناسان رسمی امکان پذیر خواهد بود

اپل احتمالا به دنبال ایجاد نرم افزاری اختصاصیست تا تعمیرات مک بوک پرو و iMac پرو تنها توسط کارشناسان رسمی این شرکت آمریکایی انجام شود. در همه‌ی گزارشات، انتقاد‌ها از این رویکرد اپل و عواقبی که احتمالا در پی دارد قابل مشاهده است.

به نظر می‌رسد بدون استفاده از این نرم افزار، سرویس‌های خدماتی شخص ثالث نمی‌توانند مک بوک پرو‌هایی که از مشکلاتی نظیر اختلال در صفحه نمایش، بورد‌ها، کیبورد‌ها و دیگر قطعات سخت افزاری رنج می‌برند را تعمیر کنند. در واقع کامپیوتر بعد از تعمیر تا زمانی که توسط کارشناس رسمی اپل که از نرم افزار اختصاصی یاد شده بهره‌می‌برد مورد ارزیابی قرار نگیرد، قابل استفاده نخواهد بود.

این تغییرات از طرف اپل به منظور بالا بردن امنیت اعمال می‌شود. ماموریت‌های چیپ‌های مورد استفاده‌ی این شرکت آمریکایی در کامپیوتر‌هایشان روز به روز افزایش می‌یابد و همین حالا هم روی کاربرد‌های بسیاری در مک نقش بسزایی دارند.

در روزهایی که امنیت سخت افزاری یکی از دغدغه‌های اصلی دنیاست شاید بتوان تا حدی این رویکرد اپل را منطقی دانست، اما به هر ترتیب این موضوع کمی با رسالت اصلی کامپیوتر‌های شخصی که هرگز دستگاه‌های مهر و موم شده تلقی نمی‌شدند در تضاد است. مک چند وقتیست که این رسالت را نادیده گرفته و در جهتی کاملا عکس حرکت می‌کند.

اپل هنوز هیچ دیدگاه رسمی در این باره اعلام نکرده. منتقدان حوزه‌ی تکنولوژی اما بر این عقیده‌اند که تولید کنندگان دستگاه‌های الکترونیکی و هوشمند در صدد دشوار کردن روند تعمیر دستگاه‌هایشان هستند تا کاربران با سرعت بیشتری نسبت به خرید دستگاه‌های جدید تر اقدام کنند.

مطالب مرتبط  AMD  در مقابل  INTEL: بهترین CPU سال 2023 کدام است؟

مطالعه بیشتر :از مک بوک ایر ۲۰۱۸ چه می‌دانیم؟

اپل در کنار بسیاری از تولید کنندگان سخت افزاری دیگر تلاش کرده‌اند تا در مقابل قانون تعمیرات آزاد بایستند. قانونی که می‌گوید همه‌ی تولید کنندگان قطعات الکترونیکی باید اطلاعات مورد نیاز را در اختیار مشتریان و سرویس‌های خدماتی شخص ثالث هم قرار دهند تا آن‌ها هم توانایی تعمیر کردن دستگاه‌ها را داشته باشند.

تا به امروز در کشور آمریکا ۱۹ ایالت این قانون را تصویب کرده‌اند اما در هیچ کجای ایالات متحده استفاده از نرم افزار‌های اختصاصی -به شکلی که در این مطلب به آن اشاره شد- ممنوع نیست.

www.rasamco.ir

سخت افزار سازان رسام

منبع : theverge

021-88916789